povolání
Ředitel zákaznických služeb
Odborný směr: |
Management |
Odborný podsměr: |
nezařazeno do odborného podsměru |
Kvalifikační úroveň: |
Magisterský studijní program (NSP 7) |
Platové rozmezí: |
35 000 Kč - 92 000 Kč |
Alternativní názvy
Ředitel centra zákaznické podpory, Manažer pro zákaznickou podporu, Manažer pro kontakt ze zákazníky, Ředitel kontaktního centra, Customer Service Manager, Ředitel centra zákaznických služeb, Ředitel zákaznického servisu, Ředitel vnitřního prodeje
Regulované povolání
Ne
ID jednotky práce
103332
Datum zveřejnění
31. 3. 2017
Datum poslední aktualizace
22. 11. 2017
Charakteristika
Pracovní činnosti
- Vytváření, průběžná aktualizace, realizace a vyhodnocení koncepce rozvoje úseku zákaznických služeb.
- Monitorování, analýza a optimalizace procesů zákaznických služeb a souvisejících firemních procesů.
- Definování nových vstupů a výstupů provozního systému, včetně spolupráce na tvorbě interních databází pro potřeby společnosti.
- Sledování a vyhodnocování spokojenosti zákazníků, návrh a realizace nápravných opatření ve spolupráci s příslušnými organizačními útvary organizace.
- Zabezpečení a rozvoj osobní, telefonické a elektronické komunikace s klienty společnosti.
- Koordinace činností týkajících se vyřizování stížností a reklamací zákazníků a poskytování technických a cenových informaci.
- Udržování a rozvoj vztahů s klíčovými zákazníky.
- Spolupráce s příslušnými organizačními útvary společnosti v oblasti vývoje provozního informačního systému a jeho podpůrných aplikací.
- Nastavení systému adaptace pracovníků zákaznických center.
- Reprezentování organizace na jednáních se stávajícími i potenciálními zákazníky, stálými obchodními partnery a dalšími subjekty.
- Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.
Kvalifikace k výkonu povolání
Školní vzdělání
Školní vzdělání definuje stupeň a obor vzdělání (prostřednictvím KKOV a RVP), který je nejvhodnějším nebo vhodným vzdělanostním základem pro výkon příslušného povolání/specializace povolání.
Název oboru | Typ číselníku KKOV/RVP | Kód | Vhodnost |
---|---|---|---|
Magisterský studijní program v oboru ekonomika a management | KKOV | 6208T | nejvhodnější |
Magisterský studijní program v oboru sociologie | KKOV | 6703T | vhodná |
Magisterský studijní program v oboru psychologie | KKOV | 7701T | vhodná |
Magisterský studijní program v oboru sociální politika a sociální práce | KKOV | 6731T | vhodná |
Magisterský studijní program v oboru teoretické právní vědy | KKOV | 6801T | vhodná |
Magisterský studijní program v oboru právo a právní věda | KKOV | 6805T | vhodná |
Bakalářský studijní program v oboru ekonomika a management | KKOV | 6208R | vhodná |
Magisterský studijní program ve skupině oborů ekonomie | KKOV | 62xxT | vhodná |
Kompetenční požadavky k výkonu povolání
Seznam odborných znalostí a odborných dovedností klíčových pro výkon povolání.
Odborné dovednosti
Odborné dovednosti označují schopnost vykonávat určitou pracovní činnost nebo soubor pracovních činností. Jedná se tedy o schopnost aplikovat teoretické vědomosti v praxi.
Odborné dovednosti jsou vybrány z Centrální databáze kompetencí (CDK)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Koordinování příprav a tvorby metodických postupů a směrnic, včetně návrhů na změny a úpravy zákaznického servisu | ||||||||
Koordinace vyřizování stížností a reklamací zákazníků, poskytování technických a cenových informaci v rámci řízení činnosti zákaznického servisu | ||||||||
Řízení dokumentace | ||||||||
Organizace práce, řízení a motivace zaměstnanců | ||||||||
Posouzení a schválení pravidelných podkladů o spokojenosti zákazníků s činnostmi zákaznického servisu | ||||||||
Vypracovávání návrhů a dílčích opatření k zamezení vzniku reklamací | ||||||||
Kontrola a hodnocení kvality a výsledků práce podřízených pracovníků | ||||||||
Vytváření finančního plánu útvaru | ||||||||
Posuzování a hodnocení efektivnosti hospodaření a výkonnosti svěřeného úseku | ||||||||
Reprezentace zájmů organizace v rámci udržování a rozvíjení dobrých vztahů se strategickými partnery |
Odborné znalosti
Odborné znalosti označují teoretické vědomosti požadované pro výkon povolání. Odborné znalosti jsou vybrány z Centrální databáze kompetencí (CDK).
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
psychologie prodeje | ||||||||
řízení vztahů se zákazníky - CRM | ||||||||
postupy při reklamacích, práva spotřebitele | ||||||||
procesní řízení | ||||||||
management kvality | ||||||||
komerční právo, smluvně-závazkové vztahy, obchodní společnosti, obchodní zákoník | ||||||||
management pro top manažery | ||||||||
personální management | ||||||||
finanční plánování | ||||||||
strategické řízení organizace | ||||||||
základy sociologie | ||||||||
projektový management |
Obecné dovednosti
Odborné kompetence obecné (průřezové) jsou souborem odborných požadavků potřebných pro výkon práce, které zcela výhradně nesouvisí s určitou profesí. Mají průřezový charakter a jsou uplatnitelné napříč obory (např. práce na PC).
1 | 2 | 3 | |
---|---|---|---|
Počítačová způsobilost | |||
Způsobilost k řízení osobního automobilu | |||
Numerická způsobilost | |||
Ekonomické povědomí | |||
Právní povědomí | |||
Jazyková způsobilost v češtině | |||
Jazyková způsobilost v angličtině |
Digitální kompetence
Digitální kompetence jsou souborem teoretických znalostí, praktických dovedností, schopností a postojů člověka nezbytných pro používání informačních a komunikačních technologií a digitálních médií k plnění pracovních úkolů.
1 | 2 | 3 | 4 | |
---|---|---|---|---|
Informační a datová gramotnost | ||||
Prohlížení, vyhledávání a filtrování dat, informací a digitálního obsahu | ||||
Správa dat, informací a digitálního obsahu | ||||
Hodnocení dat, informací a digitálního obsahu | ||||
Komunikace a spolupráce | ||||
Netiketa | ||||
Spolupráce prostřednictvím digitálních technologií | ||||
Sdílení prostřednictvím digitálních technologií | ||||
Interakce prostřednictvím digitálních technologií | ||||
Tvorba digitálního obsahu | ||||
Autorská práva a licence | ||||
Integrace a přepracování digitálního obsahu | ||||
Tvorba digitálního obsahu | ||||
Bezpečnost | ||||
Ochrana životního prostředí | ||||
Ochrana zdraví a duševní pohody | ||||
Ochrana osobních dat a soukromí | ||||
Ochrana zařízení | ||||
Řešení problémů | ||||
Kreativní využívání digitálních technologií | ||||
Identifikace potřeb a výběr vhodných technologií | ||||
Řešení technických problémů | ||||
Identifikace nedostatků v digitálních kompetencích |
Měkké kompetence
Měkké kompetence (soft skills) jsou souborem požadavků potřebných pro kvalitní výkon práce nezávislých na konkrétní odbornosti, ale na komplexních schopnostech člověka. Jsou napříč obory přenositelné a uplatnitelné (např. tvořivé myšlení, komunikace, vedení lidí).
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|
Osobnostní kompetence | |||||
Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | |||||
Kompetence k flexibilitě | |||||
Interpersonální kompetence | |||||
Kompetence k efektivní komunikaci | |||||
Kompetence k vedení lidí | |||||
Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | |||||
Kompetence ke kooperaci | |||||
Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | |||||
Kognitivní kompetence | |||||
Kompetence k objevování a orientaci v informacích | |||||
Výkonové kompetence | |||||
Kompetence k aktivnímu přístupu | |||||
Kompetence k plánování a organizování práce | |||||
Kompetence k řešení problémů | |||||
Kompetence k samostatnosti | |||||
Kompetence k výkonnosti |
Zátěže a rizika výkonu povolání
Vymezují obvykle se vyskytující druhy zátěže vyplývající z konkrétních pracovních podmínek. Přehled druhů zátěže a vymezení stupňů zátěže používaný v NSP vychází ze základních zákonných norem (tj. zákoníku práce a zákona o ochraně veřejného zdraví a prováděcích předpisů k nim).
1 | 2 | 3 | 4 | |
---|---|---|---|---|
Zraková zátěž | ||||
Celková fyzická zátěž | ||||
Duševní zátěž | ||||
Zátěž teplem | ||||
Zátěž chladem | ||||
Zátěž hlukem | ||||
Zátěž vibracemi | ||||
Zátěž prachem | ||||
Zátěž chemickými látkami | ||||
Zátěž invazivními alergeny | ||||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | ||||
Zátěž ionizujícím zářením | ||||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | ||||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | ||||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | ||||
Lokální zátěž jemné motoriky | ||||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | ||||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | ||||
Práce ve výškách | ||||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | ||||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | ||||
Pracovní doba, směnnost |
Legenda:
- 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný. - 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka. - 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků. - 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.
Zdravotní způsobilost k výkonu povolání
Uvádí přehled onemocnění či postižení, která vylučují nebo omezují výkon práce. U každé jednotky práce se posuzuje, zda pro ni existují onemocnění či postižení, která jsou omezujícím nebo vylučujícím faktorem pro výkon povolání nebo specializaci povolání. Při určování zdravotních podmínek se vychází z pracovních činností, pracovních podmínek a dalších kritérií popsaných v jednotce práce.
Zdravotní způsobilost je v NSP hodnocena odborníky a posudkovými lékaři (zdravotní tým). Některé obory, skupiny povolání či konkrétní povolání jsou upraveny vlastní legislativou, jejíž požadavky nelze převést do stávajícího systému hodnocení zdravotní způsobilosti. V tomto případě nejsou zdravotní způsobilosti v NSP uvedeny vůbec, nebo jsou pouze informativní a jejich závazné stanovení se řídí příslušnou legislativou, popř. je při definování nutná spolupráce s oborovým posudkovým lékařem (např. Policie ČR, Hasičský záchranný sbor ČR, Armáda ČR apod.).
Uvedený výčet zdravotních způsobilostí omezujících nebo vylučujících výkon povolání je orientační. Výkon povolání je vždy závislý na přesném posouzení aktuálního zdravotního stavu. Zdravotní způsobilost konkrétního zaměstnance pro konkrétního zaměstnavatele určuje dle platné legislativy poskytovatel pracovnělékařských služeb.
Onemocnění omezující výkon povolání/specializace povolání
- Poruchy vidění
- Duševní poruchy
- Poruchy chování
- Závažná psychosomatická onemocnění
CZ - ISCO a mzdy
Klasifikace CZ-ISCO je národní statistická klasifikace vypracována na základě mezinárodního standardu International Standard Classification of Occupations (ISCO -08), jehož tvůrcem je Mezinárodní organizace práce (ILO). Pro pomoc se zařazením do klasifikace zaměstnání CZ-ISCO můžete kontaktovat metodické centrum pro klasifikaci zaměstnání CZ-ISCO https://www.ispv.cz/cz/Metodicke-centrum-CZ-ISCO.aspx na emailové adrese mcISCO@ispv.cz .
CZ-ISCO je statistickou klasifikací, pomocí níž můžeme sledovat např. mzdovou úroveň jednotlivých zaměstnání nebo strukturu zaměstnanosti. Výhodou klasifikace pro statistická zjišťování je její stálost a tudíž možnost srovnání zaměstnání na různých místech a v různém čase.
Hrubé měsíční mzdy v roce 2020 celkem
Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech (CZ-ISCO 1221)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 74 546 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 33 509 Kč do 186 003 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 58 351 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 34 696 Kč do 92 015 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Řídící pracovníci servisních služeb a reklamací (CZ-ISCO 12214)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 61 032 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 39 332 Kč do 142 392 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2020
Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech (CZ-ISCO 1221)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 39 220 Kč | 98 245 Kč | 124 856 Kč | 238 519 Kč | 44 443 Kč | 63 784 Kč | 67 786 Kč | 96 507 Kč |
Středočeský kraj | 17 877 Kč | 70 153 Kč | 87 579 Kč | 169 141 Kč | - | - | - | - |
Jihočeský kraj | 30 071 Kč | 67 750 Kč | 89 164 Kč | 138 249 Kč | - | - | - | - |
Plzeňský kraj | 45 474 Kč | 78 506 Kč | 90 452 Kč | 136 007 Kč | - | - | - | - |
Karlovarský kraj | 38 901 Kč | 66 693 Kč | 74 077 Kč | 105 250 Kč | - | - | - | - |
Ústecký kraj | 35 903 Kč | 58 691 Kč | 73 301 Kč | 148 034 Kč | - | - | - | - |
Liberecký kraj | 30 431 Kč | 68 044 Kč | 79 586 Kč | 136 167 Kč | - | - | - | - |
Královéhradecký kraj | 34 912 Kč | 61 710 Kč | 72 164 Kč | 119 331 Kč | - | - | - | - |
Pardubický kraj | 34 425 Kč | 64 187 Kč | 77 850 Kč | 148 146 Kč | - | - | - | - |
Kraj Vysočina | 27 380 Kč | 69 465 Kč | 81 409 Kč | 164 372 Kč | - | - | - | - |
Jihomoravský kraj | 33 846 Kč | 74 546 Kč | 90 689 Kč | 172 220 Kč | - | - | - | - |
Olomoucký kraj | 34 385 Kč | 64 726 Kč | 73 619 Kč | 134 956 Kč | - | - | - | - |
Zlínský kraj | 33 173 Kč | 61 448 Kč | 75 489 Kč | 124 110 Kč | - | - | - | - |
Moravskoslezský kraj | 31 985 Kč | 71 551 Kč | 82 429 Kč | 136 120 Kč | - | - | - | - |
ESCO
Klasifikace ESCO (European Skills, Competences, and Occupations) popisuje a třídí dovednosti, kompetence, kvalifikace a povolání relevantní pro trh práce Evropské unie a pro vzdělávání a odbornou přípravu. ESCO je k dispozici ve 27 jazycích, což uchazečům o zaměstnání a zaměstnavatelům umožňuje lépe komunikovat o dovednostech, kompetencích, kvalifikaci a pracovních místech v jakémkoli evropském jazyce. Cílem klasifikace ESCO je podporovat pracovní mobilitu v celé Evropě a vytvořit tak integrovanější a účinnější trh práce. Nabízí totiž „společný jazyk“ v oblasti povolání a dovedností, který mohou různé zúčastněné strany používat v otázkách zaměstnanosti, vzdělávání a odborné přípravy. Klasifikaci vytvořila Evropská komise – Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a sociální začleňování, ve spolupráci se zúčastněnými stranami a s Evropským střediskem pro rozvoj odborného vzdělávání (Cedefop). Iniciativa ESCO je součástí strategie Evropa 2020.
Kód podskupiny | Název podskupiny v ESCO | URL - podskupiny v ESCO |
---|---|---|
1221 | Vedoucí a řídící pracovníci v oblasti prodeje a marketingu | http://data.europa.eu/esco/isco/C1221 |
Volná místa
Informace o volných pracovních místech jsou čerpána z portálu MPSV ČR.