Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.1 103332

Ředitel zákaznických služeb

Ředitel zákaznických služeb komplexně vede a řídí organizační celek, který se zabývá řízenou obousměrnou komunikací se zákazníky a zpracováním souvisejících informací.

Odborný směr: Management
Odborný podsměr: nezařazeno do odborného podsměru
Kvalifikační úroveň: Magisterský studijní program
Alternativní názvy: Ředitel centra zákaznické podpory, Manažer pro zákaznickou podporu, Manažer pro kontakt ze zákazníky, Ředitel kontaktního centra, Customer Service Manager, Ředitel centra zákaznických služeb, Ředitel zákaznického servisu, Ředitel vnitřního prodeje
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Vytváření, průběžná aktualizace, realizace a vyhodnocení koncepce rozvoje úseku zákaznických služeb.
  • Monitorování, analýza a optimalizace procesů zákaznických služeb a souvisejících firemních procesů.
  • Definování nových vstupů a výstupů provozního systému, včetně spolupráce na tvorbě interních databází pro potřeby společnosti.
  • Sledování a vyhodnocování spokojenosti zákazníků, návrh a realizace nápravných opatření ve spolupráci s příslušnými organizačními útvary organizace.
  • Zabezpečení a rozvoj osobní, telefonické a elektronické komunikace s klienty společnosti.
  • Koordinace činností týkajících se vyřizování stížností a reklamací zákazníků a poskytování technických a cenových informaci.
  • Udržování a rozvoj vztahů s klíčovými zákazníky.
  • Spolupráce s příslušnými organizačními útvary společnosti v oblasti vývoje provozního informačního systému a jeho podpůrných aplikací.
  • Nastavení systému adaptace pracovníků zákaznických center.
  • Reprezentování organizace na jednáních se stávajícími i potenciálními zákazníky, stálými obchodními partnery a dalšími subjekty.
  • Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.

CZ-ISCO

  • 12214 - Řídící pracovníci servisních služeb a reklamací
  • 1221 - Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech

Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2023

Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech (CZ-ISCO 1221)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 54 392 Kč 124 869 Kč 274 020 Kč 49 009 Kč 66 612 Kč 95 490 Kč
Středočeský kraj 52 560 Kč 109 678 Kč 203 953 Kč - - -
Jihočeský kraj 47 692 Kč 100 112 Kč 213 485 Kč - - -
Plzeňský kraj 36 512 Kč 88 562 Kč 165 993 Kč - - -
Karlovarský kraj 46 554 Kč 99 666 Kč 201 661 Kč - - -
Ústecký kraj 40 916 Kč 99 117 Kč 219 772 Kč - - -
Liberecký kraj 32 806 Kč 69 289 Kč 168 848 Kč - - -
Královéhradecký kraj 39 682 Kč 75 039 Kč 151 416 Kč - - -
Pardubický kraj 30 427 Kč 72 034 Kč 164 899 Kč - - -
Kraj Vysočina 43 126 Kč 81 219 Kč 156 966 Kč - - -
Jihomoravský kraj 38 745 Kč 89 102 Kč 186 663 Kč - - -
Olomoucký kraj 33 870 Kč 74 248 Kč 147 601 Kč - - -
Zlínský kraj 35 688 Kč 87 601 Kč 165 442 Kč - - -
Moravskoslezský kraj 46 585 Kč 84 472 Kč 204 136 Kč - - -

Hrubé měsíční mzdy v roce 2023 celkem

Medián za ČR celkem
CZ-ISCO Mzdová sféra Platová sféra
1221 Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech 99 616 Kč 64 150 Kč
12214 Řídící pracovníci servisních služeb a reklamací 76 076 Kč -

ESCO

Kód podskupiny Název podskupiny v ESCO URL - podskupiny v ESCO
1221 Vedoucí a řídící pracovníci v oblasti prodeje a marketingu http://data.europa.eu/esco/isco/C1221

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Zraková zátěž x
Celková fyzická zátěž x x
Duševní zátěž x
Zátěž teplem x
Zátěž chladem x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x
Pracovní doba, směnnost x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru ekonomika a management 6208T

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru sociologie 6703T
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru psychologie 7701T
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru sociální politika a sociální práce 6731T
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru teoretické právní vědy 6801T
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru právo a právní věda 6805T
KKOVTypeEnum.1 Bakalářský studijní program v oboru ekonomika a management 6208R
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program ve skupině oborů ekonomie 62xxT

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h14.Z.2121 Koordinování příprav a tvorby metodických postupů a směrnic, včetně návrhů na změny a úpravy zákaznického servisu 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h14.Z.2934 Koordinace vyřizování stížností a reklamací zákazníků, poskytování technických a cenových informaci v rámci řízení činnosti zákaznického servisu 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.3070 Posouzení a schválení pravidelných podkladů o spokojenosti zákazníků s činnostmi zákaznického servisu 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i31.Z.2051 Řízení dokumentace 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13.D.2241 Vypracovávání návrhů a dílčích opatření k zamezení vzniku reklamací 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51.C.5131 Reprezentace zájmů organizace v rámci udržování a rozvíjení dobrých vztahů se strategickými partnery 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51.Z.1006 Organizace práce, řízení a motivace zaměstnanců 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51.D.3222 Kontrola a hodnocení kvality a výsledků práce podřízených pracovníků 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i32.D.2027 Vytváření finančního plánu útvaru 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h25.D.3100 Posuzování a hodnocení efektivnosti hospodaření a výkonnosti svěřeného úseku 7 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h13._.0020 psychologie prodeje 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0009 řízení vztahů se zákazníky - CRM 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13._.0024 postupy při reklamacích, práva spotřebitele 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i53._.0001 procesní řízení 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i54._.0023 management kvality 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i41._.0021 komerční právo, smluvně-závazkové vztahy, obchodní společnosti, obchodní zákoník 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51._.0014 management pro top manažery 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51._.0021 personální management 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i32._.0021 finanční plánování 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51._.0005 strategické řízení organizace 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
j32._.0001 základy sociologie 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
i51._.0024 projektový management 7 CompetenceSuitabilityEnum.1

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 2
b02 Způsobilost k řízení osobního automobilu 2
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 2
b05 Právní povědomí 2
b06 Jazyková způsobilost v češtině 3
b07 Jazyková způsobilost v angličtině 2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Digitální kompetence

Kód Název Úroveň 1-4
1.1 Prohlížení, vyhledávání a filtrování dat, informací a digitálního obsahu 3
5.3 Kreativní využívání digitálních technologií 3
5.2 Identifikace potřeb a výběr vhodných technologií 1
5.1 Řešení technických problémů 2
4.4 Ochrana životního prostředí 2
4.3 Ochrana zdraví a duševní pohody 2
4.2 Ochrana osobních dat a soukromí 2
4.1 Ochrana zařízení 2
3.3 Autorská práva a licence 3
3.2 Integrace a přepracování digitálního obsahu 3
3.1 Tvorba digitálního obsahu 3
2.4 Netiketa 3
2.3 Spolupráce prostřednictvím digitálních technologií 3
2.2 Sdílení prostřednictvím digitálních technologií 3
2.1 Interakce prostřednictvím digitálních technologií 3
1.3 Správa dat, informací a digitálního obsahu 3
1.2 Hodnocení dat, informací a digitálního obsahu 3
5.4 Identifikace nedostatků v digitálních kompetencích 2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c15_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 4
2.6 Kompetence k vedení lidí 5
3.3 Kompetence k objevování a orientaci v informacích 4
1.4 Kompetence ke zvládání stresu a zátěže 5
4.1 Kompetence k aktivnímu přístupu 5
4.2 Kompetence k plánování a organizování práce 4
4.4 Kompetence k řešení problémů 4
4.5 Kompetence k samostatnosti 4
4.6 Kompetence k výkonnosti 5
2.3 Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb 5
1.2 Kompetence k flexibilitě 4
2.2 Kompetence ke kooperaci 4
2.4 Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních 4

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf

Zdravotní podmínky

Onemocnění omezující výkon povolání

  • Poruchy vidění
  • Duševní poruchy
  • Poruchy chování
  • Závažná psychosomatická onemocnění

Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.