povolání
Kontrolor kvality
Odborný směr: |
Povolání bez oboru a mezioborová |
Odborný podsměr: |
nezařazeno do odborného podsměru |
Kvalifikační úroveň: |
Střední vzdělání s maturitní zkouškou; Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou (NSP 4) |
Platové rozmezí: |
31 000 Kč - 67 000 Kč |
Alternativní názvy
Technik řízení jakosti, Technik kontrolor jakosti
Regulované povolání
Ne
ID jednotky práce
102498
Datum zveřejnění
22. 11. 2017
Datum poslední aktualizace
26. 3. 2024
Charakteristika
Pracovní činnosti
- Podílení se na procesu budování, udržování a rozvoji systému kvality dle norem ISO nebo odvětvových standardů na konkrétním pracovišti.
- Spolupráce při tvorbě interních směrnic a norem kvality a kontrola jejich dodržování.
- Zpracovávání postupů kontroly a zkoušek dle instrukcí nadřízeného pracovníka.
- Řešení stanovených úkolů při provádění procesů řízení kvality.
- Provádění vstupní, mezioperační a výstupní kontroly.
- Analýza neshod v procesech, jichž je účasten, podávání vlastních návrhů na zlepšení.
- Analýza a podávání návrhů na opatření na základě zjištění spokojenosti zákazníků a zaměstnanců.
- Podílení se na nápravných a preventivních opatřeních při řízení kvality neshodného produktu.
- Jednání s dodavateli a dalšími subjekty.
- Péče o provozní a technickou dokumentaci pracoviště ve vazbě na kvalitu.
- Péče o měřící a kontrolní techniku.
- Předávání podkladů, zpráv a reportů pro vedení úseku kvality a vedení organizace.
- Spolupráce s ostatními útvary na pracovišti.
Příklady činností ze veřejného sektoru
Příklady činností a jejich stupeň hodnocení vycházejí převážně z nařízení vlády č.222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách a správě, popřípadě podle nařízení vlády č. 302/2014 Sb., o katalogu správních činností, a jsou zařazeny do 16 stupňů platových tříd. Výjimku tvoří zatřídění prací v oblastech regulovaných samostatnou legislativou, které se řídí vždy dle její platné verze (např. Policie ČR, Hasičský záchranný sbor, Armáda ČR apod.). V těchto oblastech je zatřídění prací uvedené v NSP pouze orientační.
Text příkladu | Platová třída |
---|---|
Jednání s dodavateli o kvalitě dodávek a odběrateli o kvalitě veřejných služeb. | 9 |
Sledování a kontrola kvality služeb poskytovaných orgány a organizacemi veřejných služeb a správy (dále jen "veřejných služeb") podle stanovených postupů. | 8 |
Kvalifikace k výkonu povolání
Školní vzdělání
Školní vzdělání definuje stupeň a obor vzdělání (prostřednictvím KKOV a RVP), který je nejvhodnějším nebo vhodným vzdělanostním základem pro výkon příslušného povolání/specializace povolání.
Název oboru | Typ číselníku KKOV/RVP | Kód | Vhodnost |
---|---|---|---|
Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) | KKOV | xxxxM | nejvhodnější |
Střední vzdělání s maturitní zkouškou | KKOV | xxxxL | nejvhodnější |
Strojírenství | RVP | 23-41-M/01 | nejvhodnější |
Vyšší odborné vzdělání | KKOV | xxxxN | vhodná |
Další vzdělání
Další vzdělávání zahrnuje např. profesní kvalifikace dle zákona č.179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání, akreditované vzdělávací kurzy (např. rekvalifikace) a další obecně uznávané kvalifikace, které vedou k získání požadované kvalifikace k výkonu daného povolání či specializace.
Kompetenční požadavky k výkonu povolání
Seznam odborných znalostí a odborných dovedností klíčových pro výkon povolání.
Odborné dovednosti
Odborné dovednosti označují schopnost vykonávat určitou pracovní činnost nebo soubor pracovních činností. Jedná se tedy o schopnost aplikovat teoretické vědomosti v praxi.
Odborné dovednosti jsou vybrány z Centrální databáze kompetencí (CDK)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hodnocení výsledků zkoušek výrobků, hodnocení jejich způsobilosti | ||||||||
Vedení dokumentace o provedených zkouškách výrobků | ||||||||
Vypracovávání protokolů o výsledcích zkoušek výrobků | ||||||||
Hodnocení výsledků zkoušek složitých výrobků | ||||||||
Orientace v normách kvality | ||||||||
Analyzování příčin snížené kvality produkce a navrhování opatření k nápravě | ||||||||
Orientace v normách ISO 19011, ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001:2018 | ||||||||
Orientace v terminologii, znalost základních pojmů a fyzikálních vztahů, základních jednotek a jejich vzájemných souvislostí | ||||||||
Evidence naměřených výsledků | ||||||||
Provádění kontrol kvality a auditů dle norem kvality | ||||||||
Uplatňování základů managementu kvality | ||||||||
Uplatňování přístupů k zabezpečování kvality |
Odborné znalosti
Odborné znalosti označují teoretické vědomosti požadované pro výkon povolání. Odborné znalosti jsou vybrány z Centrální databáze kompetencí (CDK).
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
management kvality | ||||||||
zásady kontroly a seřizování měřidel | ||||||||
integrované systémy řízení | ||||||||
bezpečnost materiálů |
Obecné dovednosti
Odborné kompetence obecné (průřezové) jsou souborem odborných požadavků potřebných pro výkon práce, které zcela výhradně nesouvisí s určitou profesí. Mají průřezový charakter a jsou uplatnitelné napříč obory (např. práce na PC).
1 | 2 | 3 | |
---|---|---|---|
Počítačová způsobilost | |||
Numerická způsobilost | |||
Ekonomické povědomí | |||
Právní povědomí | |||
Jazyková způsobilost v češtině | |||
Digitální kompetence
Digitální kompetence jsou souborem teoretických znalostí, praktických dovedností, schopností a postojů člověka nezbytných pro používání informačních a komunikačních technologií a digitálních médií k plnění pracovních úkolů.
Pro toto povolání nejsou digitální kompetence dosud zpracovány.
Měkké kompetence
Měkké kompetence (soft skills) jsou souborem požadavků potřebných pro kvalitní výkon práce nezávislých na konkrétní odbornosti, ale na komplexních schopnostech člověka. Jsou napříč obory přenositelné a uplatnitelné (např. tvořivé myšlení, komunikace, vedení lidí).
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|
Osobnostní kompetence | |||||
Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | |||||
Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | |||||
Kompetence k flexibilitě | |||||
Kompetence ke kreativitě | |||||
Interpersonální kompetence | |||||
Kompetence k efektivní komunikaci | |||||
Kompetence ke kooperaci | |||||
Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | |||||
Kognitivní kompetence | |||||
Kompetence k objevování a orientaci v informacích | |||||
Výkonové kompetence | |||||
Kompetence k aktivnímu přístupu | |||||
Kompetence k plánování a organizování práce | |||||
Kompetence k řešení problémů | |||||
Kompetence k samostatnosti | |||||
Kompetence k výkonnosti |
Zátěže a rizika výkonu povolání
Vymezují obvykle se vyskytující druhy zátěže vyplývající z konkrétních pracovních podmínek.
Přehled druhů zátěže a vymezení stupňů zátěže používaný v NSP vychází ze základních zákonných
norem (tj. nařízení vlády č. 361/2007 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví při práci,
zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů,
zákoníku práce a k nim prováděcích předpisů).
Nastavené zátěže a rizika jsou pouze orientační a vždy je nutno přihlédnout k podmínkám, které
se vztahují ke konkrétnímu zaměstnavateli, tudíž se mohou u různých zaměstnavatelů lišit.
1 | 2 | 3 | 4 | |
---|---|---|---|---|
Duševní zátěž | ||||
Zraková zátěž | ||||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | ||||
Lokální zátěž jemné motoriky | ||||
Zátěž prachem | ||||
Zátěž chemickými látkami | ||||
Zátěž invazivními alergeny | ||||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | ||||
Zátěž ionizujícím zářením | ||||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | ||||
Celková fyzická zátěž | ||||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | ||||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | ||||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | ||||
Práce ve výškách | ||||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | ||||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | ||||
Pracovní doba, směnnost | ||||
Zátěž teplem | ||||
Zátěž chladem | ||||
Zátěž hlukem | ||||
Zátěž vibracemi |
Legenda:
- 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný. - 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka. - 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků. - 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.
Zdravotní způsobilost k výkonu povolání
Posuzování zdravotní způsobilosti osoby ucházející se o zaměstnání je upraveno zákonem č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách a vyhláškou č. 79/2013 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách. Vyhláška upravuje organizaci, obsah a rozsah pracovnělékařských služeb, posuzování zdravotní způsobilosti, s výjimkou posuzování zdravotní způsobilosti ke sportu a tělesné výchově a stanovuje rizikové faktory a nemoci, které při výskytu těchto faktorů vylučují nebo omezují zdravotní způsobilost k práci, rozsah odborných vyšetření a četnost lékařských prohlídek.
Zdravotní způsobilost k výkonu povolání nebo specializace povolání je vždy závislá na přesném posouzení aktuálního zdravotního stavu. Při určování zdravotních podmínek se vychází z pracovních činností, pracovních podmínek a dalších kritérií výkonu povolání nebo specializace povolání. Zdravotní způsobilost konkrétního zaměstnance pro konkrétního zaměstnavatele určuje dle platné legislativy poskytovatel pracovnělékařských služeb.
Podmínky zdravotní způsobilosti pro vstup a samotný výkon povolání či oboru nebo skupiny povolání, které podléhá oborové legislativní regulaci (např. lékař, veterinář, učitel, advokát, policista, voják apod.) jsou upraveny specifickou legislativou a nesplnění požadavků definovaných touto legislativou je důvodem k vyloučení nebo k následnému pozbytí pravomoci tuto činnost/povolání vykonávat.
Uvedený výčet zdravotních způsobilostí omezujících nebo vylučujících výkon povolání je pouze orientační.
Onemocnění omezující výkon povolání/specializace povolání
- Onemocnění pohybového a nervového systému, omezující jemnou motoriku, koordinaci pohybů a svalovou sílu
- Duševní poruchy a poruchy chování
CZ - ISCO a mzdy
Klasifikace CZ-ISCO je národní statistická klasifikace vypracována na základě mezinárodního standardu International Standard Classification of Occupations (ISCO -08), jehož tvůrcem je Mezinárodní organizace práce (ILO). Pro pomoc se zařazením do klasifikace zaměstnání CZ-ISCO můžete kontaktovat metodické centrum pro klasifikaci zaměstnání CZ-ISCO https://www.ispv.cz/cz/Metodicke-centrum-CZ-ISCO.aspx na emailové adrese mcISCO@ispv.cz .
CZ-ISCO je statistickou klasifikací, pomocí níž můžeme sledovat např. mzdovou úroveň jednotlivých zaměstnání nebo strukturu zaměstnanosti. Výhodou klasifikace pro statistická zjišťování je její stálost a tudíž možnost srovnání zaměstnání na různých místech a v různém čase.
Hrubé měsíční mzdy v roce 2024 celkem
Stavební technici (CZ-ISCO 3112)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 44 097 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 22 384 Kč do 72 560 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 45 278 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 35 175 Kč do 59 148 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Elektrotechnici a technici energetici (CZ-ISCO 3113)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 57 378 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 36 030 Kč do 87 517 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 44 824 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 35 102 Kč do 67 189 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Technici elektronici (CZ-ISCO 3114)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 50 137 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 31 327 Kč do 85 576 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 40 679 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 33 190 Kč do 59 421 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Strojírenští technici (CZ-ISCO 3115)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 49 775 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 33 602 Kč do 81 380 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 40 748 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 35 798 Kč do 51 611 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Technici v chemickém inženýrství a příbuzných oborech (CZ-ISCO 3116)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 47 587 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 30 678 Kč do 73 474 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 39 510 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 32 053 Kč do 49 779 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Důlní a hutní technici a pracovníci v příbuzných oborech (CZ-ISCO 3117)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 53 059 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 37 736 Kč do 74 852 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Technici v ostatních průmyslových oborech (CZ-ISCO 3119)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 48 543 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 30 845 Kč do 80 811 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 40 052 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 31 395 Kč do 58 015 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Odborní pracovníci v administrativě a správě organizace (CZ-ISCO 3343)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 47 836 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 31 043 Kč do 82 635 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 42 550 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 32 963 Kč do 60 247 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Elektrotechnici a technici energetici kontroly kvality, laboranti (CZ-ISCO 31135)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 49 909 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 35 523 Kč do 83 866 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Technici elektronici kontroly kvality, laboranti (CZ-ISCO 31145)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 46 978 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 29 984 Kč do 76 449 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Strojírenští technici kontroly kvality, laboranti (CZ-ISCO 31155)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 48 357 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 33 323 Kč do 86 076 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Chemičtí technici kontroly kvality, laboranti a pracovníci v příbuzných oborech (CZ-ISCO 31165)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 43 309 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 30 063 Kč do 65 040 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 39 184 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 31 824 Kč do 49 779 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Důlní a hutní technici kontroly kvality, laboranti a pracovníci v příbuzných oborech (CZ-ISCO 31175)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 42 402 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 34 380 Kč do 64 995 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Technici kontroly kvality, laboranti v ostatních průmyslových oborech (CZ-ISCO 31195)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 43 665 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 28 878 Kč do 66 691 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 40 837 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 32 456 Kč do 47 327 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Odborní pracovníci v oblasti kvality a certifikace systému řízení (ISO) (CZ-ISCO 33435)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 55 883 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 33 802 Kč do 98 685 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 48 406 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 37 303 Kč do 64 209 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2024
Stavební technici (CZ-ISCO 3112)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 25 565 Kč | 51 059 Kč | 52 378 Kč | 78 970 Kč | 35 506 Kč | 45 476 Kč | 47 976 Kč | 61 808 Kč |
Středočeský kraj | 23 326 Kč | 44 383 Kč | 47 507 Kč | 75 222 Kč | 36 461 Kč | 46 287 Kč | 47 339 Kč | 58 732 Kč |
Jihočeský kraj | 21 926 Kč | 38 522 Kč | 40 701 Kč | 62 575 Kč | 35 344 Kč | 44 556 Kč | 45 083 Kč | 55 420 Kč |
Plzeňský kraj | 29 863 Kč | 40 596 Kč | 46 171 Kč | 67 472 Kč | 37 477 Kč | 45 385 Kč | 47 631 Kč | 62 433 Kč |
Karlovarský kraj | - | - | - | - | 33 450 Kč | 43 386 Kč | 43 999 Kč | 54 388 Kč |
Ústecký kraj | 22 051 Kč | 43 494 Kč | 44 933 Kč | 69 870 Kč | 33 720 Kč | 45 068 Kč | 45 764 Kč | 57 132 Kč |
Liberecký kraj | - | - | - | - | 34 423 Kč | 44 124 Kč | 45 833 Kč | 54 538 Kč |
Královéhradecký kraj | 29 899 Kč | 38 906 Kč | 47 359 Kč | 72 119 Kč | 35 021 Kč | 43 596 Kč | 44 738 Kč | 54 902 Kč |
Pardubický kraj | 24 150 Kč | 45 767 Kč | 51 710 Kč | 77 811 Kč | 33 869 Kč | 42 575 Kč | 44 548 Kč | 61 329 Kč |
Kraj Vysočina | 21 814 Kč | 40 220 Kč | 42 897 Kč | 61 289 Kč | 35 636 Kč | 44 922 Kč | 46 305 Kč | 57 868 Kč |
Jihomoravský kraj | 21 531 Kč | 44 145 Kč | 45 053 Kč | 67 608 Kč | 36 401 Kč | 48 207 Kč | 49 548 Kč | 64 695 Kč |
Olomoucký kraj | 18 947 Kč | 42 930 Kč | 45 416 Kč | 71 897 Kč | 34 881 Kč | 45 307 Kč | 45 293 Kč | 55 131 Kč |
Zlínský kraj | 24 192 Kč | 42 812 Kč | 45 957 Kč | 69 031 Kč | 34 008 Kč | 44 834 Kč | 44 068 Kč | 53 506 Kč |
Moravskoslezský kraj | 20 004 Kč | 36 893 Kč | 40 622 Kč | 64 074 Kč | 34 450 Kč | 45 146 Kč | 45 797 Kč | 57 484 Kč |
Elektrotechnici a technici energetici (CZ-ISCO 3113)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 41 634 Kč | 65 103 Kč | 71 631 Kč | 107 618 Kč | - | - | - | - |
Středočeský kraj | 29 092 Kč | 55 674 Kč | 58 638 Kč | 90 595 Kč | - | - | - | - |
Jihočeský kraj | 28 874 Kč | 72 482 Kč | 69 828 Kč | 98 276 Kč | - | - | - | - |
Plzeňský kraj | 30 255 Kč | 50 603 Kč | 55 873 Kč | 85 071 Kč | - | - | - | - |
Karlovarský kraj | 37 203 Kč | 47 619 Kč | 53 929 Kč | 83 875 Kč | - | - | - | - |
Ústecký kraj | 22 042 Kč | 58 937 Kč | 58 721 Kč | 87 152 Kč | - | - | - | - |
Liberecký kraj | 40 407 Kč | 59 646 Kč | 62 225 Kč | 85 651 Kč | - | - | - | - |
Královéhradecký kraj | 37 383 Kč | 55 696 Kč | 61 495 Kč | 94 893 Kč | - | - | - | - |
Pardubický kraj | 39 493 Kč | 52 863 Kč | 56 136 Kč | 78 480 Kč | - | - | - | - |
Kraj Vysočina | 35 769 Kč | 60 621 Kč | 63 980 Kč | 93 515 Kč | - | - | - | - |
Jihomoravský kraj | 32 001 Kč | 56 428 Kč | 59 525 Kč | 88 026 Kč | - | - | - | - |
Olomoucký kraj | 26 310 Kč | 50 616 Kč | 52 064 Kč | 77 145 Kč | - | - | - | - |
Zlínský kraj | 35 953 Kč | 51 423 Kč | 55 091 Kč | 82 604 Kč | - | - | - | - |
Moravskoslezský kraj | 40 038 Kč | 56 732 Kč | 59 463 Kč | 84 907 Kč | - | - | - | - |
Technici elektronici (CZ-ISCO 3114)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 29 334 Kč | 47 649 Kč | 53 780 Kč | 88 454 Kč | - | - | - | - |
Středočeský kraj | 35 906 Kč | 60 497 Kč | 68 409 Kč | 104 864 Kč | - | - | - | - |
Jihočeský kraj | 31 423 Kč | 48 146 Kč | 49 284 Kč | 72 071 Kč | - | - | - | - |
Plzeňský kraj | 36 898 Kč | 57 182 Kč | 57 201 Kč | 76 794 Kč | - | - | - | - |
Karlovarský kraj | 19 666 Kč | 48 228 Kč | 46 979 Kč | 66 806 Kč | - | - | - | - |
Ústecký kraj | 36 873 Kč | 50 453 Kč | 53 769 Kč | 77 770 Kč | - | - | - | - |
Liberecký kraj | 38 707 Kč | 56 818 Kč | 63 586 Kč | 90 030 Kč | - | - | - | - |
Královéhradecký kraj | 37 087 Kč | 62 130 Kč | 65 200 Kč | 98 061 Kč | - | - | - | - |
Pardubický kraj | 31 430 Kč | 45 815 Kč | 46 903 Kč | 64 459 Kč | - | - | - | - |
Kraj Vysočina | 40 219 Kč | 59 963 Kč | 60 547 Kč | 83 340 Kč | - | - | - | - |
Jihomoravský kraj | 29 917 Kč | 48 844 Kč | 52 360 Kč | 81 296 Kč | - | - | - | - |
Olomoucký kraj | 28 467 Kč | 44 409 Kč | 47 036 Kč | 64 270 Kč | - | - | - | - |
Zlínský kraj | 26 215 Kč | 49 685 Kč | 52 435 Kč | 82 228 Kč | - | - | - | - |
Moravskoslezský kraj | 34 277 Kč | 51 411 Kč | 53 275 Kč | 79 119 Kč | - | - | - | - |
Strojírenští technici (CZ-ISCO 3115)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 32 565 Kč | 51 153 Kč | 56 269 Kč | 85 425 Kč | - | - | - | - |
Středočeský kraj | 38 797 Kč | 62 910 Kč | 66 874 Kč | 96 733 Kč | - | - | - | - |
Jihočeský kraj | 35 417 Kč | 50 999 Kč | 54 455 Kč | 79 268 Kč | - | - | - | - |
Plzeňský kraj | 38 966 Kč | 52 223 Kč | 56 267 Kč | 76 949 Kč | - | - | - | - |
Karlovarský kraj | 30 482 Kč | 43 983 Kč | 45 814 Kč | 60 996 Kč | - | - | - | - |
Ústecký kraj | 37 738 Kč | 51 715 Kč | 56 292 Kč | 79 256 Kč | - | - | - | - |
Liberecký kraj | 36 581 Kč | 52 349 Kč | 55 931 Kč | 76 858 Kč | - | - | - | - |
Královéhradecký kraj | 32 684 Kč | 50 249 Kč | 56 945 Kč | 93 140 Kč | - | - | - | - |
Pardubický kraj | 30 032 Kč | 49 611 Kč | 51 783 Kč | 76 225 Kč | - | - | - | - |
Kraj Vysočina | 32 090 Kč | 50 805 Kč | 53 112 Kč | 78 388 Kč | - | - | - | - |
Jihomoravský kraj | 33 225 Kč | 47 161 Kč | 49 997 Kč | 69 398 Kč | - | - | - | - |
Olomoucký kraj | 30 093 Kč | 46 002 Kč | 48 477 Kč | 66 936 Kč | - | - | - | - |
Zlínský kraj | 32 593 Kč | 47 151 Kč | 49 832 Kč | 68 591 Kč | - | - | - | - |
Moravskoslezský kraj | 30 813 Kč | 46 139 Kč | 49 150 Kč | 69 473 Kč | - | - | - | - |
Technici v chemickém inženýrství a příbuzných oborech (CZ-ISCO 3116)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 25 104 Kč | 47 369 Kč | 49 744 Kč | 71 070 Kč | - | - | - | - |
Středočeský kraj | 35 542 Kč | 54 581 Kč | 57 581 Kč | 83 660 Kč | - | - | - | - |
Jihočeský kraj | 30 150 Kč | 41 421 Kč | 47 635 Kč | 71 402 Kč | - | - | - | - |
Plzeňský kraj | 36 882 Kč | 52 946 Kč | 55 762 Kč | 78 295 Kč | - | - | - | - |
Karlovarský kraj | 37 613 Kč | 51 623 Kč | 53 838 Kč | 72 921 Kč | - | - | - | - |
Ústecký kraj | 36 908 Kč | 52 350 Kč | 54 735 Kč | 75 076 Kč | - | - | - | - |
Liberecký kraj | 35 614 Kč | 54 750 Kč | 57 765 Kč | 77 187 Kč | - | - | - | - |
Královéhradecký kraj | 37 394 Kč | 47 023 Kč | 50 009 Kč | 69 423 Kč | - | - | - | - |
Pardubický kraj | 29 154 Kč | 41 472 Kč | 44 201 Kč | 58 572 Kč | - | - | - | - |
Kraj Vysočina | 33 158 Kč | 46 982 Kč | 53 850 Kč | 84 173 Kč | - | - | - | - |
Jihomoravský kraj | 28 609 Kč | 42 263 Kč | 44 822 Kč | 61 896 Kč | - | - | - | - |
Olomoucký kraj | 29 080 Kč | 44 602 Kč | 47 822 Kč | 64 330 Kč | - | - | - | - |
Zlínský kraj | 24 136 Kč | 50 807 Kč | 54 562 Kč | 84 940 Kč | - | - | - | - |
Moravskoslezský kraj | 35 398 Kč | 46 454 Kč | 51 504 Kč | 69 720 Kč | - | - | - | - |
Důlní a hutní technici a pracovníci v příbuzných oborech (CZ-ISCO 3117)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Karlovarský kraj | 44 614 Kč | 52 106 Kč | 55 431 Kč | 69 638 Kč | - | - | - | - |
Ústecký kraj | 42 814 Kč | 61 262 Kč | 60 055 Kč | 72 943 Kč | - | - | - | - |
Liberecký kraj | 37 882 Kč | 55 107 Kč | 56 142 Kč | 76 098 Kč | - | - | - | - |
Jihomoravský kraj | 35 751 Kč | 56 006 Kč | 62 553 Kč | 99 526 Kč | - | - | - | - |
Moravskoslezský kraj | 39 536 Kč | 52 910 Kč | 55 590 Kč | 74 604 Kč | - | - | - | - |
Technici v ostatních průmyslových oborech (CZ-ISCO 3119)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 30 847 Kč | 50 314 Kč | 54 506 Kč | 79 460 Kč | 30 779 Kč | 37 921 Kč | 42 922 Kč | 62 029 Kč |
Středočeský kraj | 30 903 Kč | 53 257 Kč | 58 669 Kč | 94 143 Kč | 32 520 Kč | 40 954 Kč | 43 047 Kč | 58 754 Kč |
Jihočeský kraj | 27 745 Kč | 42 725 Kč | 46 063 Kč | 68 743 Kč | 29 989 Kč | 37 192 Kč | 39 221 Kč | 51 350 Kč |
Plzeňský kraj | 34 001 Kč | 57 548 Kč | 58 239 Kč | 79 452 Kč | 32 157 Kč | 45 196 Kč | 48 007 Kč | 66 364 Kč |
Karlovarský kraj | 35 601 Kč | 55 109 Kč | 59 417 Kč | 99 794 Kč | 36 687 Kč | 47 016 Kč | 49 733 Kč | 64 967 Kč |
Ústecký kraj | 24 254 Kč | 52 667 Kč | 58 521 Kč | 94 401 Kč | 33 148 Kč | 43 455 Kč | 45 178 Kč | 57 844 Kč |
Liberecký kraj | 38 158 Kč | 56 121 Kč | 60 091 Kč | 87 426 Kč | 32 013 Kč | 39 282 Kč | 41 723 Kč | 58 333 Kč |
Královéhradecký kraj | 33 968 Kč | 49 987 Kč | 52 380 Kč | 69 746 Kč | 31 602 Kč | 39 147 Kč | 40 220 Kč | 48 863 Kč |
Pardubický kraj | 30 626 Kč | 50 442 Kč | 51 583 Kč | 70 717 Kč | 31 234 Kč | 40 318 Kč | 42 591 Kč | 64 425 Kč |
Kraj Vysočina | 31 110 Kč | 43 891 Kč | 47 315 Kč | 68 006 Kč | 29 377 Kč | 41 821 Kč | 43 047 Kč | 57 522 Kč |
Jihomoravský kraj | 31 101 Kč | 45 317 Kč | 48 907 Kč | 70 062 Kč | 31 628 Kč | 41 644 Kč | 44 031 Kč | 58 993 Kč |
Olomoucký kraj | 30 846 Kč | 46 146 Kč | 49 226 Kč | 69 396 Kč | 34 917 Kč | 44 696 Kč | 46 503 Kč | 61 029 Kč |
Zlínský kraj | 31 097 Kč | 45 637 Kč | 52 966 Kč | 82 998 Kč | 27 339 Kč | 34 420 Kč | 36 346 Kč | 45 944 Kč |
Moravskoslezský kraj | 28 931 Kč | 46 358 Kč | 49 097 Kč | 72 846 Kč | 33 982 Kč | 40 573 Kč | 41 253 Kč | 48 246 Kč |
Odborní pracovníci v administrativě a správě organizace (CZ-ISCO 3343)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 32 513 Kč | 50 533 Kč | 55 548 Kč | 82 263 Kč | 32 958 Kč | 45 419 Kč | 47 900 Kč | 65 236 Kč |
Středočeský kraj | 35 591 Kč | 58 232 Kč | 74 261 Kč | 124 819 Kč | 34 127 Kč | 42 459 Kč | 45 335 Kč | 59 670 Kč |
Jihočeský kraj | 27 106 Kč | 38 749 Kč | 43 498 Kč | 62 771 Kč | 33 431 Kč | 41 584 Kč | 42 785 Kč | 53 985 Kč |
Plzeňský kraj | 27 882 Kč | 44 278 Kč | 45 473 Kč | 61 912 Kč | 33 967 Kč | 43 405 Kč | 44 485 Kč | 56 608 Kč |
Karlovarský kraj | 26 414 Kč | 43 178 Kč | 44 905 Kč | 65 142 Kč | 32 358 Kč | 40 097 Kč | 42 299 Kč | 55 117 Kč |
Ústecký kraj | 30 555 Kč | 47 290 Kč | 49 633 Kč | 70 388 Kč | 32 600 Kč | 41 641 Kč | 43 408 Kč | 56 609 Kč |
Liberecký kraj | 28 192 Kč | 43 748 Kč | 46 133 Kč | 67 568 Kč | 32 331 Kč | 40 455 Kč | 42 618 Kč | 55 827 Kč |
Královéhradecký kraj | 30 040 Kč | 44 245 Kč | 49 055 Kč | 74 982 Kč | 33 168 Kč | 41 538 Kč | 44 190 Kč | 57 868 Kč |
Pardubický kraj | 28 575 Kč | 42 258 Kč | 45 276 Kč | 66 483 Kč | 33 121 Kč | 41 476 Kč | 43 472 Kč | 56 765 Kč |
Kraj Vysočina | 30 647 Kč | 44 234 Kč | 46 667 Kč | 62 249 Kč | 32 672 Kč | 42 156 Kč | 44 234 Kč | 58 165 Kč |
Jihomoravský kraj | 31 652 Kč | 47 908 Kč | 50 550 Kč | 71 085 Kč | 33 085 Kč | 41 329 Kč | 43 083 Kč | 55 301 Kč |
Olomoucký kraj | 29 090 Kč | 44 623 Kč | 48 015 Kč | 72 458 Kč | 32 692 Kč | 41 752 Kč | 44 363 Kč | 60 228 Kč |
Zlínský kraj | 25 411 Kč | 39 809 Kč | 42 812 Kč | 61 045 Kč | 32 238 Kč | 40 676 Kč | 43 235 Kč | 58 685 Kč |
Moravskoslezský kraj | 30 143 Kč | 42 390 Kč | 46 221 Kč | 64 807 Kč | 32 494 Kč | 41 890 Kč | 43 892 Kč | 58 415 Kč |
ESCO
Klasifikace ESCO (European Skills, Competences, and Occupations) popisuje a třídí dovednosti, kompetence, kvalifikace a povolání relevantní pro trh práce Evropské unie a pro vzdělávání a odbornou přípravu. ESCO je k dispozici ve 27 jazycích, což uchazečům o zaměstnání a zaměstnavatelům umožňuje lépe komunikovat o dovednostech, kompetencích, kvalifikaci a pracovních místech v jakémkoli evropském jazyce. Cílem klasifikace ESCO je podporovat pracovní mobilitu v celé Evropě a vytvořit tak integrovanější a účinnější trh práce. Nabízí totiž „společný jazyk“ v oblasti povolání a dovedností, který mohou různé zúčastněné strany používat v otázkách zaměstnanosti, vzdělávání a odborné přípravy. Klasifikaci vytvořila Evropská komise – Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a sociální začleňování, ve spolupráci se zúčastněnými stranami a s Evropským střediskem pro rozvoj odborného vzdělávání (Cedefop). Iniciativa ESCO je součástí strategie Evropa 2020.
Kód podskupiny | Název podskupiny v ESCO | URL - podskupiny v ESCO |
---|---|---|
3343 | Odborní asistenti v administrativě | http://data.europa.eu/esco/isco/C3343 |
Volná místa
Informace o volných pracovních místech jsou čerpána z portálu MPSV ČR.