povolání
Kontrolor kvality
Odborný směr: |
Povolání bez oboru a mezioborová |
Odborný podsměr: |
nezařazeno do odborného podsměru |
Kvalifikační úroveň: |
Střední vzdělání s maturitní zkouškou; Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou (NSP 4) |
Platové rozmezí: |
28 000 Kč - 55 000 Kč |
Alternativní názvy
Technik řízení jakosti, Technik kontrolor jakosti
Regulované povolání
Ne
ID jednotky práce
102498
Datum zveřejnění
22. 11. 2017
Datum poslední aktualizace
11. 2. 2021
Charakteristika
Pracovní činnosti
- Podílení se na procesu budování, udržování a rozvoji systému kvality dle norem ISO nebo odvětvových standardů na konkrétním pracovišti.
- Spolupráce při tvorbě interních směrnic a norem kvality a kontrola jejich dodržování.
- Zpracovávání postupů kontroly a zkoušek dle instrukcí nadřízeného pracovníka.
- Řešení stanovených úkolů při provádění procesů řízení kvality.
- Provádění vstupní, mezioperační a výstupní kontroly.
- Analýza neshod v procesech, jichž je účasten, podávání vlastních návrhů na zlepšení.
- Analýza a podávání návrhů na opatření na základě zjištění spokojenosti zákazníků a zaměstnanců.
- Podílení se na nápravných a preventivních opatřeních při řízení kvality neshodného produktu.
- Jednání s dodavateli a dalšími subjekty.
- Péče o provozní a technickou dokumentaci pracoviště ve vazbě na kvalitu.
- Péče o měřící a kontrolní techniku.
- Předávání podkladů, zpráv a reportů pro vedení úseku kvality a vedení organizace.
- Spolupráce s ostatními útvary na pracovišti.
Kvalifikace k výkonu povolání
Školní vzdělání
Školní vzdělání definuje stupeň a obor vzdělání (prostřednictvím KKOV a RVP), který je nejvhodnějším nebo vhodným vzdělanostním základem pro výkon příslušného povolání/specializace povolání.
Název oboru | Typ číselníku KKOV/RVP | Kód | Vhodnost |
---|---|---|---|
Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) | KKOV | xxxxM | nejvhodnější |
Střední vzdělání s maturitní zkouškou | KKOV | xxxxL | nejvhodnější |
Strojírenství | RVP | 23-41-M/01 | nejvhodnější |
Vyšší odborné vzdělání | KKOV | xxxxN | vhodná |
Další vzdělání
Další vzdělávání zahrnuje např. profesní kvalifikace dle zákona č.179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání, akreditované vzdělávací kurzy (např. rekvalifikace) a další obecně uznávané kvalifikace, které vedou k získání požadované kvalifikace k výkonu daného povolání či specializace.
Kompetenční požadavky k výkonu povolání
Seznam odborných znalostí a odborných dovedností klíčových pro výkon povolání.
Odborné dovednosti
Odborné dovednosti označují schopnost vykonávat určitou pracovní činnost nebo soubor pracovních činností. Jedná se tedy o schopnost aplikovat teoretické vědomosti v praxi.
Odborné dovednosti jsou vybrány z Centrální databáze kompetencí (CDK)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hodnocení výsledků zkoušek výrobků, hodnocení jejich způsobilosti | ||||||||
Vedení dokumentace o provedených zkouškách výrobků | ||||||||
Vypracovávání protokolů o výsledcích zkoušek výrobků | ||||||||
Hodnocení výsledků zkoušek složitých výrobků | ||||||||
Orientace v normách kvality | ||||||||
Analyzování příčin snížené kvality produkce a navrhování opatření k nápravě | ||||||||
Orientace v normách ISO 19011, ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001:2018 | ||||||||
Orientace v terminologii, znalost základních pojmů a fyzikálních vztahů, základních jednotek a jejich vzájemných souvislostí | ||||||||
Evidence naměřených výsledků | ||||||||
Provádění kontrol kvality a auditů dle norem kvality | ||||||||
Uplatňování základů managementu kvality | ||||||||
Uplatňování přístupů k zabezpečování kvality |
Odborné znalosti
Odborné znalosti označují teoretické vědomosti požadované pro výkon povolání. Odborné znalosti jsou vybrány z Centrální databáze kompetencí (CDK).
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
management kvality | ||||||||
zásady kontroly a seřizování měřidel | ||||||||
integrované systémy řízení | ||||||||
bezpečnost materiálů |
Obecné dovednosti
Odborné kompetence obecné (průřezové) jsou souborem odborných požadavků potřebných pro výkon práce, které zcela výhradně nesouvisí s určitou profesí. Mají průřezový charakter a jsou uplatnitelné napříč obory (např. práce na PC).
1 | 2 | 3 | |
---|---|---|---|
Počítačová způsobilost | |||
Numerická způsobilost | |||
Ekonomické povědomí | |||
Právní povědomí | |||
Jazyková způsobilost v češtině | |||
Digitální kompetence
Digitální kompetence jsou souborem teoretických znalostí, praktických dovedností, schopností a postojů člověka nezbytných pro používání informačních a komunikačních technologií a digitálních médií k plnění pracovních úkolů.
Pro toto povolání nejsou digitální kompetence dosud zpracovány.
Měkké kompetence
Měkké kompetence (soft skills) jsou souborem požadavků potřebných pro kvalitní výkon práce nezávislých na konkrétní odbornosti, ale na komplexních schopnostech člověka. Jsou napříč obory přenositelné a uplatnitelné (např. tvořivé myšlení, komunikace, vedení lidí).
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|
Osobnostní kompetence | |||||
Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | |||||
Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | |||||
Kompetence k flexibilitě | |||||
Kompetence ke kreativitě | |||||
Interpersonální kompetence | |||||
Kompetence k efektivní komunikaci | |||||
Kompetence ke kooperaci | |||||
Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | |||||
Kognitivní kompetence | |||||
Kompetence k objevování a orientaci v informacích | |||||
Výkonové kompetence | |||||
Kompetence k aktivnímu přístupu | |||||
Kompetence k plánování a organizování práce | |||||
Kompetence k řešení problémů | |||||
Kompetence k samostatnosti | |||||
Kompetence k výkonnosti |
Zátěže a rizika výkonu povolání
Vymezují obvykle se vyskytující druhy zátěže vyplývající z konkrétních pracovních podmínek.
Přehled druhů zátěže a vymezení stupňů zátěže používaný v NSP vychází ze základních zákonných
norem (tj. nařízení vlády č. 361/2007 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví při práci,
zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů,
zákoníku práce a k nim prováděcích předpisů).
Nastavené zátěže a rizika jsou pouze orientační a vždy je nutno přihlédnout k podmínkám, které
se vztahují ke konkrétnímu zaměstnavateli, tudíž se mohou u různých zaměstnavatelů lišit.
1 | 2 | 3 | 4 | |
---|---|---|---|---|
Duševní zátěž | ||||
Zraková zátěž | ||||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | ||||
Lokální zátěž jemné motoriky | ||||
Zátěž prachem | ||||
Zátěž chemickými látkami | ||||
Zátěž invazivními alergeny | ||||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | ||||
Zátěž ionizujícím zářením | ||||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | ||||
Celková fyzická zátěž | ||||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | ||||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | ||||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | ||||
Práce ve výškách | ||||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | ||||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | ||||
Pracovní doba, směnnost | ||||
Zátěž teplem | ||||
Zátěž chladem | ||||
Zátěž hlukem | ||||
Zátěž vibracemi |
Legenda:
- 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný. - 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka. - 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků. - 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.
Zdravotní způsobilost k výkonu povolání
Posuzování zdravotní způsobilosti osoby ucházející se o zaměstnání je upraveno zákonem č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách a vyhláškou č. 79/2013 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách. Vyhláška upravuje organizaci, obsah a rozsah pracovnělékařských služeb, posuzování zdravotní způsobilosti, s výjimkou posuzování zdravotní způsobilosti ke sportu a tělesné výchově a stanovuje rizikové faktory a nemoci, které při výskytu těchto faktorů vylučují nebo omezují zdravotní způsobilost k práci, rozsah odborných vyšetření a četnost lékařských prohlídek.
Zdravotní způsobilost k výkonu povolání nebo specializace povolání je vždy závislá na přesném posouzení aktuálního zdravotního stavu. Při určování zdravotních podmínek se vychází z pracovních činností, pracovních podmínek a dalších kritérií výkonu povolání nebo specializace povolání. Zdravotní způsobilost konkrétního zaměstnance pro konkrétního zaměstnavatele určuje dle platné legislativy poskytovatel pracovnělékařských služeb.
Podmínky zdravotní způsobilosti pro vstup a samotný výkon povolání či oboru nebo skupiny povolání, které podléhá oborové legislativní regulaci (např. lékař, veterinář, učitel, advokát, policista, voják apod.) jsou upraveny specifickou legislativou a nesplnění požadavků definovaných touto legislativou je důvodem k vyloučení nebo k následnému pozbytí pravomoci tuto činnost/povolání vykonávat.
Uvedený výčet zdravotních způsobilostí omezujících nebo vylučujících výkon povolání je pouze orientační.
Onemocnění omezující výkon povolání/specializace povolání
- Poruchy vidění
- Onemocnění končetin s poruchou funkce včetně poúrazových stavů
- Závažná onemocnění pohybového a nervového systému, omezující jemnou motoriku a koordinaci pohybů
- Duševní poruchy
- Poruchy chování
- Závažná psychosomatická onemocnění
CZ - ISCO a mzdy
Klasifikace CZ-ISCO je národní statistická klasifikace vypracována na základě mezinárodního standardu International Standard Classification of Occupations (ISCO -08), jehož tvůrcem je Mezinárodní organizace práce (ILO). Pro pomoc se zařazením do klasifikace zaměstnání CZ-ISCO můžete kontaktovat metodické centrum pro klasifikaci zaměstnání CZ-ISCO https://www.ispv.cz/cz/Metodicke-centrum-CZ-ISCO.aspx na emailové adrese mcISCO@ispv.cz .
CZ-ISCO je statistickou klasifikací, pomocí níž můžeme sledovat např. mzdovou úroveň jednotlivých zaměstnání nebo strukturu zaměstnanosti. Výhodou klasifikace pro statistická zjišťování je její stálost a tudíž možnost srovnání zaměstnání na různých místech a v různém čase.
Hrubé měsíční mzdy v roce 2020 celkem
Stavební technici (CZ-ISCO 3112)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 36 189 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 18 730 Kč do 57 634 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 38 192 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 30 732 Kč do 48 695 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Elektrotechnici a technici energetici (CZ-ISCO 3113)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 44 996 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 28 181 Kč do 70 387 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 38 776 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 30 597 Kč do 54 133 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Technici elektronici (CZ-ISCO 3114)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 40 163 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 24 741 Kč do 69 394 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 36 476 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 28 467 Kč do 46 817 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Strojírenští technici (CZ-ISCO 3115)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 38 948 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 25 558 Kč do 62 931 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 37 124 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 29 756 Kč do 41 952 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Technici v chemickém inženýrství a příbuzných oborech (CZ-ISCO 3116)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 36 026 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 23 666 Kč do 55 455 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 37 954 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 29 233 Kč do 48 046 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Důlní a hutní technici a pracovníci v příbuzných oborech (CZ-ISCO 3117)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 43 314 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 31 153 Kč do 60 524 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 46 924 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 41 193 Kč do 55 023 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Technici v ostatních průmyslových oborech (CZ-ISCO 3119)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 37 991 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 25 154 Kč do 60 152 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 35 814 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 27 637 Kč do 48 919 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Odborní pracovníci v administrativě a správě organizace (CZ-ISCO 3343)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 35 237 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 21 974 Kč do 57 505 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 36 463 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 28 235 Kč do 52 327 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Stavební technici kontroly kvality, laboranti (CZ-ISCO 31125)
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 34 060 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 27 793 Kč do 40 749 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Elektrotechnici a technici energetici kontroly kvality, laboranti (CZ-ISCO 31135)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 38 494 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 26 571 Kč do 64 285 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Technici elektronici kontroly kvality, laboranti (CZ-ISCO 31145)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 38 073 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 25 711 Kč do 61 043 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Strojírenští technici kontroly kvality, laboranti (CZ-ISCO 31155)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 37 770 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 26 269 Kč do 65 514 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Chemičtí technici kontroly kvality, laboranti a pracovníci v příbuzných oborech (CZ-ISCO 31165)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 32 803 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 24 498 Kč do 50 080 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 36 976 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 29 212 Kč do 48 209 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Důlní a hutní technici kontroly kvality, laboranti a pracovníci v příbuzných oborech (CZ-ISCO 31175)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 34 383 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 27 535 Kč do 48 579 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Technici kontroly kvality, laboranti v ostatních průmyslových oborech (CZ-ISCO 31195)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 35 857 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 25 326 Kč do 52 470 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 39 010 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 30 910 Kč do 46 846 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Odborní pracovníci v oblasti kvality a certifikace systému řízení (ISO) (CZ-ISCO 33435)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 42 587 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 26 204 Kč do 73 029 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 42 616 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 34 526 Kč do 54 389 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2020
Stavební technici (CZ-ISCO 3112)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 18 028 Kč | 40 984 Kč | 42 151 Kč | 64 475 Kč | 31 991 Kč | 39 579 Kč | 41 322 Kč | 52 420 Kč |
Středočeský kraj | 17 717 Kč | 34 579 Kč | 35 717 Kč | 57 005 Kč | 31 225 Kč | 38 650 Kč | 39 690 Kč | 49 997 Kč |
Jihočeský kraj | 22 958 Kč | 35 724 Kč | 40 227 Kč | 62 727 Kč | 30 802 Kč | 37 969 Kč | 38 480 Kč | 47 409 Kč |
Plzeňský kraj | 30 126 Kč | 42 400 Kč | 48 078 Kč | 67 457 Kč | 30 651 Kč | 39 271 Kč | 40 511 Kč | 52 725 Kč |
Karlovarský kraj | - | - | - | - | 30 253 Kč | 36 927 Kč | 37 242 Kč | 43 746 Kč |
Ústecký kraj | 25 301 Kč | 36 609 Kč | 39 757 Kč | 58 207 Kč | 30 985 Kč | 37 971 Kč | 38 970 Kč | 49 101 Kč |
Liberecký kraj | - | - | - | - | 30 688 Kč | 37 646 Kč | 38 907 Kč | 45 867 Kč |
Královéhradecký kraj | 28 758 Kč | 36 473 Kč | 39 914 Kč | 56 506 Kč | 30 820 Kč | 37 784 Kč | 39 128 Kč | 47 360 Kč |
Pardubický kraj | - | - | - | - | 28 920 Kč | 35 661 Kč | 36 612 Kč | 44 598 Kč |
Kraj Vysočina | 24 667 Kč | 38 074 Kč | 38 666 Kč | 50 454 Kč | 28 970 Kč | 37 207 Kč | 37 543 Kč | 45 609 Kč |
Jihomoravský kraj | 16 809 Kč | 34 913 Kč | 35 212 Kč | 52 277 Kč | 31 517 Kč | 39 722 Kč | 41 063 Kč | 52 099 Kč |
Olomoucký kraj | - | - | - | - | 31 663 Kč | 38 058 Kč | 38 895 Kč | 48 585 Kč |
Zlínský kraj | 17 972 Kč | 33 503 Kč | 34 854 Kč | 54 858 Kč | 30 948 Kč | 37 242 Kč | 37 372 Kč | 44 114 Kč |
Moravskoslezský kraj | 23 548 Kč | 36 327 Kč | 36 346 Kč | 50 554 Kč | 28 868 Kč | 37 545 Kč | 37 736 Kč | 46 096 Kč |
Elektrotechnici a technici energetici (CZ-ISCO 3113)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 33 169 Kč | 48 262 Kč | 52 470 Kč | 75 449 Kč | - | - | - | - |
Jihočeský kraj | 34 969 Kč | 56 287 Kč | 56 585 Kč | 74 840 Kč | - | - | - | - |
Plzeňský kraj | 28 385 Kč | 40 509 Kč | 42 560 Kč | 58 699 Kč | - | - | - | - |
Ústecký kraj | 21 428 Kč | 45 942 Kč | 45 390 Kč | 65 635 Kč | - | - | - | - |
Liberecký kraj | 33 314 Kč | 53 945 Kč | 53 233 Kč | 70 726 Kč | - | - | - | - |
Královéhradecký kraj | 26 898 Kč | 39 678 Kč | 43 368 Kč | 68 720 Kč | - | - | - | - |
Kraj Vysočina | 34 687 Kč | 46 943 Kč | 50 157 Kč | 68 527 Kč | - | - | - | - |
Jihomoravský kraj | 29 852 Kč | 43 413 Kč | 46 772 Kč | 66 388 Kč | - | - | - | - |
Olomoucký kraj | 14 609 Kč | 40 270 Kč | 46 943 Kč | 69 118 Kč | - | - | - | - |
Zlínský kraj | 26 677 Kč | 40 986 Kč | 44 192 Kč | 65 056 Kč | - | - | - | - |
Moravskoslezský kraj | 25 631 Kč | 43 070 Kč | 45 269 Kč | 64 208 Kč | - | - | - | - |
Technici elektronici (CZ-ISCO 3114)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 25 737 Kč | 42 537 Kč | 47 689 Kč | 75 593 Kč | - | - | - | - |
Středočeský kraj | 27 461 Kč | 43 459 Kč | 47 854 Kč | 77 662 Kč | - | - | - | - |
Jihočeský kraj | 29 619 Kč | 40 976 Kč | 41 887 Kč | 56 329 Kč | - | - | - | - |
Plzeňský kraj | 29 366 Kč | 40 120 Kč | 40 147 Kč | 52 407 Kč | - | - | - | - |
Karlovarský kraj | 28 569 Kč | 44 259 Kč | 44 072 Kč | 57 691 Kč | - | - | - | - |
Ústecký kraj | 30 337 Kč | 43 436 Kč | 46 734 Kč | 65 881 Kč | - | - | - | - |
Liberecký kraj | 39 776 Kč | 57 610 Kč | 66 485 Kč | 103 832 Kč | - | - | - | - |
Královéhradecký kraj | 22 922 Kč | 44 222 Kč | 46 786 Kč | 71 266 Kč | - | - | - | - |
Pardubický kraj | 25 636 Kč | 34 174 Kč | 34 154 Kč | 43 559 Kč | - | - | - | - |
Kraj Vysočina | 33 113 Kč | 42 483 Kč | 43 518 Kč | 55 947 Kč | - | - | - | - |
Jihomoravský kraj | 28 875 Kč | 44 665 Kč | 47 194 Kč | 67 475 Kč | - | - | - | - |
Olomoucký kraj | 22 478 Kč | 37 318 Kč | 39 527 Kč | 54 332 Kč | - | - | - | - |
Zlínský kraj | 36 087 Kč | 50 324 Kč | 52 600 Kč | 71 120 Kč | - | - | - | - |
Moravskoslezský kraj | 27 045 Kč | 36 311 Kč | 37 376 Kč | 48 168 Kč | - | - | - | - |
Strojírenští technici (CZ-ISCO 3115)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 26 103 Kč | 41 858 Kč | 44 326 Kč | 61 983 Kč | - | - | - | - |
Středočeský kraj | 25 801 Kč | 45 290 Kč | 48 083 Kč | 70 871 Kč | - | - | - | - |
Jihočeský kraj | 22 304 Kč | 37 000 Kč | 39 477 Kč | 58 074 Kč | - | - | - | - |
Plzeňský kraj | 29 300 Kč | 41 149 Kč | 43 348 Kč | 60 540 Kč | - | - | - | - |
Karlovarský kraj | 27 795 Kč | 36 048 Kč | 38 100 Kč | 50 326 Kč | - | - | - | - |
Ústecký kraj | 26 732 Kč | 41 090 Kč | 44 001 Kč | 63 099 Kč | - | - | - | - |
Liberecký kraj | 28 736 Kč | 40 438 Kč | 43 906 Kč | 64 097 Kč | - | - | - | - |
Královéhradecký kraj | 24 844 Kč | 39 486 Kč | 44 336 Kč | 69 415 Kč | - | - | - | - |
Pardubický kraj | 15 310 Kč | 36 530 Kč | 36 890 Kč | 51 656 Kč | - | - | - | - |
Kraj Vysočina | 26 178 Kč | 38 348 Kč | 40 459 Kč | 59 041 Kč | - | - | - | - |
Jihomoravský kraj | 25 522 Kč | 36 474 Kč | 39 786 Kč | 55 717 Kč | - | - | - | - |
Olomoucký kraj | 26 017 Kč | 36 974 Kč | 38 709 Kč | 52 755 Kč | - | - | - | - |
Zlínský kraj | 23 329 Kč | 35 201 Kč | 36 799 Kč | 52 200 Kč | - | - | - | - |
Moravskoslezský kraj | 24 148 Kč | 36 269 Kč | 37 961 Kč | 53 128 Kč | - | - | - | - |
Technici v chemickém inženýrství a příbuzných oborech (CZ-ISCO 3116)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Jihočeský kraj | 24 912 Kč | 31 089 Kč | 34 943 Kč | 49 255 Kč | - | - | - | - |
Plzeňský kraj | 26 484 Kč | 37 689 Kč | 41 037 Kč | 61 701 Kč | - | - | - | - |
Karlovarský kraj | 30 015 Kč | 44 650 Kč | 45 299 Kč | 60 664 Kč | - | - | - | - |
Ústecký kraj | 21 971 Kč | 37 581 Kč | 39 686 Kč | 56 904 Kč | - | - | - | - |
Liberecký kraj | 26 747 Kč | 41 914 Kč | 45 454 Kč | 64 793 Kč | - | - | - | - |
Pardubický kraj | 24 664 Kč | 31 859 Kč | 35 658 Kč | 50 021 Kč | - | - | - | - |
Kraj Vysočina | 28 252 Kč | 40 869 Kč | 42 950 Kč | 60 111 Kč | - | - | - | - |
Olomoucký kraj | 25 640 Kč | 35 249 Kč | 39 220 Kč | 54 447 Kč | - | - | - | - |
Zlínský kraj | 28 339 Kč | 42 738 Kč | 45 635 Kč | 67 661 Kč | - | - | - | - |
Důlní a hutní technici a pracovníci v příbuzných oborech (CZ-ISCO 3117)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Středočeský kraj | 29 078 Kč | 38 362 Kč | 44 287 Kč | 60 895 Kč | - | - | - | - |
Karlovarský kraj | 34 153 Kč | 45 172 Kč | 46 362 Kč | 55 563 Kč | - | - | - | - |
Ústecký kraj | 33 512 Kč | 46 131 Kč | 45 613 Kč | 54 823 Kč | - | - | - | - |
Královéhradecký kraj | 31 181 Kč | 38 084 Kč | 45 442 Kč | 84 565 Kč | - | - | - | - |
Jihomoravský kraj | 28 781 Kč | 40 279 Kč | 44 767 Kč | 63 382 Kč | - | - | - | - |
Moravskoslezský kraj | 30 250 Kč | 43 007 Kč | 44 913 Kč | 61 400 Kč | - | - | - | - |
Technici v ostatních průmyslových oborech (CZ-ISCO 3119)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 26 403 Kč | 38 356 Kč | 41 931 Kč | 59 218 Kč | 27 548 Kč | 32 499 Kč | 37 403 Kč | 54 359 Kč |
Středočeský kraj | 27 266 Kč | 40 020 Kč | 44 572 Kč | 66 341 Kč | 26 464 Kč | 34 246 Kč | 36 008 Kč | 47 486 Kč |
Jihočeský kraj | 24 628 Kč | 42 126 Kč | 42 528 Kč | 59 824 Kč | 24 932 Kč | 33 351 Kč | 34 328 Kč | 46 629 Kč |
Plzeňský kraj | 30 845 Kč | 41 238 Kč | 44 584 Kč | 62 522 Kč | 29 186 Kč | 38 738 Kč | 40 637 Kč | 54 244 Kč |
Karlovarský kraj | - | - | - | - | 32 037 Kč | 38 407 Kč | 40 964 Kč | 54 438 Kč |
Ústecký kraj | 30 716 Kč | 42 189 Kč | 49 184 Kč | 76 827 Kč | 29 662 Kč | 37 761 Kč | 38 525 Kč | 46 885 Kč |
Liberecký kraj | 26 510 Kč | 40 891 Kč | 45 377 Kč | 68 259 Kč | 27 072 Kč | 34 717 Kč | 37 771 Kč | 53 835 Kč |
Královéhradecký kraj | 27 153 Kč | 38 236 Kč | 39 427 Kč | 53 162 Kč | 27 854 Kč | 34 456 Kč | 35 532 Kč | 43 433 Kč |
Pardubický kraj | 23 776 Kč | 33 909 Kč | 37 509 Kč | 54 677 Kč | 27 966 Kč | 35 610 Kč | 36 963 Kč | 48 448 Kč |
Kraj Vysočina | 24 740 Kč | 36 979 Kč | 41 152 Kč | 60 180 Kč | 26 538 Kč | 34 588 Kč | 36 242 Kč | 47 482 Kč |
Jihomoravský kraj | 23 127 Kč | 37 118 Kč | 40 239 Kč | 60 178 Kč | 27 442 Kč | 35 997 Kč | 37 249 Kč | 49 320 Kč |
Olomoucký kraj | - | - | - | - | 29 050 Kč | 37 908 Kč | 38 357 Kč | 45 792 Kč |
Zlínský kraj | 28 423 Kč | 34 510 Kč | 40 342 Kč | 58 620 Kč | 24 133 Kč | 29 119 Kč | 30 465 Kč | 39 000 Kč |
Moravskoslezský kraj | 17 692 Kč | 36 147 Kč | 36 920 Kč | 53 772 Kč | 30 519 Kč | 38 417 Kč | 38 223 Kč | 44 311 Kč |
Odborní pracovníci v administrativě a správě organizace (CZ-ISCO 3343)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 24 816 Kč | 38 735 Kč | 42 262 Kč | 61 760 Kč | 28 426 Kč | 39 739 Kč | 41 890 Kč | 57 604 Kč |
Středočeský kraj | 21 505 Kč | 36 474 Kč | 39 266 Kč | 59 451 Kč | 28 864 Kč | 35 795 Kč | 37 564 Kč | 49 058 Kč |
Jihočeský kraj | 20 623 Kč | 28 970 Kč | 31 443 Kč | 43 447 Kč | 28 449 Kč | 35 661 Kč | 36 776 Kč | 46 191 Kč |
Plzeňský kraj | - | - | - | - | 28 948 Kč | 37 231 Kč | 38 502 Kč | 49 280 Kč |
Karlovarský kraj | 19 403 Kč | 27 318 Kč | 33 117 Kč | 50 272 Kč | 27 404 Kč | 33 325 Kč | 35 404 Kč | 46 470 Kč |
Ústecký kraj | 23 103 Kč | 34 937 Kč | 38 969 Kč | 59 387 Kč | 28 295 Kč | 35 714 Kč | 38 096 Kč | 52 672 Kč |
Liberecký kraj | 23 897 Kč | 31 813 Kč | 35 742 Kč | 50 301 Kč | 27 365 Kč | 34 529 Kč | 36 737 Kč | 47 303 Kč |
Královéhradecký kraj | 22 915 Kč | 34 955 Kč | 38 334 Kč | 59 218 Kč | 28 738 Kč | 35 167 Kč | 36 878 Kč | 47 447 Kč |
Pardubický kraj | 16 779 Kč | 32 131 Kč | 34 662 Kč | 51 973 Kč | 28 198 Kč | 35 242 Kč | 36 996 Kč | 48 837 Kč |
Kraj Vysočina | - | - | - | - | 27 666 Kč | 35 105 Kč | 37 530 Kč | 51 401 Kč |
Jihomoravský kraj | 20 841 Kč | 34 640 Kč | 37 462 Kč | 53 663 Kč | 27 904 Kč | 35 216 Kč | 36 770 Kč | 46 570 Kč |
Olomoucký kraj | 20 703 Kč | 32 291 Kč | 34 672 Kč | 48 622 Kč | 28 189 Kč | 36 304 Kč | 38 141 Kč | 51 840 Kč |
Zlínský kraj | 15 423 Kč | 29 878 Kč | 33 014 Kč | 46 432 Kč | 28 416 Kč | 36 383 Kč | 38 118 Kč | 49 433 Kč |
Moravskoslezský kraj | 19 326 Kč | 32 140 Kč | 35 290 Kč | 52 388 Kč | 27 841 Kč | 35 279 Kč | 37 224 Kč | 49 697 Kč |
ESCO
Klasifikace ESCO (European Skills, Competences, and Occupations) popisuje a třídí dovednosti, kompetence, kvalifikace a povolání relevantní pro trh práce Evropské unie a pro vzdělávání a odbornou přípravu. ESCO je k dispozici ve 27 jazycích, což uchazečům o zaměstnání a zaměstnavatelům umožňuje lépe komunikovat o dovednostech, kompetencích, kvalifikaci a pracovních místech v jakémkoli evropském jazyce. Cílem klasifikace ESCO je podporovat pracovní mobilitu v celé Evropě a vytvořit tak integrovanější a účinnější trh práce. Nabízí totiž „společný jazyk“ v oblasti povolání a dovedností, který mohou různé zúčastněné strany používat v otázkách zaměstnanosti, vzdělávání a odborné přípravy. Klasifikaci vytvořila Evropská komise – Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a sociální začleňování, ve spolupráci se zúčastněnými stranami a s Evropským střediskem pro rozvoj odborného vzdělávání (Cedefop). Iniciativa ESCO je součástí strategie Evropa 2020.
Kód podskupiny | Název podskupiny v ESCO | URL - podskupiny v ESCO |
---|---|---|
3343 | Odborní asistenti v administrativě | http://data.europa.eu/esco/isco/C3343 |
Volná místa
Informace o volných pracovních místech jsou čerpána z portálu MPSV ČR.