specializace
Specialista Evropského sociálního fondu
Odborný směr: |
Povolání vyřazená z kategorického třídění pro svoji neaktuálnost |
Odborný podsměr: |
státní správa |
Kvalifikační úroveň: |
Magisterský studijní program (NSP 7) |
Platové rozmezí: |
32 000 Kč - 62 000 Kč |
Alternativní názvy
Finanční manažer projektu ESF - expert, Zaměstnanec financí ESF expert, Pracovník Evropského sociálního fondu expert
Regulované povolání
Ne
ID jednotky práce
30168
Datum zveřejnění
31. 10. 2006
Datum poslední aktualizace
22. 11. 2017
Charakteristika
Pracovní činnosti
- Zajišťování činností souvisejících s finančními toky prostředků z Evropského sociálního fondu na projekty (grant i veřejná zakázka), ověřování správnosti poukazovaných plateb.
- Podílí se na zpracovatelské činnosti při vyhotovování a předávání hodnotících zpráv o finančním průběhu a hodnocení realizace projektů pro MPSV (SSZ).
- Zajišťování poradenské a informační činnosti.
- Řízení vedení standardizované finanční dokumentace projektu.
- Koordinace činností týmů podílejících se na tvorbě, realizaci a sledování průběhu projektů ESF.
Příklady činností ze veřejného sektoru
Příklady činností a jejich stupeň hodnocení vycházejí převážně z nařízení vlády č.222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách a správě, popřípadě podle nařízení vlády č. 302/2014 Sb., o katalogu správních činností, a jsou zařazeny do 16 stupňů platových tříd. Výjimku tvoří zatřídění prací v oblastech regulovaných samostatnou legislativou, které se řídí vždy dle její platné verze (např. Policie ČR, Hasičský záchranný sbor, Armáda ČR apod.). V těchto oblastech je zatřídění prací uvedené v NSP pouze orientační.
Text příkladu | Platová třída |
---|---|
Kontrola dodržování dotační politiky při využívání dotačních prostředků dotovanými subjekty v daném území. | |
Realizace a vyhodnocování dodatků na zprostředkující subjekty a konečné příjemce prostředků z fondů Evropské unie. |
Kvalifikace k výkonu povolání
Školní vzdělání
Školní vzdělání definuje stupeň a obor vzdělání (prostřednictvím KKOV a RVP), který je nejvhodnějším nebo vhodným vzdělanostním základem pro výkon příslušného povolání/specializace povolání.
Název oboru | Typ číselníku KKOV/RVP | Kód | Vhodnost |
---|---|---|---|
Magisterský studijní program v oboru ekonomika a management | KKOV | 6208T | nejvhodnější |
Magisterský studijní program v oboru mezinárodní ekonomické vztahy | KKOV | 6210T | nejvhodnější |
Magisterský studijní program ve skupině oborů ekonomie | KKOV | 62xxT | vhodná |
Magisterský studijní program ve skupině oborů právo, právní a veřejnosprávní činnost | KKOV | 68xxT | vhodná |
Magisterský studijní program | KKOV | xxxxT | vhodná |
Kompetenční požadavky k výkonu povolání
Seznam odborných znalostí a odborných dovedností klíčových pro výkon povolání.
Odborné dovednosti
Odborné dovednosti označují schopnost vykonávat určitou pracovní činnost nebo soubor pracovních činností. Jedná se tedy o schopnost aplikovat teoretické vědomosti v praxi.
Odborné dovednosti jsou vybrány z Centrální databáze kompetencí (CDK)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Orientace v systému ISTP | ||||||||
Orientace v přehledech, statistikách, analýzách a prognózách trhu práce | ||||||||
Vedení finanční agendy projektů ESF | ||||||||
Vedení standardizované dokumentace projektů ESF | ||||||||
Plánování cílů, finančních prostředků a časového prostoru pro projekty ESF vč. harmonogramů výběrových řízení | ||||||||
Zpracovávání závěrečných hodnoticích zpráv pro projekty ESF | ||||||||
Posuzování přihlášek do výběrových řízení pro projekty ESF | ||||||||
Posuzování dodržování rozpočtových pravidel projektů ESF | ||||||||
Posuzování výsledků projektů ESF | ||||||||
Zpracování komplexních rozpočtů pro projekty ESF | ||||||||
Řízení procesu výběrových řízení na projekty ESF | ||||||||
Koordinace činnosti týmů podílejících se na tvorbě, realizaci a sledování průběhu projektů ESF | ||||||||
Poskytování informací a konzultací řešitelům projektů ESF a zájemcům o řešení těchto projektů |
Odborné znalosti
Odborné znalosti označují teoretické vědomosti požadované pro výkon povolání. Odborné znalosti jsou vybrány z Centrální databáze kompetencí (CDK).
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
zákon o zaměstnanosti | ||||||||
národní akční plán zaměstnanosti | ||||||||
legislativní pravidla pro zacházení s osobními údaji | ||||||||
nástroje APZ, podmínky a pravidla pro jejich aplikaci | ||||||||
integrovaný systém typových pozic | ||||||||
informační agendové systémy | ||||||||
evropské strukturální fondy, pravidla pro jejich využívání v podmínkách úřadů práce | ||||||||
evropské strukturální fondy, pravidla pro výběrová řízení, rozpočtová pravidla a potřebná administrativa |
Obecné dovednosti
Odborné kompetence obecné (průřezové) jsou souborem odborných požadavků potřebných pro výkon práce, které zcela výhradně nesouvisí s určitou profesí. Mají průřezový charakter a jsou uplatnitelné napříč obory (např. práce na PC).
Pro toto povolání nejsou odborné znalosti dosud zpracovány.
Digitální kompetence
Digitální kompetence jsou souborem teoretických znalostí, praktických dovedností, schopností a postojů člověka nezbytných pro používání informačních a komunikačních technologií a digitálních médií k plnění pracovních úkolů.
Pro toto povolání nejsou digitální kompetence dosud zpracovány.
Měkké kompetence
Měkké kompetence (soft skills) jsou souborem požadavků potřebných pro kvalitní výkon práce nezávislých na konkrétní odbornosti, ale na komplexních schopnostech člověka. Jsou napříč obory přenositelné a uplatnitelné (např. tvořivé myšlení, komunikace, vedení lidí).
Pro toto povolání nejsou měkké kompetence dosud zpracovány.
Zátěže a rizika výkonu povolání
Vymezují obvykle se vyskytující druhy zátěže vyplývající z konkrétních pracovních podmínek.
Přehled druhů zátěže a vymezení stupňů zátěže používaný v NSP vychází ze základních zákonných
norem (tj. nařízení vlády č. 361/2007 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví při práci,
zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů,
zákoníku práce a k nim prováděcích předpisů).
Nastavené zátěže a rizika jsou pouze orientační a vždy je nutno přihlédnout k podmínkám, které
se vztahují ke konkrétnímu zaměstnavateli, tudíž se mohou u různých zaměstnavatelů lišit.
1 | 2 | 3 | 4 | |
---|---|---|---|---|
Duševní zátěž | ||||
Zátěž teplem | ||||
Zátěž chladem | ||||
Zátěž hlukem | ||||
Zátěž vibracemi | ||||
Zátěž prachem | ||||
Zátěž chemickými látkami | ||||
Zátěž invazivními alergeny | ||||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | ||||
Zátěž ionizujícím zářením | ||||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | ||||
Zraková zátěž | ||||
Celková fyzická zátěž | ||||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | ||||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | ||||
Lokální zátěž jemné motoriky | ||||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | ||||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | ||||
Práce ve výškách | ||||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | ||||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | ||||
Pracovní doba, směnnost |
Legenda:
- 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný. - 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka. - 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků. - 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.
Zdravotní způsobilost k výkonu povolání
Posuzování zdravotní způsobilosti osoby ucházející se o zaměstnání je upraveno zákonem č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách a vyhláškou č. 79/2013 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách. Vyhláška upravuje organizaci, obsah a rozsah pracovnělékařských služeb, posuzování zdravotní způsobilosti, s výjimkou posuzování zdravotní způsobilosti ke sportu a tělesné výchově a stanovuje rizikové faktory a nemoci, které při výskytu těchto faktorů vylučují nebo omezují zdravotní způsobilost k práci, rozsah odborných vyšetření a četnost lékařských prohlídek.
Zdravotní způsobilost k výkonu povolání nebo specializace povolání je vždy závislá na přesném posouzení aktuálního zdravotního stavu. Při určování zdravotních podmínek se vychází z pracovních činností, pracovních podmínek a dalších kritérií výkonu povolání nebo specializace povolání. Zdravotní způsobilost konkrétního zaměstnance pro konkrétního zaměstnavatele určuje dle platné legislativy poskytovatel pracovnělékařských služeb.
Podmínky zdravotní způsobilosti pro vstup a samotný výkon povolání či oboru nebo skupiny povolání, které podléhá oborové legislativní regulaci (např. lékař, veterinář, učitel, advokát, policista, voják apod.) jsou upraveny specifickou legislativou a nesplnění požadavků definovaných touto legislativou je důvodem k vyloučení nebo k následnému pozbytí pravomoci tuto činnost/povolání vykonávat.
Uvedený výčet zdravotních způsobilostí omezujících nebo vylučujících výkon povolání je pouze orientační.
Onemocnění omezující výkon povolání/specializace povolání
- Duševní poruchy
- Poruchy chování
- Závažná psychosomatická onemocnění
Onemocnění vylučující výkon povolání/specializace povolání
- Závažné duševní poruchy, těžké poruchy chování
CZ - ISCO a mzdy
Klasifikace CZ-ISCO je národní statistická klasifikace vypracována na základě mezinárodního standardu International Standard Classification of Occupations (ISCO -08), jehož tvůrcem je Mezinárodní organizace práce (ILO). Pro pomoc se zařazením do klasifikace zaměstnání CZ-ISCO můžete kontaktovat metodické centrum pro klasifikaci zaměstnání CZ-ISCO https://www.ispv.cz/cz/Metodicke-centrum-CZ-ISCO.aspx na emailové adrese mcISCO@ispv.cz .
CZ-ISCO je statistickou klasifikací, pomocí níž můžeme sledovat např. mzdovou úroveň jednotlivých zaměstnání nebo strukturu zaměstnanosti. Výhodou klasifikace pro statistická zjišťování je její stálost a tudíž možnost srovnání zaměstnání na různých místech a v různém čase.
Hrubé měsíční mzdy v roce 2020 celkem
Specialisté v oblasti účetnictví (CZ-ISCO 2411)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 50 789 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 30 804 Kč do 97 342 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 42 040 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 32 050 Kč do 58 872 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Specialisté v oblasti personálního řízení (CZ-ISCO 2423)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 50 729 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 31 962 Kč do 94 807 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 42 963 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 33 676 Kč do 61 922 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Specialisté kalkulací, cen a nákladů (CZ-ISCO 24113)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 52 324 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 33 079 Kč do 103 211 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 39 773 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 32 437 Kč do 56 412 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2020
Specialisté v oblasti účetnictví (CZ-ISCO 2411)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 35 899 Kč | 60 308 Kč | 71 844 Kč | 120 312 Kč | 38 304 Kč | 49 790 Kč | 51 971 Kč | 68 506 Kč |
Středočeský kraj | 26 568 Kč | 50 539 Kč | 55 690 Kč | 93 612 Kč | 32 400 Kč | 39 705 Kč | 41 805 Kč | 54 053 Kč |
Jihočeský kraj | 30 379 Kč | 49 652 Kč | 52 552 Kč | 76 561 Kč | 31 159 Kč | 38 942 Kč | 40 769 Kč | 51 968 Kč |
Plzeňský kraj | 24 864 Kč | 41 156 Kč | 45 203 Kč | 68 727 Kč | 33 532 Kč | 43 652 Kč | 44 273 Kč | 53 887 Kč |
Karlovarský kraj | 27 703 Kč | 43 022 Kč | 45 837 Kč | 70 017 Kč | 30 520 Kč | 39 436 Kč | 39 307 Kč | 47 421 Kč |
Ústecký kraj | - | - | - | - | 30 659 Kč | 40 419 Kč | 41 391 Kč | 52 128 Kč |
Liberecký kraj | - | - | - | - | 32 482 Kč | 39 041 Kč | 40 146 Kč | 49 106 Kč |
Královéhradecký kraj | 32 359 Kč | 41 519 Kč | 49 921 Kč | 71 682 Kč | 31 825 Kč | 38 705 Kč | 40 300 Kč | 49 295 Kč |
Pardubický kraj | 29 967 Kč | 43 139 Kč | 46 460 Kč | 66 267 Kč | 29 667 Kč | 38 003 Kč | 38 898 Kč | 49 777 Kč |
Kraj Vysočina | - | - | - | - | 28 946 Kč | 37 105 Kč | 38 833 Kč | 50 013 Kč |
Jihomoravský kraj | 27 861 Kč | 43 254 Kč | 48 604 Kč | 73 382 Kč | 30 131 Kč | 39 842 Kč | 41 169 Kč | 53 093 Kč |
Olomoucký kraj | 31 813 Kč | 43 097 Kč | 47 292 Kč | 72 697 Kč | 31 420 Kč | 41 379 Kč | 42 777 Kč | 55 882 Kč |
Zlínský kraj | 31 188 Kč | 49 174 Kč | 51 854 Kč | 71 765 Kč | 31 271 Kč | 37 663 Kč | 39 225 Kč | 49 102 Kč |
Moravskoslezský kraj | - | - | - | - | 31 419 Kč | 40 257 Kč | 42 315 Kč | 54 734 Kč |
Specialisté v oblasti personálního řízení (CZ-ISCO 2423)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 36 303 Kč | 55 790 Kč | 66 744 Kč | 106 375 Kč | - | - | - | - |
Středočeský kraj | 37 000 Kč | 53 512 Kč | 61 595 Kč | 105 735 Kč | - | - | - | - |
Jihočeský kraj | 27 118 Kč | 41 723 Kč | 53 272 Kč | 90 660 Kč | - | - | - | - |
Plzeňský kraj | 37 560 Kč | 53 426 Kč | 58 855 Kč | 76 150 Kč | - | - | - | - |
Ústecký kraj | 37 725 Kč | 53 059 Kč | 57 828 Kč | 80 680 Kč | - | - | - | - |
Liberecký kraj | 25 350 Kč | 46 488 Kč | 54 737 Kč | 72 603 Kč | - | - | - | - |
Královéhradecký kraj | 32 424 Kč | 44 641 Kč | 51 421 Kč | 76 346 Kč | - | - | - | - |
Pardubický kraj | 23 560 Kč | 39 646 Kč | 46 165 Kč | 83 973 Kč | - | - | - | - |
Kraj Vysočina | 29 141 Kč | 47 024 Kč | 52 106 Kč | 79 486 Kč | - | - | - | - |
Jihomoravský kraj | 25 175 Kč | 41 732 Kč | 46 019 Kč | 66 256 Kč | - | - | - | - |
Olomoucký kraj | 32 952 Kč | 41 410 Kč | 46 280 Kč | 63 979 Kč | - | - | - | - |
Zlínský kraj | 30 066 Kč | 42 206 Kč | 49 719 Kč | 72 081 Kč | - | - | - | - |
Moravskoslezský kraj | 33 165 Kč | 46 191 Kč | 47 332 Kč | 62 412 Kč | - | - | - | - |
Volná místa
Informace o volných pracovních místech jsou čerpána z portálu MPSV ČR.