specializace
Referent specialista pro zahraniční politiku
Odborný směr: |
Povolání vyřazená z kategorického třídění pro svoji neaktuálnost |
Odborný podsměr: |
státní správa |
Kvalifikační úroveň: |
Magisterský studijní program (NSP 7) |
Platové rozmezí: |
35 000 Kč - 78 000 Kč |
Alternativní názvy
Referent specialista pro zahraniční vztahy
Regulované povolání
Ne
ID jednotky práce
101448
Datum zveřejnění
30. 9. 2008
Datum poslední aktualizace
26. 3. 2024
Charakteristika
Pracovní činnosti
- Koordinuje vztahy ČR vůči státům své působnosti a koordinuje vztahy ČR s mezinárodními organizacemi a integračními uskupeními v oblasti politické, ekonomické, bezpečnostní, kulturní, vzdělávací a dalších oblastech.
- Obsahově připravuje a zabezpečuje návštěvy oficiálních představitelů ČR v zemích své působnosti a oficiálních představitelů zemí své působnosti v ČR a podílí se na jejich jednáních.
- Spolupracuje s představiteli nevládních organizací při realizaci priorit zahraniční politiky.
- Odpovídá za dodržování pravidel jednotné protokolární praxe a pravidel v oblasti diplomatických výsad a imunit.
- Spolupracuje se zastupitelskými úřady zemí své působnosti akreditovanými v ČR a napomáhá rozvoji jejich styků s českými institucemi.
- Odborně řídí, kontroluje a hodnotí činnost zastupitelských a konzulárních úřadů ČR v oblasti politických vztahů.
- Předkládá návrhy na smluvní nebo jinou úpravu jednotlivých oblastí vztahů se zeměmi své působnosti.
- Sleduje plnění mezinárodních smluv, kterými jsou ČR a státy působnosti vázány.
- Zajišťuje účast ČR v procesu kontroly zbrojení a spolupráci v oblasti vojenské bezpečnosti.
- Sleduje vývoj politických vztahů jednotlivých států k ostatním státům.
- Odpovídá za diplomatické vztahy a zapojení ČR do evropských a mezinárodních organizací zajišťujících společnou bezpečnostně obrannou strategii.
- Spolupracuje na formulaci, provádění a koordinaci bezpečnostní politiky ČR.
- Zajišťuje působení ČR v EU a vypracování pozic ČR k institucionálním a politickým otázkám EU.
- Spolupracuje na tvorbě politiky ČR ve vztahu k EU a k dalším mezinárodním organizacím.
- Plní konkrétní úkoly při realizaci české zahraniční politiky vůči cizím státům a mezinárodním organizacím.
- Sleduje jejich postoje k důležitým zahraničně politickým tématům.
- Vyhledává a využívá vhodné formy a prostředky k šíření informací o ČR a zvyšování publicity ČR v zahraničí.
Příklady činností ze veřejného sektoru
Příklady činností a jejich stupeň hodnocení vycházejí převážně z nařízení vlády č.222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách a správě, popřípadě podle nařízení vlády č. 302/2014 Sb., o katalogu správních činností, a jsou zařazeny do 16 stupňů platových tříd. Výjimku tvoří zatřídění prací v oblastech regulovaných samostatnou legislativou, které se řídí vždy dle její platné verze (např. Policie ČR, Hasičský záchranný sbor, Armáda ČR apod.). V těchto oblastech je zatřídění prací uvedené v NSP pouze orientační.
Text příkladu | Platová třída |
---|---|
Tvorba koncepce zahraniční politiky České republiky. | 15 |
Tvorba a realizace zahraničně politické orientace České republiky pro státy daného teritoria nebo v přijímacích státech. | 14 |
Tvorba koncepce zahraniční bezpečnostní politiky České republiky a prognózy vnitropolitického vývoje, zahraniční a bezpečnostní politiky jiného státu či skupin států. | 14 |
Tvorba komplexní koncepce komunikační strategie České republiky nebo vývoje kulturních, školských, vědeckých a zdravotnických styků a krajanských a nevládních vztahů České republiky se zahraničím v souladu s cíli zahraniční politiky. | 14 |
Tvorba koncepce zahraniční politiky České republiky v oblasti členství a působení v mezinárodních vládních organizacích a orgánech. | 14 |
Stanovování zahraničně politické environmentální orientace České republiky. | 14 |
Tvorba mezinárodních systémů v ucelených oborech, například sociálním, ekonomickém, bezpečnostním nebo právním včetně jejich koncipování a formulace a koordinace jejich uplatnění v národních systémech. | 14 |
Formulace právních aspektů zahraniční politiky České republiky a ostatních právních vztahů s mezinárodním prvkem, posuzování souladu politických cílů a přijímaných opatření s mezinárodně právními závazky České republiky. | 14 |
Koordinace diplomatických vztahů České republiky s jiným státem, skupinou států nebo s mezinárodními orgány a organizacemi v oblasti politické, ekonomické, bezpečnostní, konzulární, kulturní, vědecké, školské a zdravotnické politiky státu, statistiky a krajanských a nevládních vztahů včetně jejich vyhodnocování a v oblasti realizace dvoustranných a mnohostranných smluvních dokumentů. | 13 |
Koordinace a analýza vztahů České republiky s jiným státem či skupinou států, vymezování politického rámce rozvoje smluvní základny těchto vztahů, sledování provádění mezinárodních smluv v relaci, reagování České republiky na nestandardní události a jevy v mezinárodní politice (ozbrojené konflikty, eskalace napětí), koordinace vztahů s mezinárodními regionálními politickými uskupeními. | 13 |
Koordinace a analýza komplexů ekonomických, kulturních, školských, vědeckých a zdravotnických styků a krajanských a nevládních vztahů České republiky se zahraničím včetně mezirezortního metodického usměrňování. | 13 |
Koncepční a metodické usměrňování činnosti zastupitelských úřadů a jejich jednotlivých úseků zodpovědných za vztahy s mezinárodními organizacemi, koncepce politického zabezpečování stykových akcí s představiteli mezinárodních vládních organizací. | 13 |
Stanovování zahraničně politické orientace České republiky v jednotlivých oborech. | 13 |
Tvorba zásad a koordinace zajišťování diplomatického protokolu České republiky. | 13 |
Koordinace postupu všech ministerstev a ostatních ústředních správních orgánů při plnění závazků vyplývajících z mezinárodních smluv a smluv v rámci Evropské unie nebo členství v mezinárodních organizacích se zřetelem na vnější vztahy. | 13 |
Koordinace sjednávání a vnitrostátního projednávání mezinárodních smluv včetně smluv v rámci Evropské unie, sjednocování mezinárodní smluvní praxe České republiky. | 13 |
Zajišťování diplomatických vztahů České republiky vůči jinému státu či skupině států, příslušným mezinárodním vládním organizacím a mezinárodním orgánům včetně koordinace přípravy podkladů a stanovisek zabezpečování vnitrostátních předpokladů pro spolupráci. | 12 |
Koordinační, analytická a posudková činnost v oblasti ekonomického, politického, bezpečnostního, environmentálního, kulturního a vzdělávacího vývoje nebo jiných společenských oblastech ve vztahu České republiky k jiným státům a mezinárodním orgánům a organizacím. | 12 |
Zajišťování rozvoje komplexu kulturních, školských, vědeckých a zdravotnických styků České republiky se zahraničím a v rámci EU. | 12 |
Sledování a vyhodnocování aktuálního vývoje v relaci a zajišťování operativní odezvy České republiky. | 12 |
Stanovování koncepce a koordinace mezinárodní spolupráce resortu, kraje nebo hlavního města Prahy a jeho působení v rámci EU. | 12 |
Samostatné zpracovávání a vydávání pravidel jednotné diplomatické protokolární praxe. | 12 |
Analytická, poradenská a konzultační činnost v oblasti agendy diplomatických výsad a imunit. | 12 |
Samostatná realizace koncepce zahraniční politiky České republiky k jinému státu či skupině států, koordinace přípravy podkladových materiálů o jiném státu či skupině států a jejich aprobace. | 11 |
Analytická a realizační činnost v jednotlivých oblastech vztahů České republiky s jiným státem nebo skupinou států, vyhodnocování politických aspektů ekonomického vývoje, environmentální, kulturní, vědecké, vzdělávací, zdravotnické a konzulární politiky státu, zajišťování realizace dvoustranných smluvních dokumentů. | 11 |
Samostatné metodické usměrňování zastupitelských úřadů v otázkách kulturních a školských styků v rámci dané relace a v dalších otázkách vztahů České republiky k ostatním státům. | 11 |
Samostatné zajišťování agendy vztahů s krajanskými a nevládními organizacemi v jiném státě nebo na teritoriu skupiny jiných států. | 11 |
Samostatné zajišťování agendy vztahů s krajanskými a nevládními organizacemi v jiném státě nebo na teritoriu skupiny jiných států. | 11 |
Příprava a zabezpečování projektů mezinárodních vládních organizací. | 11 |
Zabezpečování vztahů České republiky s jiným státem nebo skupinou států v oblasti ekonomické, kulturní, vědecké, vzdělávací, zdravotní a konzulární. | 10 |
Koordinace dvoustranných a mnohostranných styků v jednotlivých oborech, například environmentálním. | 10 |
Systematické vyhodnocování a odborné zpracovávání informací o jiném státu či skupině států, spolupráce se zastupitelskými úřady jiných států, napomáhání rozvoji styků zastupitelských úřadů s českými orgány, politické zabezpečování stykových akcí oficiálních představitelů České republiky s představiteli jiného státu či skupiny států. | 10 |
Zajišťování agendy žádostí o agrément pro nově jmenované velvyslance cizích zemí a agendy jmenování nových velvyslanců České republiky včetně zajišťování příjezdů a odjezdů cizích velvyslanců, předávání jejich pověřovacích listin, protokolárních návštěv při nástupu a ukončení jejich diplomatické mise a zajišťování vyhotovení pověřovacích a odvolacích listin, kabinetních listů, konzulských patentů pro představitele České republiky v zahraničí, exequatur pro konzuly akreditované v České republice. | 10 |
Zajišťování agendy akreditací vojenských a leteckých přidělenců České republiky v zahraničí a vojenských a leteckých přidělenců cizích zemí v České republice. | 10 |
Zajišťování agendy protokolárních záležitostí jednotlivých zemí a registrací členů diplomatických misí a úřadů. | 10 |
Zpracovávání dílčích informací a podkladů o jiném státu či skupině států. | 9 |
Zajišťování povolení přeletů a přistání cizích státních letadel na území České republiky, zajišťování povolení přeletů a přistání státních letadel ČR při letech do zahraničí. | 9 |
Kvalifikace k výkonu povolání
Školní vzdělání
Školní vzdělání definuje stupeň a obor vzdělání (prostřednictvím KKOV a RVP), který je nejvhodnějším nebo vhodným vzdělanostním základem pro výkon příslušného povolání/specializace povolání.
Název oboru | Typ číselníku KKOV/RVP | Kód | Vhodnost |
---|---|---|---|
Magisterský studijní program v oboru mezinárodní ekonomické vztahy | KKOV | 6210T | nejvhodnější |
Magisterský studijní program v oboru mezinárodní teritoriální studia | KKOV | 6702T | vhodná |
Bakalářský studijní program | KKOV | xxxxR | vhodná |
Magisterský studijní program v oboru právo a právní věda | KKOV | 6805T | vhodná |
Magisterský studijní program | KKOV | xxxxT | vhodná |
Magisterský studijní program v oboru humanitní studia | KKOV | 6107T | vhodná |
Legislativní požadavky na způsobilost k výkonu povolání
Nezbytné (tj. povinné) požadavky na kvalifikační způsobilost osoby k výkonu povolání – tj. požadavky upravující vstup do povolání/specializace povolání. Tyto požadavky vycházejí z konkrétního legislativního předpisu.
povinné - Způsobilost podle zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilostiKompetenční požadavky k výkonu povolání
Seznam odborných znalostí a odborných dovedností klíčových pro výkon povolání.
Odborné dovednosti
Odborné dovednosti označují schopnost vykonávat určitou pracovní činnost nebo soubor pracovních činností. Jedná se tedy o schopnost aplikovat teoretické vědomosti v praxi.
Odborné dovednosti jsou vybrány z Centrální databáze kompetencí (CDK)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Zpracovávání koncepce a metodiky usměrňování činnosti zastupitelského úřadu a jeho jednotlivých úseků | ||||||||
Zpracovávání koncepce politického zabezpečování stykových akcí s představiteli jiného státu nebo mezinárodních vládních organizací v rámci diplomatické činnosti zastupitelského úřadu | ||||||||
Posuzování nestandardních událostí a jevů v mezinárodní politice (ozbrojené konflikty, eskalace napětí) a reagování na tyto jevy v rámci diplomatické činnosti zastupitelského úřadu | ||||||||
Analyzování vztahů ČR s jiným státem či skupinou států a vymezování politického rámce rozvoje smluvní základny těchto vztahů, v rámci diplomatické činnosti zastupitelského úřadu | ||||||||
Analyzování ekonomických, politických, bezpečnostních, environmentálních a kulturních vztahů ČR k jinému státu či skupině států v rámci diplomatické činnosti zastupitelského úřadu | ||||||||
Tvorba koncepcí a metodik ve svěřené působnosti | ||||||||
Koordinování diplomatických vztahů ČR s jiným státem či skupinou států v oblasti politické, ekonomické, bezpečnostní, konzulární, kulturní, vědecké, školské a zdravotnické politiky | ||||||||
Koordinování vztahů s mezinárodními regionálními politickými uskupeními v rámci diplomatické činnosti zastupitelského úřadu | ||||||||
Koordinování přípravy podkladových materiálů o jiném státu či skupině států v rámci diplomatické činnosti zastupitelského úřadu | ||||||||
Zabezpečování diplomatických vztahů s jiným státem či skupinou států, prosazování koncepce zahraniční politiky ČR a ochrana práv a zájmů ČR | ||||||||
Zajišťování účasti ČR v procesu kontroly zbrojení a spolupráce v oblasti vojenské bezpečnosti v rámci diplomatické činnosti zastupitelského úřadu |
Odborné znalosti
Odborné znalosti označují teoretické vědomosti požadované pro výkon povolání. Odborné znalosti jsou vybrány z Centrální databáze kompetencí (CDK).
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
počítačové prezentace | ||||||||
právo Evropské unie | ||||||||
projektový management | ||||||||
právní věda, právní principy a zásady | ||||||||
diplomatické zastupování státu |
Obecné dovednosti
Odborné kompetence obecné (průřezové) jsou souborem odborných požadavků potřebných pro výkon práce, které zcela výhradně nesouvisí s určitou profesí. Mají průřezový charakter a jsou uplatnitelné napříč obory (např. práce na PC).
1 | 2 | 3 | |
---|---|---|---|
Počítačová způsobilost | |||
Numerická způsobilost | |||
Ekonomické povědomí | |||
Právní povědomí | |||
Jazyková způsobilost v češtině | |||
Jazyková způsobilost v angličtině | |||
Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce |
Digitální kompetence
Digitální kompetence jsou souborem teoretických znalostí, praktických dovedností, schopností a postojů člověka nezbytných pro používání informačních a komunikačních technologií a digitálních médií k plnění pracovních úkolů.
Pro toto povolání nejsou digitální kompetence dosud zpracovány.
Měkké kompetence
Měkké kompetence (soft skills) jsou souborem požadavků potřebných pro kvalitní výkon práce nezávislých na konkrétní odbornosti, ale na komplexních schopnostech člověka. Jsou napříč obory přenositelné a uplatnitelné (např. tvořivé myšlení, komunikace, vedení lidí).
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|
Osobnostní kompetence | |||||
Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | |||||
Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | |||||
Kompetence k flexibilitě | |||||
Kompetence ke kreativitě | |||||
Interpersonální kompetence | |||||
Kompetence k efektivní komunikaci | |||||
Kompetence k vedení lidí | |||||
Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | |||||
Kompetence ke kooperaci | |||||
Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | |||||
Kognitivní kompetence | |||||
Kompetence k objevování a orientaci v informacích | |||||
Výkonové kompetence | |||||
Kompetence k aktivnímu přístupu | |||||
Kompetence k plánování a organizování práce | |||||
Kompetence k řešení problémů | |||||
Kompetence k samostatnosti | |||||
Kompetence k výkonnosti |
Zátěže a rizika výkonu povolání
Vymezují obvykle se vyskytující druhy zátěže vyplývající z konkrétních pracovních podmínek.
Přehled druhů zátěže a vymezení stupňů zátěže používaný v NSP vychází ze základních zákonných
norem (tj. nařízení vlády č. 361/2007 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví při práci,
zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů,
zákoníku práce a k nim prováděcích předpisů).
Nastavené zátěže a rizika jsou pouze orientační a vždy je nutno přihlédnout k podmínkám, které
se vztahují ke konkrétnímu zaměstnavateli, tudíž se mohou u různých zaměstnavatelů lišit.
1 | 2 | 3 | 4 | |
---|---|---|---|---|
Duševní zátěž | ||||
Pracovní doba, směnnost | ||||
Zátěž teplem | ||||
Zátěž chladem | ||||
Zátěž hlukem | ||||
Zátěž vibracemi | ||||
Zátěž prachem | ||||
Zátěž chemickými látkami | ||||
Zátěž invazivními alergeny | ||||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | ||||
Zátěž ionizujícím zářením | ||||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | ||||
Zraková zátěž | ||||
Celková fyzická zátěž | ||||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | ||||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | ||||
Lokální zátěž jemné motoriky | ||||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | ||||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | ||||
Práce ve výškách | ||||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | ||||
Zvýšené riziko obecného ohrožení |
Legenda:
- 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný. - 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka. - 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků. - 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.
Zdravotní způsobilost k výkonu povolání
Posuzování zdravotní způsobilosti osoby ucházející se o zaměstnání je upraveno zákonem č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách a vyhláškou č. 79/2013 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách. Vyhláška upravuje organizaci, obsah a rozsah pracovnělékařských služeb, posuzování zdravotní způsobilosti, s výjimkou posuzování zdravotní způsobilosti ke sportu a tělesné výchově a stanovuje rizikové faktory a nemoci, které při výskytu těchto faktorů vylučují nebo omezují zdravotní způsobilost k práci, rozsah odborných vyšetření a četnost lékařských prohlídek.
Zdravotní způsobilost k výkonu povolání nebo specializace povolání je vždy závislá na přesném posouzení aktuálního zdravotního stavu. Při určování zdravotních podmínek se vychází z pracovních činností, pracovních podmínek a dalších kritérií výkonu povolání nebo specializace povolání. Zdravotní způsobilost konkrétního zaměstnance pro konkrétního zaměstnavatele určuje dle platné legislativy poskytovatel pracovnělékařských služeb.
Podmínky zdravotní způsobilosti pro vstup a samotný výkon povolání či oboru nebo skupiny povolání, které podléhá oborové legislativní regulaci (např. lékař, veterinář, učitel, advokát, policista, voják apod.) jsou upraveny specifickou legislativou a nesplnění požadavků definovaných touto legislativou je důvodem k vyloučení nebo k následnému pozbytí pravomoci tuto činnost/povolání vykonávat.
Uvedený výčet zdravotních způsobilostí omezujících nebo vylučujících výkon povolání je pouze orientační.
Onemocnění omezující výkon povolání/specializace povolání
- Závažná endokrinní onemocnění
- Duševní poruchy
- Poruchy chování
- Závažná psychosomatická onemocnění
- Epilepsie a jiná záchvatová onemocnění
- Závažná nervová onemocnění
CZ - ISCO a mzdy
Klasifikace CZ-ISCO je národní statistická klasifikace vypracována na základě mezinárodního standardu International Standard Classification of Occupations (ISCO -08), jehož tvůrcem je Mezinárodní organizace práce (ILO). Pro pomoc se zařazením do klasifikace zaměstnání CZ-ISCO můžete kontaktovat metodické centrum pro klasifikaci zaměstnání CZ-ISCO https://www.ispv.cz/cz/Metodicke-centrum-CZ-ISCO.aspx na emailové adrese mcISCO@ispv.cz .
CZ-ISCO je statistickou klasifikací, pomocí níž můžeme sledovat např. mzdovou úroveň jednotlivých zaměstnání nebo strukturu zaměstnanosti. Výhodou klasifikace pro statistická zjišťování je její stálost a tudíž možnost srovnání zaměstnání na různých místech a v různém čase.
Hrubé měsíční mzdy v roce 2023 celkem
Specialisté v oblasti strategie a politiky organizací (CZ-ISCO 2422)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 73 173 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 42 961 Kč do 136 794 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 53 949 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 37 203 Kč do 77 640 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Specialisté v oblasti zahraničních vztahů a služeb (CZ-ISCO 24226)
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 49 469 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 34 886 Kč do 71 873 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2023
Specialisté v oblasti strategie a politiky organizací (CZ-ISCO 2422)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 45 100 Kč | 78 367 Kč | 91 449 Kč | 145 907 Kč | 41 953 Kč | 57 898 Kč | 61 041 Kč | 84 234 Kč |
Středočeský kraj | - | - | - | - | 35 560 Kč | 48 612 Kč | 52 005 Kč | 71 290 Kč |
Jihočeský kraj | - | - | - | - | 35 240 Kč | 49 802 Kč | 51 836 Kč | 70 970 Kč |
Plzeňský kraj | 36 652 Kč | 67 778 Kč | 73 466 Kč | 110 171 Kč | 35 093 Kč | 48 515 Kč | 52 406 Kč | 69 728 Kč |
Karlovarský kraj | 50 538 Kč | 71 831 Kč | 74 230 Kč | 99 451 Kč | 35 805 Kč | 48 048 Kč | 51 391 Kč | 68 035 Kč |
Ústecký kraj | 41 578 Kč | 67 480 Kč | 81 956 Kč | 132 614 Kč | 36 090 Kč | 49 603 Kč | 51 592 Kč | 69 559 Kč |
Liberecký kraj | 37 280 Kč | 56 007 Kč | 64 095 Kč | 102 615 Kč | 34 946 Kč | 46 987 Kč | 51 865 Kč | 71 537 Kč |
Královéhradecký kraj | 46 099 Kč | 69 789 Kč | 74 007 Kč | 103 711 Kč | 34 070 Kč | 43 719 Kč | 47 131 Kč | 67 096 Kč |
Pardubický kraj | 39 990 Kč | 63 625 Kč | 72 267 Kč | 109 277 Kč | 33 686 Kč | 45 870 Kč | 50 007 Kč | 68 710 Kč |
Kraj Vysočina | - | - | - | - | 35 384 Kč | 50 034 Kč | 53 736 Kč | 76 163 Kč |
Jihomoravský kraj | 37 705 Kč | 64 463 Kč | 69 429 Kč | 101 675 Kč | 34 959 Kč | 46 698 Kč | 49 681 Kč | 67 008 Kč |
Olomoucký kraj | 39 296 Kč | 55 344 Kč | 76 470 Kč | 188 340 Kč | 36 525 Kč | 51 166 Kč | 55 169 Kč | 76 242 Kč |
Zlínský kraj | 43 387 Kč | 59 564 Kč | 69 735 Kč | 102 331 Kč | 33 371 Kč | 44 460 Kč | 47 318 Kč | 67 143 Kč |
Moravskoslezský kraj | - | - | - | - | 36 144 Kč | 48 948 Kč | 51 006 Kč | 66 856 Kč |
Volná místa
Informace o volných pracovních místech jsou čerpána z portálu MPSV ČR.