Typ JP | ID |
---|---|
Povolání | 102195 |
Lektor dalšího vzdělávání řídí a realizuje výukový proces v dalším vzdělávání.
Odborný směr: | Věda, vzdělávání, sport |
Odborný podsměr: | další vzdělávání |
Kvalifikační úroveň: | Magisterský studijní program |
Regulovaná jednotka práce: | Ne |
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do |
Hlavní město Praha | - | - | - | 32 221 Kč | 38 564 Kč | 47 027 Kč |
Středočeský kraj | 38 598 Kč | 58 976 Kč | 79 273 Kč | 29 565 Kč | 34 581 Kč | 40 936 Kč |
Jihočeský kraj | - | - | - | 29 283 Kč | 34 175 Kč | 40 274 Kč |
Plzeňský kraj | - | - | - | 30 300 Kč | 35 707 Kč | 41 863 Kč |
Karlovarský kraj | - | - | - | 30 414 Kč | 35 083 Kč | 40 800 Kč |
Ústecký kraj | - | - | - | 29 153 Kč | 34 037 Kč | 41 020 Kč |
Liberecký kraj | - | - | - | 30 259 Kč | 35 442 Kč | 42 961 Kč |
Královéhradecký kraj | - | - | - | 28 518 Kč | 33 617 Kč | 40 000 Kč |
Pardubický kraj | - | - | - | 28 537 Kč | 33 093 Kč | 39 823 Kč |
Kraj Vysočina | - | - | - | 28 564 Kč | 33 493 Kč | 39 762 Kč |
Jihomoravský kraj | - | - | - | 30 059 Kč | 35 373 Kč | 43 396 Kč |
Olomoucký kraj | - | - | - | 28 921 Kč | 34 016 Kč | 40 588 Kč |
Zlínský kraj | - | - | - | 29 125 Kč | 33 464 Kč | 39 839 Kč |
Moravskoslezský kraj | - | - | - | 29 398 Kč | 34 763 Kč | 40 799 Kč |
Medián za ČR celkem | |||
---|---|---|---|
CZ-ISCO | Mzdová sféra | Platová sféra | |
2320 | Učitelé odborných předmětů, praktického vyučování, odborného výcviku (kromě pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami) a lektoři dalšího vzdělávání | 32 861 Kč | 37 278 Kč |
2353 | Lektoři a učitelé jazyků na ostatních školách | - | 34 795 Kč |
23204 | Lektoři dalšího vzdělávání | - | 37 663 Kč |
Příklady činností ze soukromého sektoru | Tarifní stupeň |
---|---|
Řízení modelových situací | 12 |
Příprava scénářů výuky a modelových situací | 12 |
Volba didaktické techniky a její efektivní využívání | 11 |
Poskytování individuálních konzultací | 11 |
Zpracování detailního rozvrhu vzdělávání | 11 |
Řízení tréninku dovedností a kompetencí | 11 |
Ověřování znalostí, dovedností a kompetencí účastníků | 11 |
Zadávání a hodnocení samostatných a skupinových prací | 11 |
Prezentace učiva | 10 |
Příklady činností ze veřejného sektoru | Platová třída |
---|---|
Tvorba koncepce výuky a výcviku zaměřené na získávání odborné způsobilosti pro zastávání vysoce specializovaných činností nebo kvalifikačních a rekvalifikačních kurzů. | 12 |
Tvorba metodiky výuky a výcviku specializovaných nebo vysoce specializovaných činností nebo kurzů k získání odborné způsobilosti. | 11 |
Provádění vzdělávací činnosti v kurzech poskytující vysoce specializované odborné znalosti. | 11 |
Provádění vzdělávací činnosti poskytující odborné znalosti a dovednosti k získání odborné kvalifikace nebo k rekvalifikaci. | 10 |
Provádění vzdělávací činnosti v kurzech poskytujících dílčí odborné znalosti a dovednosti. | 9 |
Provádění vzdělávací činnosti v kurzech zájmového vzdělávání pro veřejnost. | 8 |
Výklad textu, popřípadě učební látky podle stanovených osnov a pokynů. | 7 |
Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
Zraková zátěž | x | x | ||
Duševní zátěž | x | x | ||
Pracovní doba, směnnost | x | x | ||
Zátěž teplem | x | |||
Zátěž chladem | x | |||
Zátěž hlukem | x | |||
Zátěž vibracemi | x | |||
Zátěž prachem | x | |||
Zátěž chemickými látkami | x | |||
Zátěž invazivními alergeny | x | |||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
Celková fyzická zátěž | x | |||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | |||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x | |||
Práce ve výškách | x | |||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | |||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOV | Magisterský studijní program v oboru pedagogika | 7501T |
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOV | Magisterský studijní program | xxxxT |
Odborné dovednosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j41.D.2027 | Sestavení obsahu a struktury vzdělávacího programu na základě stanovených vzdělávacích cílů, vč. z nich vyplývajících kompetencí | 7 | Nutné |
j41.D.2213 | Rozpracování obsahu kurzu do minutového scénáře vč. volby didaktických pomůcek a metod výuky | 7 | Nutné |
j42.C.6201 | Zjišťování úrovně vstupních kompetencí a vzdělávacích potřeb účastníků vzdělávacího programu | 7 | Nutné |
j41.C.6413 | Prezentace vzdělávacího obsahu s využitím interaktivního přístupu, řešení problémů a rozbory příkladů z praxe s využitím didaktických pomůcek | 7 | Nutné |
j41.C.6410 | Příprava, řízení a vyhodnocení modelových situací a metod práce se skupinou | 7 | Nutné |
j41.C.6151 | Zadávání samostatných a skupinových prací účastníkům vzdělávacího programu | 7 | Nutné |
j41.D.3416 | Hodnocení účinnosti vzdělávání a dosažení nastavených vzdělávacích cílů a požadovaných kompetencí | 7 | Nutné |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
i52._.0031 | andragogika | 7 | Nutné |
j42._.0001 | didaktika a didaktická technika | 7 | Nutné |
j31._.0026 | psychologie pro vzdělávání dospělých | 7 | Nutné |
j42._.0002 | hodnocení, testování a měření ve vzdělávání | 7 | Nutné |
j41._.0041 | metody a postupy lektorství v odborných kurzech | 7 | Nutné |
j41._.0015 | výuka odborných disciplin | 7 | Nutné |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-3 |
b01 | Počítačová způsobilost | 3 |
b02 | Způsobilost k řízení osobního automobilu | 1 |
b03 | Numerická způsobilost | 2 |
b04 | Ekonomické povědomí | 2 |
b05 | Právní povědomí | 2 |
b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 3 |
b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 2 |
b08 | Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce | 0 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-5 |
a01 | Efektivní komunikace | 5 |
a14 | Vedení lidí (leadership) | 3 |
a13 | Objevování a orientace v informacích | 4 |
a12 | Zvládání zátěže | 4 |
a11 | Aktivní přístup | 5 |
a10 | Celoživotní učení | 5 |
a09 | Plánování a organizování práce | 4 |
a08 | Řešení problémů | 4 |
a07 | Samostatnost | 5 |
a06 | Výkonnost | 4 |
a05 | Uspokojování zákaznických potřeb | 5 |
a04 | Flexibilita | 5 |
a03 | Kreativita | 3 |
a02 | Kooperace (spolupráce) | 4 |
a15 | Ovlivňování ostatních | 4 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf