Typ JP | ID |
---|---|
WorkUnitTypeEnum.1 | 102686 |
Instruktor plavání připravuje, vede a vyhodnocuje lekce plavání pro děti, mládež i dospělé s cílem rozvíjet jejich základní plavecké dovednosti a zlepšovat plaveckou a fyzickou kondici.
Odborný směr: | Věda, vzdělávání, sport |
Odborný podsměr: | sport |
Kvalifikační úroveň: | Střední vzdělání s maturitní zkouškou; Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou |
Alternativní názvy: | Sportovní instruktor, Plavecký instruktor, Instruktor pohybových aktivit ve vodě, Instruktor dětského plavání |
Regulovaná jednotka práce: | Ne |
Kód podskupiny | Název podskupiny v ESCO | URL - podskupiny v ESCO |
---|---|---|
3422 | Sportovní trenéři, instruktoři a úředníci sportovních klubů | http://data.europa.eu/esco/isco/C3422 |
Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
Zátěž chladem | x | x | ||
Zátěž chemickými látkami | x | x | ||
Celková fyzická zátěž | x | x | ||
Duševní zátěž | x | x | ||
Zátěž teplem | x | |||
Zátěž hlukem | x | |||
Zátěž vibracemi | x | |||
Zátěž prachem | x | |||
Zátěž invazivními alergeny | x | |||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
Zraková zátěž | x | |||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | |||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x | |||
Práce ve výškách | x | |||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | |||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | x | |||
Pracovní doba, směnnost | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód |
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
RVP | Zdravotnický asistent | 53-41-M/01 | ||
RVP | Předškolní a mimoškolní pedagogika | 75-31-M/01 | ||
KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru ošetřovatelství | 5341M | ||
KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika | 7531M | ||
KKOVTypeEnum.3 | Pedagogika volného času | 7531M004 | ||
KKOVTypeEnum.3 | Zdravotnický asistent | 5341M007 |
Poznámka ke vzdělání:
Osvědčení instruktora dle požadavků sportovních svazů či organizací pro příslušný sport.
Odborné dovednosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j41.D.1159 | Kontrola dodržování zásad bezpečnosti a prevence úrazů při pohybových aktivitách | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m31.D.6012 | Hodnocení plavecké úrovně | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m31.D.6011 | Hodnocení plaveckých způsobů a korekce při nesprávném předvedení | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m31.C.6051 | Nácvik základních plaveckých dovedností | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m31.E.4086 | Vedení lekcí pohybového učení ve vodě v dětském plavání | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k12.C.1012 | Poskytování základního poradenství v oblasti zdravého životního stylu včetně zdravé výživy a pitného režimu | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m31.C.1042 | Zajišťování bezpečnosti a prevence úrazů na plavecké výuce | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m31.D.1915 | Analýza držení těla, analýza pohybových stereotypů | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m31.D.1916 | Volba vhodných pomůcek pro plaveckou výuku | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m31.D.1917 | Předvádění plaveckých technik a technik cvičení ve vodě | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m31.E.4085 | Vedení lekce skupinové výuky plavání | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m31.C.6052 | Nácvik plaveckých způsobů | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
m31._.0041 | instruktorství a trenérství | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m31._.0005 | předpisy a pravidla provozování sportu dle jeho specifik | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k11._.0005 | fyziologie | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m31._.0015 | technika plaveckých způsobů | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k12._.0080 | zdravý životní styl | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k11._.0003 | anatomie | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k15._.0006 | zásady bezpečnosti zdraví a prevence úrazů | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k11._.0007 | první pomoc | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m31._.0014 | didaktika plavání | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-3 |
b01 | Počítačová způsobilost | 2 |
b02 | Způsobilost k řízení osobního automobilu | 0 |
b03 | Numerická způsobilost | 1 |
b04 | Ekonomické povědomí | 1 |
b05 | Právní povědomí | 1 |
b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 2 |
b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 1 |
b08 | Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce | 0 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Digitální kompetence |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-4 | |
1.1 | Prohlížení, vyhledávání a filtrování dat, informací a digitálního obsahu | 2 | |
1.2 | Hodnocení dat, informací a digitálního obsahu | 2 | |
1.3 | Správa dat, informací a digitálního obsahu | 1 | |
2.1 | Interakce prostřednictvím digitálních technologií | 2 | |
2.2 | Sdílení prostřednictvím digitálních technologií | 2 | |
2.3 | Spolupráce prostřednictvím digitálních technologií | 2 | |
2.4 | Netiketa | 1 | |
3.1 | Tvorba digitálního obsahu | 1 | |
3.2 | Integrace a přepracování digitálního obsahu | 1 | |
3.3 | Autorská práva a licence | 1 | |
4.1 | Ochrana zařízení | 1 | |
4.2 | Ochrana osobních dat a soukromí | 2 | |
4.3 | Ochrana zdraví a duševní pohody | 1 | |
4.4 | Ochrana životního prostředí | 1 | |
5.1 | Řešení technických problémů | 1 | |
5.2 | Identifikace potřeb a výběr vhodných technologií | 1 | |
5.3 | Kreativní využívání digitálních technologií | 1 | |
5.4 | Identifikace nedostatků v digitálních kompetencích | 1 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c15_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-5 |
1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 2 |
1.2 | Kompetence k flexibilitě | 3 |
1.3 | Kompetence ke kreativitě | 2 |
1.4 | Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | 3 |
2.1 | Kompetence k efektivní komunikaci | 3 |
2.2 | Kompetence ke kooperaci | 2 |
2.3 | Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | 2 |
2.4 | Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | 3 |
2.5 | Kompetence k sebepoznání a porozumění druhým | 3 |
2.6 | Kompetence k vedení lidí | 2 |
3.1 | Kompetence k analytickému myšlení | 2 |
3.2 | Kompetence ke koncepčnímu myšlení | 3 |
3.3 | Kompetence k objevování a orientaci v informacích | 2 |
4.1 | Kompetence k aktivnímu přístupu | 2 |
4.2 | Kompetence k plánování a organizování práce | 3 |
4.3 | Kompetence k podnikavosti | 0 |
4.4 | Kompetence k řešení problémů | 2 |
4.5 | Kompetence k samostatnosti | 2 |
4.6 | Kompetence k výkonnosti | 2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.