Typ JP | ID |
---|---|
WorkUnitTypeEnum.1 | 30012 |
Učitel I. stupně základní školy realizuje vzdělávací a výchovnou činnost v rámci školního i mimoškolního vzdělávání zpravidla jednu třídu žáků, a to ve všech oblastech/předmětech, které tvoří obsah primárního vzdělávání, pro výuku zpracovává přípravu, a to v souladu se školním vzdělávacím programem a potřebami a možnostmi žáků identifikovanými na základě jejich diagnostiky, kterou provádí.
Odborný směr: | Povolání vyřazená z kategorického třídění pro svoji neaktuálnost |
Kvalifikační úroveň: | Magisterský studijní program |
Alternativní názvy: | Pedagog, Učitel, Primary School Teacher, Teacher of the first stage of basic school, Učitel primárního vzdělávání |
Regulovaná jednotka práce: | Ano |
Předpis regulující výkon povolání: | Povolání je vykonáváno v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a vyhláškou č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků. |
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do |
Hlavní město Praha | - | - | - | 44 820 Kč | 53 311 Kč | 61 957 Kč |
Středočeský kraj | - | - | - | 43 845 Kč | 51 562 Kč | 59 891 Kč |
Jihočeský kraj | - | - | - | 44 066 Kč | 51 225 Kč | 58 244 Kč |
Plzeňský kraj | - | - | - | 44 334 Kč | 52 814 Kč | 60 100 Kč |
Karlovarský kraj | - | - | - | 43 135 Kč | 52 266 Kč | 58 591 Kč |
Ústecký kraj | - | - | - | 43 852 Kč | 52 972 Kč | 60 250 Kč |
Liberecký kraj | - | - | - | 43 619 Kč | 51 977 Kč | 58 618 Kč |
Královéhradecký kraj | - | - | - | 43 202 Kč | 50 589 Kč | 57 542 Kč |
Pardubický kraj | - | - | - | 43 838 Kč | 51 171 Kč | 58 422 Kč |
Kraj Vysočina | - | - | - | 43 480 Kč | 51 212 Kč | 58 571 Kč |
Jihomoravský kraj | - | - | - | 43 279 Kč | 51 565 Kč | 59 276 Kč |
Olomoucký kraj | - | - | - | 43 393 Kč | 52 133 Kč | 59 556 Kč |
Zlínský kraj | - | - | - | 42 989 Kč | 50 737 Kč | 57 764 Kč |
Moravskoslezský kraj | - | - | - | 43 054 Kč | 51 324 Kč | 58 292 Kč |
Medián za ČR celkem | |||
---|---|---|---|
CZ-ISCO | Mzdová sféra | Platová sféra | |
2341 | Učitelé na 1. stupni základních škol | - | 51 346 Kč |
23411 | Učitelé na 1. stupni základních škol (kromě v přípravných třídách základních škol) | - | 51 393 Kč |
Kód podskupiny | Název podskupiny v ESCO | URL - podskupiny v ESCO |
---|---|---|
2341 | Učitelé na základních školách | http://data.europa.eu/esco/isco/C2341 |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOVTypeEnum.2 | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | 7503T047 | ||
KKOVTypeEnum.2 | Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a pedagogika | 7503T059 |
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru učitelství pro základní školy | 7503T | ||
KKOVTypeEnum.2 | Učitelství pro 1. stupeň ZŠ - speciální pedagogika mladšího školního věku | 7503T052 | ||
KKOVTypeEnum.2 | Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika | 7506T026 | ||
KKOVTypeEnum.2 | Učitelství pro 1. stupeň základních škol - speciální pedagogika | 7503T132 |
Odborné dovednosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j41.C.6322 | Zadávání, opravování a hodnocení písemných a domácích prací žáků (studentů) | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.2212 | Rozpracování vyučovacích témat a úkonů do příprav pro jednotlivé vyučovací hodiny | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6218 | Vedení výuky se zřetelem na speciální vzdělávací potřeby žáků (studentů) | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6911 | Třídnictví a vedení školní administrativy, výkaznictví | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1157 | Vedení prezenční, kombinované nebo distanční výuky | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6221 | Motivování k zájmu o učivo, samostatné činnosti a podpora zvídavosti a spolupráce | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.Z.5231 | Spolupráce s výchovným poradcem | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.Z.5221 | Vedení třídních schůzek a další spolupráce a komunikace s rodiči | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6212 | Vyučování formou příkladů, problémových situací, vedení k vlastnímu objevování, organizace samostatné činnosti žáků (studentů) | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1155 | Ověřování a hodnocení výsledku učení, poskytování zpětné vazby pro hodnocení a sebehodnocení žáka (studenta) | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6211 | Provádění výkladu nové látky a její přizpůsobení schopnostem žáků | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.Z.1091 | Tvorba dlouhodobých i krátkodobých plánů výuky, příprava na výuku | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.Z.1092 | Spolupráce na tvorbě a úpravách školního vzdělávacího programu, tematických plánů | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1169 | Volba vhodných výukových metod a organizační formy výuky | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1170 | Získávání a využívání různých ověřených zdrojů informací včetně digitálních | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.1041 | Diagnostika vzdělávacích potřeb a možností žáků (studentů) | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1171 | Monitoring procesu učení žáků (studentů) a jejich pokroků | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.1042 | Výchovné vedení žáků (studentů) a spoluvytváření klima třídy | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1179 | Kontrola dodržování školního řádu a pravidel chování a soužití ve třídě | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j41._.0001 | obecná pedagogika | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0015 | teorie výchovy | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0013 | didaktické prostředky a pomůcky | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j31._.0009 | vývojová psychologie | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j31._.0021 | pedagogická psychologie | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0067 | vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0003 | školská legislativa | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k15._.0006 | zásady bezpečnosti zdraví a prevence úrazů | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0017 | obecná didaktika pro primární vzdělávání | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0018 | metodika počátečního čtení a psaní | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0019 | didaktiky jednotlivých vzdělávacích oblastí | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-3 |
b08 | Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce | 0 |
b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 1 |
b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 3 |
b05 | Právní povědomí | 2 |
b04 | Ekonomické povědomí | 1 |
b03 | Numerická způsobilost | 3 |
b02 | Způsobilost k řízení osobního automobilu | 0 |
b01 | Počítačová způsobilost | 3 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Digitální kompetence |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-4 | |
1.1 | Prohlížení, vyhledávání a filtrování dat, informací a digitálního obsahu | 3 | |
1.2 | Hodnocení dat, informací a digitálního obsahu | 3 | |
1.3 | Správa dat, informací a digitálního obsahu | 3 | |
2.1 | Interakce prostřednictvím digitálních technologií | 3 | |
2.2 | Sdílení prostřednictvím digitálních technologií | 3 | |
2.3 | Spolupráce prostřednictvím digitálních technologií | 3 | |
2.4 | Netiketa | 3 | |
3.1 | Tvorba digitálního obsahu | 2 | |
3.2 | Integrace a přepracování digitálního obsahu | 2 | |
3.3 | Autorská práva a licence | 2 | |
4.1 | Ochrana zařízení | 2 | |
4.2 | Ochrana osobních dat a soukromí | 2 | |
4.3 | Ochrana zdraví a duševní pohody | 2 | |
4.4 | Ochrana životního prostředí | 2 | |
5.1 | Řešení technických problémů | 1 | |
5.2 | Identifikace potřeb a výběr vhodných technologií | 1 | |
5.3 | Kreativní využívání digitálních technologií | 2 | |
5.4 | Identifikace nedostatků v digitálních kompetencích | 1 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c15_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-5 |
1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 4 |
1.2 | Kompetence k flexibilitě | 3 |
1.3 | Kompetence ke kreativitě | 2 |
1.4 | Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | 4 |
2.1 | Kompetence k efektivní komunikaci | 4 |
2.2 | Kompetence ke kooperaci | 4 |
2.3 | Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | 0 |
2.4 | Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | 4 |
2.5 | Kompetence k sebepoznání a porozumění druhým | 4 |
2.6 | Kompetence k vedení lidí | 2 |
3.1 | Kompetence k analytickému myšlení | 3 |
3.2 | Kompetence ke koncepčnímu myšlení | 3 |
3.3 | Kompetence k objevování a orientaci v informacích | 4 |
4.1 | Kompetence k aktivnímu přístupu | 3 |
4.2 | Kompetence k plánování a organizování práce | 3 |
4.3 | Kompetence k podnikavosti | 0 |
4.4 | Kompetence k řešení problémů | 4 |
4.5 | Kompetence k samostatnosti | 3 |
4.6 | Kompetence k výkonnosti | 3 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf
Poznámka ke zdravotním podmínkám:
Zdravotní způsobilost pro výkon povolání je stanovena podle zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách a vyhlášky č. 79/2013 Sb., o pracovnělékařských službách a některých druzích posudkové péče.
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.