Typ JP | ID |
---|---|
WorkUnitTypeEnum.1 | 30417 |
Učitel mateřské školy podporuje sociální, fyzický, intelektuální a emoční rozvoj dětí v souladu se školním vzdělávacím programem v zařízení předškolního vzdělávání, má-li k tomu odpovídající kvalifikaci také ve třídách, skupinách či v zařízeních pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Odborný směr: | Povolání vyřazená z kategorického třídění pro svoji neaktuálnost |
Kvalifikační úroveň: | Magisterský studijní program |
Alternativní názvy: | Učitelka, Pedagog, Učitel předškolního vzdělávání |
Regulovaná jednotka práce: | Ano |
Předpis regulující výkon povolání: | Povolání je vykonáváno v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a vyhláškou č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků. |
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do |
Hlavní město Praha | - | - | - | 36 924 Kč | 41 794 Kč | 48 170 Kč |
Středočeský kraj | - | - | - | 35 429 Kč | 39 919 Kč | 46 136 Kč |
Jihočeský kraj | - | - | - | 35 923 Kč | 40 876 Kč | 46 870 Kč |
Plzeňský kraj | - | - | - | 36 487 Kč | 41 478 Kč | 46 717 Kč |
Karlovarský kraj | - | - | - | 35 950 Kč | 40 080 Kč | 45 211 Kč |
Ústecký kraj | - | - | - | 35 084 Kč | 39 997 Kč | 46 169 Kč |
Liberecký kraj | - | - | - | 35 320 Kč | 40 371 Kč | 46 146 Kč |
Královéhradecký kraj | - | - | - | 35 768 Kč | 40 140 Kč | 45 807 Kč |
Pardubický kraj | - | - | - | 35 844 Kč | 39 999 Kč | 46 118 Kč |
Kraj Vysočina | - | - | - | 35 695 Kč | 39 464 Kč | 44 526 Kč |
Jihomoravský kraj | - | - | - | 35 576 Kč | 40 517 Kč | 47 964 Kč |
Olomoucký kraj | - | - | - | 35 701 Kč | 40 136 Kč | 47 114 Kč |
Zlínský kraj | - | - | - | 35 285 Kč | 39 658 Kč | 45 799 Kč |
Moravskoslezský kraj | - | - | - | 35 814 Kč | 40 425 Kč | 47 227 Kč |
Medián za ČR celkem | |||
---|---|---|---|
CZ-ISCO | Mzdová sféra | Platová sféra | |
2342 | Učitelé v oblasti předškolní výchovy | 33 243 Kč | 40 251 Kč |
Kód podskupiny | Název podskupiny v ESCO | URL - podskupiny v ESCO |
---|---|---|
2342 | Učitelé v oblasti předškolní výchovy | http://data.europa.eu/esco/isco/C2342 |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika | 7531T | ||
KKOVTypeEnum.2 | Učitelství pro mateřské školy | 7531T001 |
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
RVP | Předškolní a mimoškolní pedagogika | 75-31-M/01 | ||
RVP | Předškolní a mimoškolní pedagogika | 75-31-N/xx | ||
KKOVTypeEnum.1 | Vyšší odborné vzdělání v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika | 7531N | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru speciální pedagogika | 7506T | ||
KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika | 7531M | ||
KKOVTypeEnum.1 | Bakalářský studijní program v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika | 7531R | ||
KKOVTypeEnum.3 | Předškolní a mimoškolní pedagogika | 7531N03 | ||
KKOVTypeEnum.3 | Předškolní a mimoškolní pedagogika | 7531M01 | ||
KKOVTypeEnum.2 | Učitelství pro mateřské školy | 7531R001 |
Odborné dovednosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
l23.E.1814 | Poskytování první pomoci dítěti/dětem | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.1021 | Poskytování informací a konzultací rodičům o vzdělávání dětí v mateřské škole, v rámci zajišťování výchovné a vzdělávací činnosti zaměřené na zdravý citový, rozumový a tělesný rozvoj osobnosti | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1128 | Sledování a vyhodnocování individuálních pokroků a dovedností dětí v jejich rozvoji a učení | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1167 | Organizace her jako prostředku rozvoje osobnosti | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.Z.1093 | Spolupráce na zpracovávání školního/třídního vzdělávacího programu v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.Z.1094 | Realizace školního/třídního vzdělávacího programu | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1172 | Vyhodnocování podmínek, průběhu a výsledků školního/třídního vzdělávacího programu | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1173 | Provádění evaluačních činností při sledování a posuzování účinnosti vzdělávacího programu | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1174 | Reflexe vlastní práce a sebereflexe | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.1043 | Provádění individuální i skupinové pedagogické diagnostiky | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.Z.1095 | Realizace individuální i skupinové vzdělávací činnosti směřující k rozvoji dětí, rozšiřování jejich kompetencí (schopností, dovedností, poznatků, postojů) | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1175 | Volba vhodného postupu a stylu práce s ohledem na plynulý přechod do základního vzdělávání | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1176 | Volba vhodné strategie a metody pro individualizované vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j41._.0001 | obecná pedagogika | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0002 | didaktika předškolního vzdělávání a výchovy | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j31._.0009 | vývojová psychologie | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j31._.0004 | psychologie osobnosti | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j31._.0022 | sociální psychologie | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k11._.0010 | biologie dítěte | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j31._.0007 | metody a formy práce podporující rozvoj osobnosti dítěte | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k13._.0025 | ošetřovatelská péče o děti | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
l24._.0018 | bezpečnost práce a požární ochrana | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k15._.0006 | zásady bezpečnosti zdraví a prevence úrazů | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k11._.0007 | první pomoc | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k13._.0058 | hygiena a epidemiologie | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-3 |
b08 | Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce | 0 |
b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 1 |
b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 3 |
b05 | Právní povědomí | 2 |
b04 | Ekonomické povědomí | 1 |
b03 | Numerická způsobilost | 2 |
b02 | Způsobilost k řízení osobního automobilu | 0 |
b01 | Počítačová způsobilost | 2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Digitální kompetence |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-4 | |
1.1 | Prohlížení, vyhledávání a filtrování dat, informací a digitálního obsahu | 3 | |
5.3 | Kreativní využívání digitálních technologií | 2 | |
5.2 | Identifikace potřeb a výběr vhodných technologií | 1 | |
5.1 | Řešení technických problémů | 1 | |
4.4 | Ochrana životního prostředí | 1 | |
4.3 | Ochrana zdraví a duševní pohody | 1 | |
4.2 | Ochrana osobních dat a soukromí | 2 | |
4.1 | Ochrana zařízení | 1 | |
3.3 | Autorská práva a licence | 1 | |
3.2 | Integrace a přepracování digitálního obsahu | 2 | |
3.1 | Tvorba digitálního obsahu | 2 | |
2.4 | Netiketa | 2 | |
2.3 | Spolupráce prostřednictvím digitálních technologií | 3 | |
2.2 | Sdílení prostřednictvím digitálních technologií | 3 | |
2.1 | Interakce prostřednictvím digitálních technologií | 3 | |
1.3 | Správa dat, informací a digitálního obsahu | 3 | |
1.2 | Hodnocení dat, informací a digitálního obsahu | 3 | |
5.4 | Identifikace nedostatků v digitálních kompetencích | 1 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c15_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-5 |
1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 4 |
4.5 | Kompetence k samostatnosti | 4 |
4.4 | Kompetence k řešení problémů | 3 |
4.3 | Kompetence k podnikavosti | 0 |
4.2 | Kompetence k plánování a organizování práce | 4 |
4.1 | Kompetence k aktivnímu přístupu | 3 |
3.3 | Kompetence k objevování a orientaci v informacích | 4 |
3.2 | Kompetence ke koncepčnímu myšlení | 3 |
3.1 | Kompetence k analytickému myšlení | 3 |
2.6 | Kompetence k vedení lidí | 0 |
2.5 | Kompetence k sebepoznání a porozumění druhým | 4 |
2.4 | Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | 4 |
2.3 | Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | 0 |
2.2 | Kompetence ke kooperaci | 3 |
2.1 | Kompetence k efektivní komunikaci | 4 |
1.4 | Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | 4 |
1.3 | Kompetence ke kreativitě | 4 |
1.2 | Kompetence k flexibilitě | 3 |
4.6 | Kompetence k výkonnosti | 3 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf
Poznámka ke zdravotním podmínkám:
Zdravotní způsobilost pro výkon povolání je stanovena podle zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách a vyhlášky č. 79/2013 Sb., o pracovnělékařských službách a některých druzích posudkové péče.
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.