| Typ JP | ID |
|---|---|
| WorkUnitTypeEnum.1 | 102846 |
Vedoucí volnočasových aktivit dětí a mládeže řídí a realizuje výchovně vzdělávací proces při volnočasových aktivitách, stanovuje výchovné a vzdělávací cíle a určuje postupy pro jejich naplnění, případně vede pracovníky podílející se na realizaci zotavovací akce určené pro děti a mládež.
| Odborný směr: | Věda, vzdělávání, sport |
| Odborný podsměr: | výchova předškolní a mimoškolní |
| Kvalifikační úroveň: | Střední vzdělání s maturitní zkouškou; Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou |
| Alternativní názvy: | Vedoucí zotavovací akce |
| Regulovaná jednotka práce: | Ne |
| Kód podskupiny | Název podskupiny v ESCO | URL - podskupiny v ESCO |
|---|---|---|
| 5311 | Pracovníci pečující o děti | http://data.europa.eu/esco/isco/C5311 |
| Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
|---|---|---|---|---|
| Duševní zátěž | x | |||
| Pracovní doba, směnnost | x | x | ||
| Zátěž teplem | x | |||
| Zátěž chladem | x | |||
| Zátěž hlukem | x | |||
| Zátěž vibracemi | x | |||
| Zátěž prachem | x | |||
| Zátěž chemickými látkami | x | |||
| Zátěž invazivními alergeny | x | |||
| Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
| Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
| Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
| Zraková zátěž | x | |||
| Celková fyzická zátěž | x | |||
| Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
| Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
| Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
| Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | |||
| Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x | |||
| Práce ve výškách | x | |||
| Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | |||
| Zvýšené riziko obecného ohrožení | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
|---|---|---|---|---|
| Typ | Název | Kód | ||
| RVP | Předškolní a mimoškolní pedagogika | 75-31-M/01 | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika | 7531M | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Vyšší odborné vzdělání v oboru předškolní a mimoškolní pedagogika | 7531N | ||
| KKOVTypeEnum.3 | Pedagogika volného času | 7531M004 | ||
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
|---|---|---|---|---|
| Typ | Název | Kód | ||
| RVP | Pedagogika pro asistenty ve školství | 75-31-M/02 | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) ve skupině oborů pedagogika, učitelství a sociální péče | 75xxM | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s maturitní zkouškou | xxxxK | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání bez maturitní zkoušky i výučního listu | xxxxJ | ||
Odborné dovednosti |
|||
|---|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
| l24.D.1073 | Dodržování zásad prevence úrazů a bezpečnosti | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.D.2511 | Tvorba obecných metod ve výchově a vzdělávání v oblasti volného času dětí a mládeže | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.D.1081 | Sestavení obsahu a struktury výchovně vzdělávací aktivity na základě stanovených vzdělávacích cílů | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.D.1082 | Rozpracování obsahu výchovně vzdělávací aktivity do časového scénáře | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.D.1091 | Hodnocení výchovně vzdělávací aktivity a dosažení nastavených vzdělávacích cílů a požadovaných kompetencí | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.D.1086 | Posuzování bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární ochrany při práci s dětmi a mládeží | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| k12.C.1019 | Poskytování první pomoci s důrazem na děti a mládež | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.1022 | Zjišťování potřeb dětí a mládeže | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.D.1083 | Tvorba a vedení výchovně vzdělávacích aktivit pro děti a mládež s ohledem na speciální vzdělávací potřeby, prevenci rizikového chování a zásady multikulturní a environmentální výchovy | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
| j41.C.1040 | Řízení realizačního týmu při práci s dětmi a mládeží ve volném čase | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
| j41.D.1159 | Kontrola dodržování zásad bezpečnosti a prevence úrazů při pohybových aktivitách | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
|---|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
| j41._.0001 | obecná pedagogika | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41._.0021 | řešení výchovných problémů | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41._.0024 | multikulturní výchova | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41._.0023 | protidrogová prevence | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| i51._.0002 | zásady vedení pracovního kolektivu | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
| k11._.0007 | první pomoc | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| l24._.0018 | bezpečnost práce a požární ochrana | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| k15._.0006 | zásady bezpečnosti zdraví a prevence úrazů | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 0-3 |
| b08 | Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce | 0 |
| b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 1 |
| b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 2 |
| b05 | Právní povědomí | 2 |
| b04 | Ekonomické povědomí | 2 |
| b03 | Numerická způsobilost | 1 |
| b02 | Způsobilost k řízení osobního automobilu | 0 |
| b01 | Počítačová způsobilost | 2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Digitální kompetence |
|||
|---|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 1-4 | |
| 1.1 | Prohlížení, vyhledávání a filtrování dat, informací a digitálního obsahu | 2 | |
| 1.2 | Hodnocení dat, informací a digitálního obsahu | 2 | |
| 1.3 | Správa dat, informací a digitálního obsahu | 2 | |
| 2.1 | Interakce prostřednictvím digitálních technologií | 2 | |
| 2.2 | Sdílení prostřednictvím digitálních technologií | 2 | |
| 2.3 | Spolupráce prostřednictvím digitálních technologií | 2 | |
| 2.4 | Netiketa | 2 | |
| 3.1 | Tvorba digitálního obsahu | 2 | |
| 3.2 | Integrace a přepracování digitálního obsahu | 2 | |
| 3.3 | Autorská práva a licence | 1 | |
| 4.1 | Ochrana zařízení | 1 | |
| 4.2 | Ochrana osobních dat a soukromí | 2 | |
| 4.3 | Ochrana zdraví a duševní pohody | 1 | |
| 4.4 | Ochrana životního prostředí | 1 | |
| 5.1 | Řešení technických problémů | 1 | |
| 5.2 | Identifikace potřeb a výběr vhodných technologií | 1 | |
| 5.3 | Kreativní využívání digitálních technologií | 2 | |
| 5.4 | Identifikace nedostatků v digitálních kompetencích | 1 | |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c15_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 0-5 |
| 1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 3 |
| 1.2 | Kompetence k flexibilitě | 3 |
| 1.3 | Kompetence ke kreativitě | 2 |
| 1.4 | Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | 3 |
| 2.1 | Kompetence k efektivní komunikaci | 3 |
| 2.2 | Kompetence ke kooperaci | 3 |
| 2.3 | Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | 0 |
| 2.4 | Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | 3 |
| 2.5 | Kompetence k sebepoznání a porozumění druhým | 3 |
| 2.6 | Kompetence k vedení lidí | 4 |
| 3.1 | Kompetence k analytickému myšlení | 3 |
| 3.2 | Kompetence ke koncepčnímu myšlení | 3 |
| 3.3 | Kompetence k objevování a orientaci v informacích | 3 |
| 4.1 | Kompetence k aktivnímu přístupu | 3 |
| 4.2 | Kompetence k plánování a organizování práce | 3 |
| 4.3 | Kompetence k podnikavosti | 0 |
| 4.4 | Kompetence k řešení problémů | 2 |
| 4.5 | Kompetence k samostatnosti | 2 |
| 4.6 | Kompetence k výkonnosti | 3 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.