Typ JP | ID |
---|---|
WorkUnitTypeEnum.1 | 103572 |
Herní vývojář navrhuje výtvarné zpracování herního příběhu a postav a vyvíjí, programuje a testuje vývojové herní prostředí a interaktivní prvky počítačové hry.
Odborný směr: | Umění a kultura |
Odborný podsměr: | nezařazeno do odborného podsměru |
Další odborné podsměry: | navrhování, projektování a poradenství v IT |
Kvalifikační úroveň: | Střední vzdělání s maturitní zkouškou; Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou |
Alternativní názvy: | Game developer, Tvůrce počítačové hry, Vývojář videoher, Vývojář počítačových her |
Regulovaná jednotka práce: | Ne |
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do |
Hlavní město Praha | 42 124 Kč | 70 657 Kč | 122 631 Kč | - | - | - |
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do |
Hlavní město Praha | 38 508 Kč | 50 696 Kč | 92 768 Kč | - | - | - |
Středočeský kraj | 39 455 Kč | 55 994 Kč | 99 454 Kč | - | - | - |
Medián za ČR celkem | |||
---|---|---|---|
CZ-ISCO | Mzdová sféra | Platová sféra | |
2513 | Vývojáři webu a multimédií | 73 316 Kč | - |
2166 | Grafici a výtvarníci v multimédiích | 50 617 Kč | - |
Kód podskupiny | Název podskupiny v ESCO | URL - podskupiny v ESCO |
---|---|---|
2513 | Vývojáři webu a multimédií | http://data.europa.eu/esco/isco/C2513 |
Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
Duševní zátěž | x | |||
Zraková zátěž | x | |||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
Zátěž teplem | x | |||
Zátěž chladem | x | |||
Zátěž hlukem | x | |||
Zátěž vibracemi | x | |||
Zátěž prachem | x | |||
Zátěž chemickými látkami | x | |||
Zátěž invazivními alergeny | x | |||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
Celková fyzická zátěž | x | |||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | |||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x | |||
Práce ve výškách | x | |||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | |||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | x | |||
Pracovní doba, směnnost | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód |
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
RVP | Informační technologie | 18-20-M/01 | ||
RVP | Grafický design | 82-41-M/05 | ||
RVP | Multimediální tvorba | 82-41-M/17 | ||
KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru výtvarná a uměleckořemeslná tvorba | 8241M | ||
KKOVTypeEnum.3 | Grafický design | 8241M05 | ||
KKOVTypeEnum.1 | Výpočetní technika | 1820M | ||
KKOVTypeEnum.3 | Informační technologie | 1820M01 |
Odborné dovednosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
m15.D.1712 | Příprava kompletní dokumentace pro výrobu videohry | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m15.D.1719 | Analýza a vyhodnocení funkčnosti prototypu videohry | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j21.D.7155 | Tvorba 2D a 3D herní animace | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j21.D.7156 | Tvorba 2D a 3D herní grafiky | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j21.D.7157 | Tvorba herních assetů | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m15.D.9733 | Psaní dialogů a tvorba interaktivních rozhovorů v počítačových hrách | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m15.D.1734 | Příprava konceptu levelu k počítačové hře | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j21.D.7158 | Tvorba herní mechaniky v herním enginu s připraveným vizuálem a příběhem | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m15.D.1733 | Vkládání uměleckých zvuků do počítačové hry | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j21.D.7159 | Tvorba herní logiky a skriptování | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j21.D.7160 | Programování počítačové hry | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j21.D.4123 | Testování herních funkcí v různých herních prostředích | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j21.D.7154 | Tvorba uživatelského rozhraní videohry | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j21.D.7153 | Tvorba uživatelské analýzy videohry | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
h12.D.2144 | Produkce a distribuce počítačových her | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m15.D.1680 | Výroba digitálního 3D modelu v herním vývoji | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m15.D.1681 | Výroba digitální 3D kompozice v herním vývoji | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m16.B.2056 | Obsluha počítačů a počítačových programů pro tvorbu webdesignu a multimediálních programů | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m15.D.1703 | Vytvoření hratelného prototypu | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j21._.0001 | informatika | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m12._.0006 | grafický design | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j21._.0030 | typografie počítačových her | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j34._.0014 | etika počítačových her | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
i41._.0044 | legislativa herního průmyslu | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j21._.0033 | herní software | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j21._.0028 | herní engine | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j21._.0029 | herní platformy | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m14._.0023 | scénaristika | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m15._.0086 | multimediální grafika | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m15._.0058 | 2D a 3D grafické počítačové programy | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m11._.0015 | estetika | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m15._.0091 | trh herního průmyslu | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j31._.0008 | psychologie počítačových her | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
m15._.0068 | herní zážitek | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-3 |
b01 | Počítačová způsobilost | 3 |
b03 | Numerická způsobilost | 2 |
b04 | Ekonomické povědomí | 2 |
b05 | Právní povědomí | 2 |
b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 3 |
b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 3 |
b08 | Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce | 1 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Digitální kompetence |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-4 | |
1.1 | Prohlížení, vyhledávání a filtrování dat, informací a digitálního obsahu | 3 | |
1.2 | Hodnocení dat, informací a digitálního obsahu | 3 | |
1.3 | Správa dat, informací a digitálního obsahu | 3 | |
2.1 | Interakce prostřednictvím digitálních technologií | 3 | |
2.2 | Sdílení prostřednictvím digitálních technologií | 3 | |
2.3 | Spolupráce prostřednictvím digitálních technologií | 3 | |
2.4 | Netiketa | 3 | |
3.1 | Tvorba digitálního obsahu | 3 | |
3.2 | Integrace a přepracování digitálního obsahu | 3 | |
3.3 | Autorská práva a licence | 3 | |
4.1 | Ochrana zařízení | 3 | |
4.2 | Ochrana osobních dat a soukromí | 3 | |
4.3 | Ochrana zdraví a duševní pohody | 3 | |
4.4 | Ochrana životního prostředí | 2 | |
5.1 | Řešení technických problémů | 3 | |
5.2 | Identifikace potřeb a výběr vhodných technologií | 3 | |
5.3 | Kreativní využívání digitálních technologií | 3 | |
5.4 | Identifikace nedostatků v digitálních kompetencích | 3 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c15_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-5 |
1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 4 |
1.2 | Kompetence k flexibilitě | 4 |
1.3 | Kompetence ke kreativitě | 4 |
1.4 | Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | 3 |
2.1 | Kompetence k efektivní komunikaci | 3 |
2.2 | Kompetence ke kooperaci | 3 |
2.3 | Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | 4 |
2.4 | Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | 3 |
2.5 | Kompetence k sebepoznání a porozumění druhým | 3 |
2.6 | Kompetence k vedení lidí | 3 |
3.1 | Kompetence k analytickému myšlení | 3 |
3.2 | Kompetence ke koncepčnímu myšlení | 3 |
3.3 | Kompetence k objevování a orientaci v informacích | 4 |
4.1 | Kompetence k aktivnímu přístupu | 3 |
4.2 | Kompetence k plánování a organizování práce | 3 |
4.3 | Kompetence k podnikavosti | 3 |
4.4 | Kompetence k řešení problémů | 4 |
4.5 | Kompetence k samostatnosti | 3 |
4.6 | Kompetence k výkonnosti | 3 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.