Typ JP | ID |
---|---|
WorkUnitTypeEnum.1 | 103421 |
Kariérový poradce prostřednictvím kariérových technik, metod a postupů poskytuje poradenské služby, jejichž cílem je pomáhat a podporovat jednotlivce nebo skupiny osob v jakémkoliv věku při rozhodování v otázkách vzdělávání, profesní přípravy, volby zaměstnání a rozvoji kariéry v kterékoliv fázi jejich života.
Odborný směr: | Povolání bez oboru a mezioborová |
Odborný podsměr: | nezařazeno do odborného podsměru |
Kvalifikační úroveň: | Bakalářský studijní program; Vyšší odborné vzdělání |
Podřízené specializace: | Kariérový poradce pro ohrožené, rizikové a znevýhodněné skupiny obyvatel, Kariérový poradce pro vzdělávací a profesní dráhu |
Regulovaná jednotka práce: | Ne |
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do |
Hlavní město Praha | 43 040 Kč | 66 354 Kč | 119 071 Kč | - | - | - |
Středočeský kraj | 46 217 Kč | 66 323 Kč | 106 449 Kč | - | - | - |
Jihočeský kraj | 38 975 Kč | 61 514 Kč | 93 739 Kč | - | - | - |
Plzeňský kraj | 40 311 Kč | 64 327 Kč | 101 064 Kč | - | - | - |
Ústecký kraj | 40 247 Kč | 61 236 Kč | 100 017 Kč | - | - | - |
Královéhradecký kraj | 42 321 Kč | 56 910 Kč | 88 069 Kč | - | - | - |
Pardubický kraj | 30 614 Kč | 50 453 Kč | 102 176 Kč | - | - | - |
Kraj Vysočina | 34 626 Kč | 47 689 Kč | 96 719 Kč | - | - | - |
Jihomoravský kraj | 40 371 Kč | 60 571 Kč | 103 700 Kč | - | - | - |
Olomoucký kraj | 36 490 Kč | 46 066 Kč | 78 442 Kč | - | - | - |
Zlínský kraj | 36 790 Kč | 54 640 Kč | 82 657 Kč | - | - | - |
Moravskoslezský kraj | 38 508 Kč | 54 552 Kč | 96 827 Kč | - | - | - |
Medián za ČR celkem | |||
---|---|---|---|
CZ-ISCO | Mzdová sféra | Platová sféra | |
2423 | Specialisté v oblasti personálního řízení | 61 850 Kč | 48 322 Kč |
Kód podskupiny | Název podskupiny v ESCO | URL - podskupiny v ESCO |
---|---|---|
2423 | Specialisté v oblasti personální | http://data.europa.eu/esco/isco/C2423 |
Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
Duševní zátěž | x | |||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x | |||
Práce ve výškách | x | |||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | |||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | x | |||
Pracovní doba, směnnost | x | |||
Zátěž teplem | x | |||
Zátěž chladem | x | |||
Zátěž hlukem | x | |||
Zátěž vibracemi | x | |||
Zátěž prachem | x | |||
Zátěž chemickými látkami | x | |||
Zátěž invazivními alergeny | x | |||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
Zraková zátěž | x | |||
Celková fyzická zátěž | x | |||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOVTypeEnum.1 | Bakalářský studijní program v oboru specializace v pedagogice | 7507R | ||
KKOVTypeEnum.1 | Bakalářský studijní program v oboru ekonomika a management | 6208R | ||
KKOVTypeEnum.1 | Bakalářský studijní program ve skupině oborů obory z oblasti psychologie | 77xxR |
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOVTypeEnum.1 | Bakalářský studijní program ve skupině oborů pedagogika, učitelství a sociální péče | 75xxR | ||
KKOVTypeEnum.1 | Vyšší odborné vzdělání ve skupině oborů pedagogika, učitelství a sociální péče | 75xxN |
Odborné dovednosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
i52.D.1017 | Vedení poradenského rozhovoru s cílem získat základní kariérové informace | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k23.C.1009 | Identifikace schopností, dovedností a vzdělávacích a rozvojových potřeb jedince s využitím základní kariérové diagnostiky (bez použití psychodiagnostických metod) | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.6011 | Analyzování karierních potřeb a zájmu klientů | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k23.D.8062 | Vyhledávání, systematizace a vyhodnocování kariérových informací | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k22.D.2007 | Sestavování individuálního kariérního plánu dalšího vzdělávání a profesního rozvoje | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k23.C.1032 | Poskytování kariérových informací z oblasti vzdělávání a trhu práce | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j22.D.1162 | Využívání nových metod karierového poradenství - supervize, mentoring, on-line diagnostika, kreativní techniky | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k23.C.1020 | Vedení poradenského procesu a individuální a skupinové poradenství | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k23.D.7023 | Nastavení poradenských služeb a spolupráce aktérů v oblasti kariérového poradenství | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
k23._.0021 | charakteristické rysy osobnosti (zájmy, vlastnosti, schopnosti, zdravotní stav) | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
i51._.0021 | personální management | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
i52._.0022 | kariérový růst zaměstnanců, formy a možnosti dalšího vzdělávání | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
i52._.0031 | andragogika | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k22._.0003 | teorie kariérového poradenství | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
k22._.0004 | metody, techniky, postupy a strategie kariérového poradenství | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-3 |
b01 | Počítačová způsobilost | 2 |
b04 | Ekonomické povědomí | 1 |
b05 | Právní povědomí | 2 |
b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Digitální kompetence |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-4 | |
1.1 | Prohlížení, vyhledávání a filtrování dat, informací a digitálního obsahu | 2 | |
1.2 | Hodnocení dat, informací a digitálního obsahu | 2 | |
1.3 | Správa dat, informací a digitálního obsahu | 2 | |
2.1 | Interakce prostřednictvím digitálních technologií | 2 | |
2.2 | Sdílení prostřednictvím digitálních technologií | 2 | |
2.3 | Spolupráce prostřednictvím digitálních technologií | 2 | |
2.4 | Netiketa | 2 | |
3.1 | Tvorba digitálního obsahu | 1 | |
3.2 | Integrace a přepracování digitálního obsahu | 1 | |
3.3 | Autorská práva a licence | 1 | |
4.1 | Ochrana zařízení | 1 | |
4.2 | Ochrana osobních dat a soukromí | 2 | |
4.3 | Ochrana zdraví a duševní pohody | 1 | |
4.4 | Ochrana životního prostředí | 1 | |
5.1 | Řešení technických problémů | 1 | |
5.2 | Identifikace potřeb a výběr vhodných technologií | 1 | |
5.3 | Kreativní využívání digitálních technologií | 1 | |
5.4 | Identifikace nedostatků v digitálních kompetencích | 1 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c15_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-5 |
1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 4 |
2.2 | Kompetence ke kooperaci | 3 |
2.4 | Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | 4 |
2.5 | Kompetence k sebepoznání a porozumění druhým | 4 |
3.1 | Kompetence k analytickému myšlení | 4 |
3.2 | Kompetence ke koncepčnímu myšlení | 3 |
4.1 | Kompetence k aktivnímu přístupu | 3 |
4.2 | Kompetence k plánování a organizování práce | 3 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf