Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.2 102486

Mediální plánovač

Mediální plánovač na základě sběru dat, informací a sledování médií vytváří optimální mediální nabídku klientovi.

Odborný směr: Obchod a marketing
Odborný podsměr: marketing
Kvalifikační úroveň: Střední vzdělání s maturitní zkouškou; Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou
Alternativní názvy: Mediální konzultant, Media planner
Nadřízené povolání: Media buyer
Příbuzné specializace: Nákupčí audio, video, Nákupčí pro internet, multimédia a nová média, Nákupčí tiskových médií, Pracovník monitoringu médií
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Sběr dat a informací z oblasti médií.
  • Aplikace poznatků ze sběru dat a informací z oblasti médií do mediálního plánu.
  • Definice cílových skupin pro zpracování mediálního plánu a reklamní kampaně.
  • Výběr vhodných médií, míst a časů pro umístění reklamy s ohledem na cílovou skupinu.
  • Určení frekvence uveřejňování reklamního sdělení.
  • Komunikace s analytickými odděleními jednotlivých médií k získání aktuálních dat a informací pro zpracování mediálního plánu.
  • Vyjednání cen se zástupcem médií a realizace nákupu konkrétního reklamního prostoru a času v médiích.
  • Vyhotovení předběžného i konečného rozpočtu včetně detailního mediálního plánu.
  • Sestavení optimálního mediálního plánu.
  • Interní obhajoba mediálního plánu pro zákazníka.
  • Vedení příslušné administrativy spojené s plánováním mediální kampaně.
  • Sledování vývoje mediálního trhu.

CZ-ISCO

  • 33391 - Pracovníci v oblasti marketingu, propagace a reklamy
  • 3339 - Zprostředkovatelé služeb jinde neuvedení

Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2023

Zprostředkovatelé služeb jinde neuvedení (CZ-ISCO 3339)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 25 437 Kč 41 751 Kč 67 822 Kč 33 648 Kč 42 005 Kč 58 217 Kč
Středočeský kraj 28 085 Kč 43 299 Kč 74 207 Kč 29 985 Kč 38 054 Kč 46 489 Kč
Jihočeský kraj 28 411 Kč 37 050 Kč 59 569 Kč 29 910 Kč 38 914 Kč 45 823 Kč
Plzeňský kraj 21 597 Kč 37 714 Kč 67 252 Kč 31 110 Kč 36 567 Kč 48 009 Kč
Karlovarský kraj 25 898 Kč 37 227 Kč 52 567 Kč - - -
Ústecký kraj 18 093 Kč 37 301 Kč 58 526 Kč 28 068 Kč 38 994 Kč 53 752 Kč
Liberecký kraj 20 104 Kč 34 572 Kč 48 813 Kč - - -
Královéhradecký kraj 23 323 Kč 36 747 Kč 64 083 Kč - - -
Pardubický kraj 26 966 Kč 35 670 Kč 53 584 Kč - - -
Kraj Vysočina 24 449 Kč 38 141 Kč 56 675 Kč - - -
Jihomoravský kraj 24 826 Kč 38 095 Kč 56 286 Kč 30 858 Kč 37 838 Kč 47 854 Kč
Olomoucký kraj 21 012 Kč 32 634 Kč 52 657 Kč 30 493 Kč 37 329 Kč 45 264 Kč
Zlínský kraj 22 937 Kč 37 063 Kč 55 605 Kč 29 760 Kč 37 847 Kč 53 235 Kč
Moravskoslezský kraj 23 444 Kč 37 510 Kč 56 045 Kč 30 445 Kč 37 784 Kč 50 117 Kč

Hrubé měsíční mzdy v roce 2023 celkem

Medián za ČR celkem
CZ-ISCO Mzdová sféra Platová sféra
3339 Zprostředkovatelé služeb jinde neuvedení 39 250 Kč 38 948 Kč
33391 Pracovníci v oblasti marketingu, propagace a reklamy 38 788 Kč 38 918 Kč

ESCO

Kód podskupiny Název podskupiny v ESCO URL - podskupiny v ESCO
3339 Zprostředkovatelé služeb jinde neuvedení http://data.europa.eu/esco/isco/C3339

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Pracovní doba, směnnost x x
Duševní zátěž x x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x
Celková fyzická zátěž x
Zátěž chladem x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Zraková zátěž x
Zátěž teplem x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
RVP Multimediální tvorba 82-41-M/17

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru ekonomika a podnikání 6341M
KKOVTypeEnum.1 Vyšší odborné vzdělání v oboru ekonomika a podnikání 6341N
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou v oboru podnikání v oborech 6441L
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru podnikání v oborech 6441M
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) ve skupině oborů obchod 66xxM

Další vzdělání

Profesní kvalifikace

  • Mediální plánovač/plánovačka (69-044-M)

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11.D.2123 Zpracování plánu mediální kampaně na základě zadání klienta 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
m21.D.2017 Výběr vhodných médií, míst a časů pro umístění reklamního sdělení s ohledem na zadání klienta 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
i32.D.5076 Zpracování rozpočtů mediální kampaně zadané klientem včetně vyjednání cen v médiích 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
m21.D.1122 Orientace v odborném mediálním názvosloví 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
m21.D.8020 Získávání aktuálních dat a informací z médií pro zpracování mediálního plánu 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.C.2228 Interní prezentace mediálního plánu a rozpočtu 3 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11._.0019 reklamní kampaně 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
m21._.0012 média a společnost 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0011 reklama, její hlavní zásady 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0013 prostředky a formy reklamy 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0012 reklamní cíle a strategie 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0001 marketing obecně 3 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11._.0004 marketingové plánování 3 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11._.0006 marketing a marketingová komunikace 3 CompetenceSuitabilityEnum.1

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 3
b02 Způsobilost k řízení osobního automobilu 0
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 2
b05 Právní povědomí 1
b06 Jazyková způsobilost v češtině 3
b07 Jazyková způsobilost v angličtině 1
b08 Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce 0

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 3
2.6 Kompetence k vedení lidí 0
3.3 Kompetence k objevování a orientaci v informacích 3
1.4 Kompetence ke zvládání stresu a zátěže 3
4.1 Kompetence k aktivnímu přístupu 3
1.1 Kompetence k celoživotnímu vzdělávání 3
4.2 Kompetence k plánování a organizování práce 3
4.4 Kompetence k řešení problémů 4
4.5 Kompetence k samostatnosti 4
4.6 Kompetence k výkonnosti 3
2.3 Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb 3
1.2 Kompetence k flexibilitě 4
1.3 Kompetence ke kreativitě 3
2.2 Kompetence ke kooperaci 3
2.4 Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních 3

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf

Zdravotní podmínky

Onemocnění omezující výkon povolání

  • Poruchy vidění
  • Duševní poruchy

Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.