Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.2 102486

Mediální plánovač

Mediální plánovač na základě sběru dat, informací a sledování médií vytváří optimální mediální nabídku klientovi.

Odborný směr: Obchod a marketing
Odborný podsměr: marketing
Kvalifikační úroveň: Střední vzdělání s maturitní zkouškou; Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou
Alternativní názvy: Mediální konzultant, Media planner
Nadřízené povolání: Media buyer
Příbuzné specializace: Nákupčí audio, video, Nákupčí pro internet, multimédia a nová média, Nákupčí tiskových médií, Pracovník monitoringu médií
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Sběr dat a informací z oblasti médií.
  • Aplikace poznatků ze sběru dat a informací z oblasti médií do mediálního plánu.
  • Definice cílových skupin pro zpracování mediálního plánu a reklamní kampaně.
  • Výběr vhodných médií, míst a časů pro umístění reklamy s ohledem na cílovou skupinu.
  • Určení frekvence uveřejňování reklamního sdělení.
  • Komunikace s analytickými odděleními jednotlivých médií k získání aktuálních dat a informací pro zpracování mediálního plánu.
  • Vyjednání cen se zástupcem médií a realizace nákupu konkrétního reklamního prostoru a času v médiích.
  • Vyhotovení předběžného i konečného rozpočtu včetně detailního mediálního plánu.
  • Sestavení optimálního mediálního plánu.
  • Interní obhajoba mediálního plánu pro zákazníka.
  • Vedení příslušné administrativy spojené s plánováním mediální kampaně.
  • Sledování vývoje mediálního trhu.

CZ-ISCO

  • 33391 - Pracovníci v oblasti marketingu, propagace a reklamy
  • 3339 - Zprostředkovatelé služeb jinde neuvedení

Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2024

Zprostředkovatelé služeb jinde neuvedení (CZ-ISCO 3339)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 27 035 Kč 45 957 Kč 72 679 Kč 34 581 Kč 42 910 Kč 61 679 Kč
Středočeský kraj 29 429 Kč 43 674 Kč 77 903 Kč 29 533 Kč 38 908 Kč 50 401 Kč
Jihočeský kraj 29 715 Kč 40 728 Kč 60 391 Kč 31 620 Kč 39 268 Kč 51 316 Kč
Plzeňský kraj 22 945 Kč 37 328 Kč 63 122 Kč 31 120 Kč 37 082 Kč 47 188 Kč
Karlovarský kraj 24 080 Kč 40 216 Kč 58 077 Kč - - -
Ústecký kraj 19 619 Kč 40 104 Kč 60 901 Kč 28 597 Kč 39 378 Kč 53 423 Kč
Liberecký kraj 25 287 Kč 38 473 Kč 59 932 Kč 28 223 Kč 36 728 Kč 45 071 Kč
Královéhradecký kraj 24 112 Kč 40 194 Kč 81 114 Kč - - -
Pardubický kraj 27 189 Kč 38 190 Kč 62 500 Kč - - -
Kraj Vysočina 25 705 Kč 41 456 Kč 59 262 Kč 31 620 Kč 41 267 Kč 47 848 Kč
Jihomoravský kraj 26 340 Kč 40 831 Kč 61 924 Kč 32 800 Kč 39 557 Kč 52 503 Kč
Olomoucký kraj 23 776 Kč 34 745 Kč 57 251 Kč 30 064 Kč 37 766 Kč 48 805 Kč
Zlínský kraj 22 213 Kč 39 138 Kč 59 276 Kč 30 254 Kč 38 259 Kč 53 965 Kč
Moravskoslezský kraj 25 163 Kč 39 025 Kč 58 047 Kč 29 485 Kč 38 316 Kč 50 348 Kč

Hrubé měsíční mzdy v roce 2024 celkem

Medián za ČR celkem
CZ-ISCO Mzdová sféra Platová sféra
3339 Zprostředkovatelé služeb jinde neuvedení 41 798 Kč 40 166 Kč
33391 Pracovníci v oblasti marketingu, propagace a reklamy 42 377 Kč 40 119 Kč

ESCO

Kód podskupiny Název podskupiny v ESCO URL - podskupiny v ESCO
3339 Zprostředkovatelé služeb jinde neuvedení http://data.europa.eu/esco/isco/C3339

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Pracovní doba, směnnost x x
Duševní zátěž x x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x
Celková fyzická zátěž x
Zátěž chladem x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Zraková zátěž x
Zátěž teplem x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
RVP Multimediální tvorba 82-41-M/17

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru ekonomika a podnikání 6341M
KKOVTypeEnum.1 Vyšší odborné vzdělání v oboru ekonomika a podnikání 6341N
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou v oboru podnikání v oborech 6441L
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru podnikání v oborech 6441M
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) ve skupině oborů obchod 66xxM

Další vzdělání

Profesní kvalifikace

  • Mediální plánovač/plánovačka (69-044-M)

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11.D.2123 Zpracování plánu mediální kampaně na základě zadání klienta 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
m21.D.2017 Výběr vhodných médií, míst a časů pro umístění reklamního sdělení s ohledem na zadání klienta 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
i32.D.5076 Zpracování rozpočtů mediální kampaně zadané klientem včetně vyjednání cen v médiích 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
m21.D.1122 Orientace v odborném mediálním názvosloví 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
m21.D.8020 Získávání aktuálních dat a informací z médií pro zpracování mediálního plánu 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.C.2228 Interní prezentace mediálního plánu a rozpočtu 3 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11._.0019 reklamní kampaně 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
m21._.0012 média a společnost 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0011 reklama, její hlavní zásady 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0013 prostředky a formy reklamy 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0012 reklamní cíle a strategie 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0001 marketing obecně 3 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11._.0004 marketingové plánování 3 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11._.0006 marketing a marketingová komunikace 3 CompetenceSuitabilityEnum.1

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 3
b02 Způsobilost k řízení osobního automobilu 0
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 2
b05 Právní povědomí 1
b06 Jazyková způsobilost v češtině 3
b07 Jazyková způsobilost v angličtině 1
b08 Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce 0

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 3
2.6 Kompetence k vedení lidí 0
3.3 Kompetence k objevování a orientaci v informacích 3
1.4 Kompetence ke zvládání stresu a zátěže 3
4.1 Kompetence k aktivnímu přístupu 3
1.1 Kompetence k celoživotnímu vzdělávání 3
4.2 Kompetence k plánování a organizování práce 3
4.4 Kompetence k řešení problémů 4
4.5 Kompetence k samostatnosti 4
4.6 Kompetence k výkonnosti 3
2.3 Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb 3
1.2 Kompetence k flexibilitě 4
1.3 Kompetence ke kreativitě 3
2.2 Kompetence ke kooperaci 3
2.4 Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních 3

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf

Zdravotní podmínky

Onemocnění omezující výkon povolání

  • Duševní poruchy a poruchy chování

Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.