Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.2 102485

Nákupčí audio, video

Nákupčí audio, video sjednává se zástupci médií podmínky nákupu reklamního prostoru (vysílacího času) v audio, video médiích, realizuje nákup audio, video médií a sjednává ceny vysílacího času a reklamích prostor v médiích.

Odborný směr: Obchod a marketing
Odborný podsměr: marketing
Kvalifikační úroveň: Střední vzdělání s maturitní zkouškou; Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou
Alternativní názvy: Audio, video media buyer
Nadřízené povolání: Media buyer
Příbuzné specializace: Mediální plánovač, Nákupčí pro internet, multimédia a nová média, Nákupčí tiskových médií, Pracovník monitoringu médií
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Sběr dat a informací z oblasti rozhlasových a televizních médií.
  • Aplikace poznatků ze sběru dat a informací z oblasti rozhlasových a televizních médií do plánování rozhlasových a televizních kampaní.
  • Spolupráce se zástupci rozhlasových a televizních stanic při plánování audio a video reklamních kampaní.
  • Komunikace s klienty.
  • Sjednávání cen a realizace nákupu audio, video médií.
  • Příprava podkladů pro rámcové a obchodní smlouvy.Příprava podkladů pro rámcové a obchodní smlouvy.
  • Nákup reklamních prostor nebo času v audio, video médiích za optimálních podmínek pro zadavatele reklamy.
  • Vyhotovení předběžného i konečného rozpočtu včetně detailního mediálního plánu rozhlasových a televizních kampaní.
  • Kontrola a vyhodnocení nákupu audio, video médií.
  • Sledování mediálního trhu a vývoje audio, video médií.
  • Vedení příslušné administrativy spojené s plánováním rozhlasové a televizní kampaně.

CZ-ISCO

  • 33230 - Nákupčí
  • 3323 - Nákupčí

Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2023

Nákupčí (CZ-ISCO 3323)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 35 532 Kč 54 519 Kč 95 215 Kč - - -
Středočeský kraj 32 123 Kč 49 930 Kč 90 176 Kč - - -
Jihočeský kraj 31 195 Kč 44 941 Kč 67 940 Kč - - -
Plzeňský kraj 33 449 Kč 45 461 Kč 72 187 Kč - - -
Karlovarský kraj 31 010 Kč 45 766 Kč 78 123 Kč - - -
Ústecký kraj 28 548 Kč 43 547 Kč 63 199 Kč - - -
Liberecký kraj 32 891 Kč 44 873 Kč 68 190 Kč - - -
Královéhradecký kraj 32 344 Kč 42 873 Kč 66 170 Kč - - -
Pardubický kraj 30 643 Kč 39 867 Kč 58 795 Kč - - -
Kraj Vysočina 30 795 Kč 44 779 Kč 76 972 Kč - - -
Jihomoravský kraj 27 534 Kč 45 904 Kč 72 399 Kč - - -
Olomoucký kraj 30 651 Kč 44 333 Kč 65 785 Kč - - -
Zlínský kraj 30 550 Kč 41 841 Kč 65 148 Kč - - -
Moravskoslezský kraj 31 274 Kč 42 972 Kč 62 501 Kč - - -

Hrubé měsíční mzdy v roce 2023 celkem

Medián za ČR celkem
CZ-ISCO Mzdová sféra Platová sféra
3323 Nákupčí 45 977 Kč 38 406 Kč

ESCO

Kód podskupiny Název podskupiny v ESCO URL - podskupiny v ESCO
3323 Nákupčí http://data.europa.eu/esco/isco/C3323

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Pracovní doba, směnnost x x
Duševní zátěž x x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x
Celková fyzická zátěž x
Zátěž chladem x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Zraková zátěž x
Zátěž teplem x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
RVP Multimediální tvorba 82-41-M/17

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru ekonomika a podnikání 6341M
KKOVTypeEnum.1 Vyšší odborné vzdělání v oboru ekonomika a podnikání 6341N
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou v oboru podnikání v oborech 6441L
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru podnikání v oborech 6441M
KKOVTypeEnum.1 Vyšší odborné vzdělání ve skupině oborů obchod 66xxN

Další vzdělání

Profesní kvalifikace

  • Nákupčí audio, video (66-033-M)

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11.D.2118 Zpracování plánu rozhlasové a televizní kampaně na základě zadání klienta 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
m21.D.2015 Výběr vhodných rozhlasových a televizních stanic a časů pro umístění reklamních spotů s ohledem na zadání klienta 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
i32.D.5075 Zpracování rozpočtů rozhlasové a mediální kampaně zadané klientem včetně vyjednání cen 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
m21.D.1122 Orientace v odborném mediálním názvosloví 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
m21.D.8018 Získávání aktuálních dat a informací z rozhlasových a televizních médií potřebných k rozhodování o umístění reklamních spotů 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.2230 Interní prezentace části mediálního plánu, konkrétně rozhlasové a televizní kampaně, včetně rozpočtu 3 CompetenceSuitabilityEnum.1
m21.D.1001 Orientace v legislativě rozhlasového a televizního vysílání 3 CompetenceSuitabilityEnum.1

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11._.0019 reklamní kampaně 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
m21._.0012 média a společnost 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0013 prostředky a formy reklamy 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0012 reklamní cíle a strategie 3 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11._.0004 marketingové plánování 3 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11._.0006 marketing a marketingová komunikace 3 CompetenceSuitabilityEnum.1

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 2
b02 Způsobilost k řízení osobního automobilu 0
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 2
b05 Právní povědomí 2
b06 Jazyková způsobilost v češtině 3
b07 Jazyková způsobilost v angličtině 1
b08 Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce 0

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 3
2.6 Kompetence k vedení lidí 0
3.3 Kompetence k objevování a orientaci v informacích 3
1.4 Kompetence ke zvládání stresu a zátěže 3
4.1 Kompetence k aktivnímu přístupu 4
1.1 Kompetence k celoživotnímu vzdělávání 3
4.2 Kompetence k plánování a organizování práce 3
4.4 Kompetence k řešení problémů 3
4.5 Kompetence k samostatnosti 4
4.6 Kompetence k výkonnosti 3
2.3 Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb 4
1.2 Kompetence k flexibilitě 4
1.3 Kompetence ke kreativitě 3
2.2 Kompetence ke kooperaci 3
2.4 Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních 3

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf

Zdravotní podmínky

Onemocnění omezující výkon povolání

  • Poruchy vidění
  • Duševní poruchy

Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.