| Typ JP | ID |
|---|---|
| WorkUnitTypeEnum.1 | 102314 |
Muzejní pedagog didakticky zpřístupňuje obsahy a témata kulturního a přírodního dědictví (např. výstav a expozic) různým cílovým skupinám v muzeu. Vhodnou formou vzdělává návštěvníky různých cílových skupin prostřednictvím předávání informací o předmětech kulturní hodnoty, přírodninách, minulých a současných jevech.
| Odborný směr: | Umění a kultura |
| Odborný podsměr: | péče o památky, muzejnictví |
| Kvalifikační úroveň: | Magisterský studijní program |
| Alternativní názvy: | Muzejní pedagog, Edukační pracovník |
| Regulovaná jednotka práce: | Ne |
| Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do |
| Hlavní město Praha | - | - | - | 37 178 Kč | 43 456 Kč | 56 822 Kč |
| Středočeský kraj | - | - | - | 36 517 Kč | 42 262 Kč | 53 028 Kč |
| Jihočeský kraj | - | - | - | 36 763 Kč | 42 066 Kč | 52 728 Kč |
| Plzeňský kraj | - | - | - | 37 017 Kč | 43 185 Kč | 56 266 Kč |
| Karlovarský kraj | - | - | - | 36 777 Kč | 43 107 Kč | 56 898 Kč |
| Ústecký kraj | - | - | - | 35 973 Kč | 42 291 Kč | 53 711 Kč |
| Liberecký kraj | - | - | - | 36 760 Kč | 42 449 Kč | 52 734 Kč |
| Královéhradecký kraj | - | - | - | 36 946 Kč | 42 140 Kč | 53 820 Kč |
| Pardubický kraj | - | - | - | 36 246 Kč | 41 692 Kč | 50 984 Kč |
| Kraj Vysočina | - | - | - | 36 318 Kč | 42 589 Kč | 53 082 Kč |
| Jihomoravský kraj | - | - | - | 35 639 Kč | 41 899 Kč | 53 028 Kč |
| Olomoucký kraj | - | - | - | 36 529 Kč | 42 436 Kč | 52 781 Kč |
| Zlínský kraj | - | - | - | 34 966 Kč | 41 504 Kč | 51 707 Kč |
| Moravskoslezský kraj | - | - | - | 36 448 Kč | 42 631 Kč | 53 103 Kč |
| Medián za ČR celkem | |||
|---|---|---|---|
| CZ-ISCO | Mzdová sféra | Platová sféra | |
| 2359 | Specialisté a odborní pracovníci v oblasti výchovy a vzdělávání jinde neuvedení | 43 658 Kč | 42 155 Kč |
| Kód podskupiny | Název podskupiny v ESCO | URL - podskupiny v ESCO |
|---|---|---|
| 2359 | Specialisté v oblasti výchovy a vzdělávání jinde neuvedení | http://data.europa.eu/esco/isco/C2359 |
| Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
|---|---|---|---|---|
| Duševní zátěž | x | |||
| Zátěž prachem | x | |||
| Zátěž vibracemi | x | |||
| Zátěž hlukem | x | |||
| Zátěž chladem | x | |||
| Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
| Zraková zátěž | x | |||
| Celková fyzická zátěž | x | |||
| Zvýšené riziko obecného ohrožení | x | |||
| Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | |||
| Práce ve výškách | x | |||
| Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x | |||
| Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | |||
| Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
| Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
| Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
| Zátěž teplem | x | |||
| Pracovní doba, směnnost | x | |||
| Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
| Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
| Zátěž invazivními alergeny | x | |||
| Zátěž chemickými látkami | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
|---|---|---|---|---|
| Typ | Název | Kód | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru historické vědy | 7105T | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru obecná teorie a dějiny umění a kultury | 8109T | ||
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
|---|---|---|---|---|
| Typ | Název | Kód | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru pedagogika | 7501T | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru učitelství pro základní školy | 7503T | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru učitelství pro střední školy | 7504T | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru specializace v pedagogice | 7507T | ||
Odborné dovednosti |
|||
|---|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
| j34.D.1002 | Orientace v aktuálním muzejně pedagogickém dění v domácím i zahraničním prostředí | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j42.D.2001 | Sestavení edukační koncepce muzea | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j42.D.2003 | Formulování edukačních cílů a didaktická analýza vzdělávacího obsahu učiva expozic a výstav ve vztahu k návštěvníkům | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j42.D.2002 | Sestavování a plánování edukačního či doprovodného kulturního programu | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.D.2031 | Výběr vhodných muzejně didaktických metod a jejich aplikace v muzejně pedagogické praxi | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.6220 | Aktivní vedení edukačního programu či jiného doprovodného kulturního programu | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.D.2028 | Tvorba metodického listu k příslušnému edukačnímu programu či doprovodnému muzejně didaktickému materiálu | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.D.2029 | Tvorba doprovodného muzejně didaktického materiálu (např. pracovní listy, průvodci pro děti a rodiče aj.) či pomůcek | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.D.2215 | Sestavování učebních úloh a úkolů při vytváření doprovodného muzejně didaktického materiálu | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.D.6013 | Reflexe edukačního programu a sebereflexe | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.6031 | Tvorba odborných výstupů ve formě přednášek a článků v odborných publikacích a na konferencích | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.6219 | Praktická realizace edukačních a doprovodných programů jednotlivým cílovým skupinám | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
|---|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
| j41._.0002 | didaktika předškolního vzdělávání a výchovy | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41._.0017 | didaktika odborného výcviku a praktického vyučování | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41._.0041 | metody a postupy lektorství v odborných kurzech | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
| j42._.0001 | didaktika vyučovaného oboru | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
| j42._.0002 | hodnocení, testování a měření ve vzdělávání | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
| j42._.0004 | metodologie distančního vzdělávání | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
| m11._.0011 | dějiny umění | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
| j34._.0003 | muzeologie | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 0-3 |
| b01 | Počítačová způsobilost | 3 |
| b02 | Způsobilost k řízení osobního automobilu | 0 |
| b03 | Numerická způsobilost | 2 |
| b04 | Ekonomické povědomí | 2 |
| b05 | Právní povědomí | 2 |
| b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 3 |
| b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 3 |
| b08 | Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce | 2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 0-5 |
| 2.1 | Kompetence k efektivní komunikaci | 5 |
| 2.6 | Kompetence k vedení lidí | 3 |
| 3.3 | Kompetence k objevování a orientaci v informacích | 5 |
| 1.4 | Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | 4 |
| 4.1 | Kompetence k aktivnímu přístupu | 5 |
| 1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 5 |
| 4.2 | Kompetence k plánování a organizování práce | 4 |
| 4.4 | Kompetence k řešení problémů | 5 |
| 4.5 | Kompetence k samostatnosti | 5 |
| 4.6 | Kompetence k výkonnosti | 4 |
| 2.3 | Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | 4 |
| 1.2 | Kompetence k flexibilitě | 4 |
| 1.3 | Kompetence ke kreativitě | 4 |
| 2.2 | Kompetence ke kooperaci | 4 |
| 2.4 | Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | 4 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.