Typ JP | ID |
---|---|
WorkUnitTypeEnum.1 | 102314 |
Muzejní pedagog didakticky zpřístupňuje obsahy a témata kulturního a přírodního dědictví (např. výstav a expozic) různým cílovým skupinám v muzeu. Vhodnou formou vzdělává návštěvníky různých cílových skupin prostřednictvím předávání informací o předmětech kulturní hodnoty, přírodninách, minulých a současných jevech.
Odborný směr: | Umění a kultura |
Odborný podsměr: | péče o památky, muzejnictví |
Kvalifikační úroveň: | Magisterský studijní program |
Alternativní názvy: | Muzejní pedagog, Edukační pracovník |
Regulovaná jednotka práce: | Ne |
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do |
Hlavní město Praha | - | - | - | 37 178 Kč | 43 456 Kč | 56 822 Kč |
Středočeský kraj | - | - | - | 36 517 Kč | 42 262 Kč | 53 028 Kč |
Jihočeský kraj | - | - | - | 36 763 Kč | 42 066 Kč | 52 728 Kč |
Plzeňský kraj | - | - | - | 37 017 Kč | 43 185 Kč | 56 266 Kč |
Karlovarský kraj | - | - | - | 36 777 Kč | 43 107 Kč | 56 898 Kč |
Ústecký kraj | - | - | - | 35 973 Kč | 42 291 Kč | 53 711 Kč |
Liberecký kraj | - | - | - | 36 760 Kč | 42 449 Kč | 52 734 Kč |
Královéhradecký kraj | - | - | - | 36 946 Kč | 42 140 Kč | 53 820 Kč |
Pardubický kraj | - | - | - | 36 246 Kč | 41 692 Kč | 50 984 Kč |
Kraj Vysočina | - | - | - | 36 318 Kč | 42 589 Kč | 53 082 Kč |
Jihomoravský kraj | - | - | - | 35 639 Kč | 41 899 Kč | 53 028 Kč |
Olomoucký kraj | - | - | - | 36 529 Kč | 42 436 Kč | 52 781 Kč |
Zlínský kraj | - | - | - | 34 966 Kč | 41 504 Kč | 51 707 Kč |
Moravskoslezský kraj | - | - | - | 36 448 Kč | 42 631 Kč | 53 103 Kč |
Medián za ČR celkem | |||
---|---|---|---|
CZ-ISCO | Mzdová sféra | Platová sféra | |
2359 | Specialisté a odborní pracovníci v oblasti výchovy a vzdělávání jinde neuvedení | 43 658 Kč | 42 155 Kč |
Kód podskupiny | Název podskupiny v ESCO | URL - podskupiny v ESCO |
---|---|---|
2359 | Specialisté v oblasti výchovy a vzdělávání jinde neuvedení | http://data.europa.eu/esco/isco/C2359 |
Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
Duševní zátěž | x | |||
Zátěž prachem | x | |||
Zátěž vibracemi | x | |||
Zátěž hlukem | x | |||
Zátěž chladem | x | |||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
Zraková zátěž | x | |||
Celková fyzická zátěž | x | |||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | x | |||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | |||
Práce ve výškách | x | |||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x | |||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | |||
Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
Zátěž teplem | x | |||
Pracovní doba, směnnost | x | |||
Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
Zátěž invazivními alergeny | x | |||
Zátěž chemickými látkami | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru historické vědy | 7105T | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru obecná teorie a dějiny umění a kultury | 8109T |
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru pedagogika | 7501T | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru učitelství pro základní školy | 7503T | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru učitelství pro střední školy | 7504T | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru specializace v pedagogice | 7507T |
Odborné dovednosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j34.D.1002 | Orientace v aktuálním muzejně pedagogickém dění v domácím i zahraničním prostředí | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42.D.2001 | Sestavení edukační koncepce muzea | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42.D.2003 | Formulování edukačních cílů a didaktická analýza vzdělávacího obsahu učiva expozic a výstav ve vztahu k návštěvníkům | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42.D.2002 | Sestavování a plánování edukačního či doprovodného kulturního programu | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.2031 | Výběr vhodných muzejně didaktických metod a jejich aplikace v muzejně pedagogické praxi | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6220 | Aktivní vedení edukačního programu či jiného doprovodného kulturního programu | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.2028 | Tvorba metodického listu k příslušnému edukačnímu programu či doprovodnému muzejně didaktickému materiálu | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.2029 | Tvorba doprovodného muzejně didaktického materiálu (např. pracovní listy, průvodci pro děti a rodiče aj.) či pomůcek | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.2215 | Sestavování učebních úloh a úkolů při vytváření doprovodného muzejně didaktického materiálu | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.6013 | Reflexe edukačního programu a sebereflexe | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6031 | Tvorba odborných výstupů ve formě přednášek a článků v odborných publikacích a na konferencích | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6219 | Praktická realizace edukačních a doprovodných programů jednotlivým cílovým skupinám | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j41._.0002 | didaktika předškolního vzdělávání a výchovy | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0017 | didaktika odborného výcviku a praktického vyučování | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0041 | metody a postupy lektorství v odborných kurzech | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j42._.0001 | didaktika vyučovaného oboru | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j42._.0002 | hodnocení, testování a měření ve vzdělávání | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j42._.0004 | metodologie distančního vzdělávání | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
m11._.0011 | dějiny umění | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
j34._.0003 | muzeologie | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-3 |
b01 | Počítačová způsobilost | 3 |
b02 | Způsobilost k řízení osobního automobilu | 0 |
b03 | Numerická způsobilost | 2 |
b04 | Ekonomické povědomí | 2 |
b05 | Právní povědomí | 2 |
b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 3 |
b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 3 |
b08 | Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce | 2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-5 |
2.1 | Kompetence k efektivní komunikaci | 5 |
2.6 | Kompetence k vedení lidí | 3 |
3.3 | Kompetence k objevování a orientaci v informacích | 5 |
1.4 | Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | 4 |
4.1 | Kompetence k aktivnímu přístupu | 5 |
1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 5 |
4.2 | Kompetence k plánování a organizování práce | 4 |
4.4 | Kompetence k řešení problémů | 5 |
4.5 | Kompetence k samostatnosti | 5 |
4.6 | Kompetence k výkonnosti | 4 |
2.3 | Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | 4 |
1.2 | Kompetence k flexibilitě | 4 |
1.3 | Kompetence ke kreativitě | 4 |
2.2 | Kompetence ke kooperaci | 4 |
2.4 | Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | 4 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.