| Typ JP | ID |
|---|---|
| WorkUnitTypeEnum.1 | 30015 |
Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel druhého stupně základní školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování směřující k získávání vědomostí a dovedností žáků na druhém stupni základní školy ve všeobecně vzdělávacích předmětech, popřípadě ve třídách a školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
| Odborný směr: | Věda, vzdělávání, sport |
| Odborný podsměr: | základní, střední a vyšší vzdělávání |
| Kvalifikační úroveň: | Magisterský studijní program |
| Alternativní názvy: | Pedagog, Učitel |
| Regulovaná jednotka práce: | Ne |
| Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do |
| Hlavní město Praha | - | - | - | 45 631 Kč | 55 194 Kč | 66 791 Kč |
| Středočeský kraj | - | - | - | 43 831 Kč | 52 439 Kč | 63 041 Kč |
| Jihočeský kraj | - | - | - | 43 693 Kč | 51 358 Kč | 60 192 Kč |
| Plzeňský kraj | - | - | - | 43 914 Kč | 53 215 Kč | 62 892 Kč |
| Karlovarský kraj | - | - | - | 43 801 Kč | 53 126 Kč | 62 310 Kč |
| Ústecký kraj | - | - | - | 43 352 Kč | 52 467 Kč | 63 348 Kč |
| Liberecký kraj | - | - | - | 44 158 Kč | 52 792 Kč | 62 230 Kč |
| Královéhradecký kraj | - | - | - | 43 633 Kč | 51 787 Kč | 61 345 Kč |
| Pardubický kraj | - | - | - | 43 645 Kč | 51 157 Kč | 60 573 Kč |
| Kraj Vysočina | - | - | - | 44 343 Kč | 52 033 Kč | 61 118 Kč |
| Jihomoravský kraj | - | - | - | 43 734 Kč | 52 257 Kč | 62 372 Kč |
| Olomoucký kraj | - | - | - | 43 886 Kč | 51 822 Kč | 61 369 Kč |
| Zlínský kraj | 41 344 Kč | 52 235 Kč | 74 705 Kč | 43 665 Kč | 51 823 Kč | 61 425 Kč |
| Moravskoslezský kraj | - | - | - | 44 135 Kč | 53 167 Kč | 63 331 Kč |
| Medián za ČR celkem | |||
|---|---|---|---|
| CZ-ISCO | Mzdová sféra | Platová sféra | |
| 2330 | Učitelé na středních školách (kromě odborných předmětů), konzervatořích a na 2. stupni základních škol | 50 430 Kč | 51 871 Kč |
| 23303 | Učitelé na 2. stupni základních škol | - | 50 738 Kč |
| 23522 | Učitelé na základních školách pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami | 49 313 Kč | - |
| Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
|---|---|---|---|---|
| Duševní zátěž | x | |||
| Zátěž teplem | x | |||
| Zátěž chladem | x | |||
| Zátěž hlukem | x | |||
| Zátěž vibracemi | x | |||
| Zátěž prachem | x | |||
| Zátěž chemickými látkami | x | |||
| Zátěž invazivními alergeny | x | |||
| Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
| Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
| Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
| Zraková zátěž | x | |||
| Celková fyzická zátěž | x | |||
| Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
| Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
| Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
| Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | |||
| Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x | |||
| Práce ve výškách | x | |||
| Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | |||
| Zvýšené riziko obecného ohrožení | x | |||
| Pracovní doba, směnnost | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
|---|---|---|---|---|
| Typ | Název | Kód | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru učitelství pro základní školy | 7503T | ||
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
|---|---|---|---|---|
| Typ | Název | Kód | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru pedagogika | 7501T | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program ve skupině oborů pedagogika, učitelství a sociální péče | 75xxT | ||
| KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program v oboru speciální pedagogika | 7506T | ||
Odborné dovednosti |
|||
|---|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
| j41.Z.5231 | Spolupráce s výchovným poradcem | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.Z.5221 | Vedení třídních schůzek a další spolupráce a komunikace s rodiči | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.6212 | Vyučování formou příkladů, problémových situací, vedení k vlastnímu objevování, organizace samostatné činnosti žáků (studentů) | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.D.2211 | Rozložení učebních osnov a vzdělávacích cílů do jednotlivých témat a úkonů | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.D.2212 | Rozpracování vyučovacích témat a úkonů do příprav pro jednotlivé vyučovací hodiny | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.D.7211 | Úpravy obsahu učiva podle změn ve vývoji vědy a techniky, podle zaměření podniků v místě školy, apod. | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.6211 | Provádění výkladu nové látky a její přizpůsobení schopnostem žáků | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.6221 | Motivování k zájmu o učivo, samostatné činnosti a podpora zvídavosti a spolupráce | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.6311 | Zjišťování, jak žáci (studenti) pochopili učivo | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.6312 | Ústní a písemné zkoušení | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.6321 | Příprava písemných prací žáků (studentů) | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.6322 | Zadávání, opravování a hodnocení písemných a domácích prací žáků (studentů) | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.6411 | Řízení diskuzí | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.6511 | Řešení kázeňských přestupků | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.6521 | Vykonávání služeb v rámci provozu školy | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.6911 | Třídnictví a vedení školní administrativy, výkaznictví | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.C.6218 | Vedení výuky se zřetelem na speciální vzdělávací potřeby žáků (studentů) | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41.D.1201 | Orientace v učebních plánech, osnovách a dalších učebních dokumentech | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
|---|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
| j41._.0001 | obecná pedagogika | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41._.0012 | vzdělávání a výchova v základním školství | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41._.0014 | výuka všeobecně vzdělávacích disciplin | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41._.0021 | řešení výchovných problémů | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41._.0022 | řešení studijních problémů | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41._.0061 | výchova a vzdělávání zvlášť nadaných dětí | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41._.0066 | integrace postižených dětí mezi děti nepostižené | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j42._.0001 | didaktika vyučovaného oboru | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
| j41._.0067 | vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 0-3 |
| b01 | Počítačová způsobilost | 3 |
| b02 | Způsobilost k řízení osobního automobilu | 0 |
| b03 | Numerická způsobilost | 3 |
| b04 | Ekonomické povědomí | 2 |
| b05 | Právní povědomí | 2 |
| b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 3 |
| b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 2 |
| b08 | Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce | 0 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
|---|---|---|
| Kód | Název | Úroveň 0-5 |
| 2.1 | Kompetence k efektivní komunikaci | 5 |
| 2.6 | Kompetence k vedení lidí | 4 |
| 3.3 | Kompetence k objevování a orientaci v informacích | 4 |
| 1.4 | Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | 4 |
| 4.1 | Kompetence k aktivnímu přístupu | 5 |
| 1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 5 |
| 4.2 | Kompetence k plánování a organizování práce | 4 |
| 4.4 | Kompetence k řešení problémů | 5 |
| 4.5 | Kompetence k samostatnosti | 5 |
| 4.6 | Kompetence k výkonnosti | 4 |
| 2.3 | Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | 4 |
| 1.2 | Kompetence k flexibilitě | 4 |
| 1.3 | Kompetence ke kreativitě | 3 |
| 2.2 | Kompetence ke kooperaci | 4 |
| 2.4 | Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | 4 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.