Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.1 103329

Marketingový ředitel

Marketingový ředitel definuje a implementuje marketingovou strategii společnosti, řídí marketingový úsek a koordinuje veškeré marketingové aktivity v souladu s marketingovou strategií a budováním značky organizace.

Odborný směr: Management
Odborný podsměr: nezařazeno do odborného podsměru
Kvalifikační úroveň: Magisterský studijní program
Alternativní názvy: Manažer marketingu, Vedoucí oddělení marketingu, Kreativní ředitel, Head of Marketing, Marketing Director, Senior Marketing Manager, Marketingový manažer, CMO, Chief Marketing Officer
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Příprava, průběžná aktualizace, řízení implementace a vyhodnocení marketingové strategie organizace.
  • Příprava a realizace marketingového plánu v souladu s definovanou strategií.
  • Sestavování a správa marketingového rozpočtu.
  • Spolupráce na tvorbě obchodní strategie společnosti.
  • Tvorba marketingového mixu (produkt, cena, distribuce, propagace).
  • Spolupráce na vývoji a implementaci nových produktů.
  • Rozvoj a budování značky.
  • Řízení aktivit v oblasti marketingové komunikace.
  • Řízení spolupráce s grafickými studii, reklamními a PR agenturami.
  • Příprava, organizace a účast na promo akcích a konferencích.
  • Analyzování a příprava zpráv o výsledcích jednotlivých marketingových aktivit.
  • Komunikace s médii.
  • Monitoring vývojových trendů, analýza trhu a konkurence.
  • Přímá podpora oddělení prodeje a obchodního oddělení.
  • Prezentace společnosti navenek – tvorba image společnosti.
  • Vedení, motivace, hodnocení a kontrola výkonu podřízených pracovníků v rámci svěřeného celku organizace.

CZ-ISCO

  • 12213 - Řídící pracovníci v oblasti marketingu
  • 1221 - Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech

Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2020

Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech (CZ-ISCO 1221)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 39 220 Kč 98 245 Kč 238 519 Kč 44 443 Kč 63 784 Kč 96 507 Kč
Středočeský kraj 17 877 Kč 70 153 Kč 169 141 Kč - - -
Jihočeský kraj 30 071 Kč 67 750 Kč 138 249 Kč - - -
Plzeňský kraj 45 474 Kč 78 506 Kč 136 007 Kč - - -
Karlovarský kraj 38 901 Kč 66 693 Kč 105 250 Kč - - -
Ústecký kraj 35 903 Kč 58 691 Kč 148 034 Kč - - -
Liberecký kraj 30 431 Kč 68 044 Kč 136 167 Kč - - -
Královéhradecký kraj 34 912 Kč 61 710 Kč 119 331 Kč - - -
Pardubický kraj 34 425 Kč 64 187 Kč 148 146 Kč - - -
Kraj Vysočina 27 380 Kč 69 465 Kč 164 372 Kč - - -
Jihomoravský kraj 33 846 Kč 74 546 Kč 172 220 Kč - - -
Olomoucký kraj 34 385 Kč 64 726 Kč 134 956 Kč - - -
Zlínský kraj 33 173 Kč 61 448 Kč 124 110 Kč - - -
Moravskoslezský kraj 31 985 Kč 71 551 Kč 136 120 Kč - - -

Hrubé měsíční mzdy v roce 2020 celkem

Medián za ČR celkem
CZ-ISCO Mzdová sféra Platová sféra
1221 Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech 74 546 Kč 58 351 Kč
12213 Řídící pracovníci v oblasti marketingu 74 920 Kč -

ESCO

Kód podskupiny Název podskupiny v ESCO URL - podskupiny v ESCO
1221 Vedoucí a řídící pracovníci v oblasti prodeje a marketingu http://data.europa.eu/esco/isco/C1221

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Zraková zátěž x
Duševní zátěž x
Pracovní doba, směnnost x
Zátěž teplem x
Zátěž chladem x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Celková fyzická zátěž x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru ekonomika a management 6208T

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru mediální a komunikační studia 7202T
KKOVTypeEnum.1 Bakalářský studijní program v oboru ekonomika a management 6208R
KKOVTypeEnum.1 Bakalářský studijní program v oboru mediální a komunikační studia 7202R
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program ve skupině oborů ekonomie 62xxT
KKOVTypeEnum.1 Bakalářský studijní program ve skupině oborů ekonomie 62xxR

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11.D.2014 Zpracovávání marketingové strategie podniku (podle velikosti a charakteru podniku, podle charakteru výrobků, podle zákazníka, podle značky apod.) 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.2001 Zpracování plánů pro rozvoj a implementaci marketingové strategie organizace 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51.D.3424 Posuzování a rozhodování o obchodní a marketingové politice organizace v rámci jejího celkového řízení 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.3072 Vyhodnocování marketingové strategie organizace 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.Z.1011 Řízení útvarů marketingu velkých (i nadnárodních) společností či řízení společností touto činností se zabývajících 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.Z.2191 Koordinace všech způsobů reklamy i propagace ve firmě, a to i koordinace propagačních činností s ostatními úseky firmy (např. s obchodním, ekonomickým, výrobním, provozním apod.) 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.6121 Analyzování vývojových trendů konkurence na trhu a její marketingové strategie 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51.C.5132 Reprezentace organizace na jednáních s obchodními partnery a dalšími subjekty 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51.Z.1006 Organizace práce, řízení a motivace zaměstnanců 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51.D.3222 Kontrola a hodnocení kvality a výsledků práce podřízených pracovníků 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i32.D.2027 Vytváření finančního plánu útvaru 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h25.D.3100 Posuzování a hodnocení efektivnosti hospodaření a výkonnosti svěřeného úseku 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.2131 Navrhování vhodných médií a jejich kombinací pro jednotlivé reklamní kampaně s cílem efektivního oslovení cílových skupin včetně navrhování časů a termínů zveřejňování reklamního sdělení 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11.D.2066 Určování zásad marketingového výzkumu včetně jednotlivých analýz (např. výrobkové analýzy, analýzy zákazníka, konkurence distribuce, makroprostředí apod.) 7 CompetenceSuitabilityEnum.1

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11._.0001 marketing obecně 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0004 marketingové plánování 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0006 marketing a marketingová komunikace 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0013 prostředky a formy reklamy 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0003 průzkum trhu 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0005 direct marketing 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h12._.0059 online marketing 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0019 reklamní kampaně 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
j31._.0024 psychologie reklamy a trhu 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0015 public relations 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13._.0020 psychologie prodeje 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0002 trh, jeho subjekty a chování 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51._.0024 projektový management 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i41._.0021 komerční právo, smluvně-závazkové vztahy, obchodní společnosti, obchodní zákoník 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51._.0014 management pro top manažery 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51._.0021 personální management 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i32._.0021 finanční plánování 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51._.0005 strategické řízení organizace 7 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 2
b02 Způsobilost k řízení osobního automobilu 3
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 3
b05 Právní povědomí 2
b06 Jazyková způsobilost v češtině 3
b07 Jazyková způsobilost v angličtině 3

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Digitální kompetence

Kód Název Úroveň 1-4
1.1 Prohlížení, vyhledávání a filtrování dat, informací a digitálního obsahu 3
5.3 Kreativní využívání digitálních technologií 3
5.2 Identifikace potřeb a výběr vhodných technologií 1
5.1 Řešení technických problémů 2
4.4 Ochrana životního prostředí 2
4.3 Ochrana zdraví a duševní pohody 2
4.2 Ochrana osobních dat a soukromí 2
4.1 Ochrana zařízení 2
3.3 Autorská práva a licence 3
3.2 Integrace a přepracování digitálního obsahu 3
3.1 Tvorba digitálního obsahu 3
2.4 Netiketa 3
2.3 Spolupráce prostřednictvím digitálních technologií 3
2.2 Sdílení prostřednictvím digitálních technologií 3
2.1 Interakce prostřednictvím digitálních technologií 3
1.3 Správa dat, informací a digitálního obsahu 3
1.2 Hodnocení dat, informací a digitálního obsahu 3
5.4 Identifikace nedostatků v digitálních kompetencích 2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c15_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 4
2.6 Kompetence k vedení lidí 5
3.3 Kompetence k objevování a orientaci v informacích 5
1.4 Kompetence ke zvládání stresu a zátěže 4
4.1 Kompetence k aktivnímu přístupu 5
4.2 Kompetence k plánování a organizování práce 5
4.4 Kompetence k řešení problémů 5
4.5 Kompetence k samostatnosti 5
4.6 Kompetence k výkonnosti 5
2.3 Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb 5
1.2 Kompetence k flexibilitě 4
1.3 Kompetence ke kreativitě 5
2.2 Kompetence ke kooperaci 4
2.4 Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních 5

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf

Zdravotní podmínky

Onemocnění omezující výkon povolání

  • Duševní poruchy
  • Poruchy chování
  • Závažná psychosomatická onemocnění

Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.