Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.2 101992

Manažer call centra

Manažer call centra řídí a organizuje činnosti svěřeného úseku s cílem zabezpečit uspokojení potřeb a požadavků zákazníků.

Odborný směr: Obchod a marketing
Odborný podsměr: zákaznický servis
Kvalifikační úroveň: Střední vzdělání s maturitní zkouškou; Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou
Alternativní názvy: Manažer zákaznického centra, Vedoucí týmu zákaznické linky
Nadřízené povolání: Specialista služeb zákazníkům
Příbuzné specializace: Pracovník distančního zákaznického servisu, Školitel operátorů zákaznické linky, Operátor zákaznické linky
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Řízení a koordinace všech aktivit svěřeného úseku vedoucí k uspokojení zákaznických potřeb a požadavků.
  • Poskytování konzultací zákazníkům v případě složitých problémů.
  • Aktivní podíl na udržování a rozvíjení vztahů se strategickými klienty.
  • Koordinace vyřizování stížností zákazníků, poskytování technických a cenových informací.
  • Zpracování a návrh změn metodických postupů, směrnic týkajících se call centra.
  • Tvorba analýz zákaznických požadavků.
  • Zpracování dat do organizací používaného informačního systému.
  • Zpracování pravidelných podkladů o činnosti call centra a jejich reportování vedení organizace.
  • Spolupráce s ostatními úseky organizace.
  • Vedení a koordinace zaměstnanců, rozdělování úkolů a kontrola jejich plnění, motivování, hodnocení zaměstnanců.
  • Řízení a kontrola bezpečnosti a hygieny práce.
  • Vedení příslušné dokumentace.

CZ-ISCO

  • 33415 - Vedoucí pracovníků informačních služeb
  • 3341 - Vedoucí v oblasti administrativních agend

Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2024

Vedoucí v oblasti administrativních agend (CZ-ISCO 3341)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 37 819 Kč 60 624 Kč 122 977 Kč 39 484 Kč 66 538 Kč 97 551 Kč
Středočeský kraj 37 749 Kč 58 026 Kč 97 580 Kč 39 506 Kč 58 426 Kč 77 687 Kč
Jihočeský kraj 34 339 Kč 45 826 Kč 81 320 Kč 49 244 Kč 63 459 Kč 89 528 Kč
Plzeňský kraj 36 672 Kč 53 683 Kč 89 198 Kč 35 252 Kč 43 677 Kč 67 964 Kč
Karlovarský kraj 36 709 Kč 55 794 Kč 79 689 Kč 38 897 Kč 54 621 Kč 79 188 Kč
Ústecký kraj 34 924 Kč 50 541 Kč 84 914 Kč 44 767 Kč 67 424 Kč 95 164 Kč
Liberecký kraj 37 934 Kč 53 230 Kč 90 705 Kč 47 400 Kč 64 758 Kč 90 490 Kč
Královéhradecký kraj 31 299 Kč 45 410 Kč 88 176 Kč 35 540 Kč 44 637 Kč 62 891 Kč
Pardubický kraj 36 640 Kč 51 170 Kč 84 291 Kč 37 372 Kč 43 687 Kč 64 539 Kč
Kraj Vysočina 32 422 Kč 48 974 Kč 85 680 Kč 43 885 Kč 61 355 Kč 112 206 Kč
Jihomoravský kraj 36 544 Kč 55 227 Kč 108 604 Kč 43 874 Kč 58 769 Kč 82 141 Kč
Olomoucký kraj 35 199 Kč 52 110 Kč 84 906 Kč 40 154 Kč 51 724 Kč 71 226 Kč
Zlínský kraj 34 047 Kč 50 140 Kč 82 439 Kč 44 931 Kč 59 014 Kč 78 888 Kč
Moravskoslezský kraj 32 413 Kč 50 626 Kč 86 721 Kč 41 203 Kč 59 678 Kč 82 422 Kč

Hrubé měsíční mzdy v roce 2024 celkem

Medián za ČR celkem
CZ-ISCO Mzdová sféra Platová sféra
3341 Vedoucí v oblasti administrativních agend 53 499 Kč 60 711 Kč
33415 Vedoucí pracovníků informačních služeb 62 310 Kč -

ESCO

Kód podskupiny Název podskupiny v ESCO URL - podskupiny v ESCO
3341 Vedoucí administrativních agend http://data.europa.eu/esco/isco/C3341

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Zraková zátěž x x
Duševní zátěž x
Zátěž teplem x
Zátěž chladem x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Celková fyzická zátěž x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x
Pracovní doba, směnnost x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru ekonomika a podnikání 6341M
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru administrativa 6342M

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
RVP Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) xx-xx-M/xx
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) ve skupině oborů ekonomika a administrativa 63xxM

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h13.C.1221 Telefonické poskytování informací o výrobcích a službách společnosti, včetně poskytování okamžité podpory zákazníkům při řešení problémů se zakoupeným zbožím či službami 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13.D.8311 Vedení požadovaných evidencí (dokumentace a podklady pro účetnictví, pro přepravce apod.) 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.8221 Vedení požadovaných evidencí o obchodní činnosti 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.8011 Příprava podkladů pro tvorbu plánů, strategií a analýz 4 CompetenceSuitabilityEnum.1
h13.C.2131 Řešení stížností zákazníků, které nebyly vyřešeny standardními postupy 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h14.Z.2122 Koordinování činností a řízení zaměstnanců zákaznického střediska, v souladu s politikou organizace zajišťovat spokojenost zákazníků 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h14.Z.2934 Koordinace vyřizování stížností a reklamací zákazníků, poskytování technických a cenových informaci v rámci řízení činnosti zákaznického servisu 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13.C.3012 Profesionální jednání ve styku se zákazníky, obchodními partnery a kontrolními orgány v souladu s platnou legislativou 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.C.2231 Komunikace se zákazníkem a péče o zákazníka 4 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
i32._.0001 ekonomika podnikatelského subjektu obecně 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
j22._.0011 práce s textovým editorem, zvládání administrativy pomocí počítače 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51._.0002 zásady vedení pracovního kolektivu 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0023 klientela a potenciální klientela, péče o ni 4 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 3
b02 Způsobilost k řízení osobního automobilu 0
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 2
b05 Právní povědomí 2
b06 Jazyková způsobilost v češtině 3
b07 Jazyková způsobilost v angličtině 2
b08 Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce 0

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 4
2.6 Kompetence k vedení lidí 4
3.3 Kompetence k objevování a orientaci v informacích 3
1.4 Kompetence ke zvládání stresu a zátěže 4
4.1 Kompetence k aktivnímu přístupu 4
1.1 Kompetence k celoživotnímu vzdělávání 3
4.2 Kompetence k plánování a organizování práce 4
4.4 Kompetence k řešení problémů 4
4.5 Kompetence k samostatnosti 4
4.6 Kompetence k výkonnosti 4
2.3 Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb 4
1.2 Kompetence k flexibilitě 4
1.3 Kompetence ke kreativitě 3
2.2 Kompetence ke kooperaci 4
2.4 Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních 3

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf

Zdravotní podmínky

Onemocnění omezující výkon povolání

  • Duševní poruchy a poruchy chování

Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.