Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.2 101992

Manažer call centra

Manažer call centra řídí a organizuje činnosti svěřeného úseku s cílem zabezpečit uspokojení potřeb a požadavků zákazníků.

Odborný směr: Obchod a marketing
Odborný podsměr: zákaznický servis
Kvalifikační úroveň: Střední vzdělání s maturitní zkouškou; Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou
Alternativní názvy: Manažer zákaznického centra, Vedoucí týmu zákaznické linky
Nadřízené povolání: Specialista služeb zákazníkům
Příbuzné specializace: Pracovník distančního zákaznického servisu, Školitel operátorů zákaznické linky, Operátor zákaznické linky
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Řízení a koordinace všech aktivit svěřeného úseku vedoucí k uspokojení zákaznických potřeb a požadavků.
  • Poskytování konzultací zákazníkům v případě složitých problémů.
  • Aktivní podíl na udržování a rozvíjení vztahů se strategickými klienty.
  • Koordinace vyřizování stížností zákazníků, poskytování technických a cenových informací.
  • Zpracování a návrh změn metodických postupů, směrnic týkajících se call centra.
  • Tvorba analýz zákaznických požadavků.
  • Zpracování dat do organizací používaného informačního systému.
  • Zpracování pravidelných podkladů o činnosti call centra a jejich reportování vedení organizace.
  • Spolupráce s ostatními úseky organizace.
  • Vedení a koordinace zaměstnanců, rozdělování úkolů a kontrola jejich plnění, motivování, hodnocení zaměstnanců.
  • Řízení a kontrola bezpečnosti a hygieny práce.
  • Vedení příslušné dokumentace.

CZ-ISCO

  • 33415 - Vedoucí pracovníků informačních služeb
  • 3341 - Vedoucí v oblasti administrativních agend

Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2023

Vedoucí v oblasti administrativních agend (CZ-ISCO 3341)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 35 080 Kč 56 604 Kč 118 619 Kč 36 307 Kč 63 033 Kč 95 575 Kč
Středočeský kraj 34 832 Kč 56 900 Kč 90 483 Kč 35 604 Kč 55 749 Kč 72 863 Kč
Jihočeský kraj 33 195 Kč 47 805 Kč 80 589 Kč 46 588 Kč 63 241 Kč 87 220 Kč
Plzeňský kraj 34 986 Kč 47 055 Kč 80 908 Kč 33 572 Kč 42 028 Kč 63 579 Kč
Karlovarský kraj 32 951 Kč 42 721 Kč 71 206 Kč 35 203 Kč 52 791 Kč 72 625 Kč
Ústecký kraj 33 919 Kč 48 042 Kč 78 315 Kč 39 142 Kč 63 201 Kč 89 561 Kč
Liberecký kraj 37 421 Kč 49 535 Kč 87 364 Kč 42 556 Kč 61 288 Kč 90 588 Kč
Královéhradecký kraj 31 188 Kč 46 797 Kč 94 116 Kč 34 163 Kč 41 199 Kč 59 532 Kč
Pardubický kraj 33 709 Kč 46 552 Kč 74 828 Kč 35 837 Kč 42 187 Kč 64 150 Kč
Kraj Vysočina 31 656 Kč 47 338 Kč 84 439 Kč 43 375 Kč 60 348 Kč 104 072 Kč
Jihomoravský kraj 37 189 Kč 51 522 Kč 99 009 Kč 41 287 Kč 56 683 Kč 77 229 Kč
Olomoucký kraj 34 112 Kč 49 607 Kč 80 972 Kč 37 648 Kč 49 458 Kč 66 885 Kč
Zlínský kraj 32 750 Kč 47 069 Kč 74 999 Kč 46 646 Kč 62 476 Kč 91 542 Kč
Moravskoslezský kraj 30 914 Kč 47 752 Kč 81 510 Kč 39 817 Kč 56 594 Kč 77 342 Kč

Hrubé měsíční mzdy v roce 2023 celkem

Medián za ČR celkem
CZ-ISCO Mzdová sféra Platová sféra
3341 Vedoucí v oblasti administrativních agend 50 772 Kč 58 387 Kč
33415 Vedoucí pracovníků informačních služeb 55 476 Kč -

ESCO

Kód podskupiny Název podskupiny v ESCO URL - podskupiny v ESCO
3341 Vedoucí administrativních agend http://data.europa.eu/esco/isco/C3341

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Zraková zátěž x x
Duševní zátěž x
Zátěž teplem x
Zátěž chladem x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Celková fyzická zátěž x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x
Pracovní doba, směnnost x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru ekonomika a podnikání 6341M
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru administrativa 6342M

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
RVP Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) xx-xx-M/xx
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) ve skupině oborů ekonomika a administrativa 63xxM

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h13.C.1221 Telefonické poskytování informací o výrobcích a službách společnosti, včetně poskytování okamžité podpory zákazníkům při řešení problémů se zakoupeným zbožím či službami 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13.D.8311 Vedení požadovaných evidencí (dokumentace a podklady pro účetnictví, pro přepravce apod.) 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.8221 Vedení požadovaných evidencí o obchodní činnosti 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.8011 Příprava podkladů pro tvorbu plánů, strategií a analýz 4 CompetenceSuitabilityEnum.1
h13.C.2131 Řešení stížností zákazníků, které nebyly vyřešeny standardními postupy 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h14.Z.2122 Koordinování činností a řízení zaměstnanců zákaznického střediska, v souladu s politikou organizace zajišťovat spokojenost zákazníků 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h14.Z.2934 Koordinace vyřizování stížností a reklamací zákazníků, poskytování technických a cenových informaci v rámci řízení činnosti zákaznického servisu 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13.C.3012 Profesionální jednání ve styku se zákazníky, obchodními partnery a kontrolními orgány v souladu s platnou legislativou 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.C.2231 Komunikace se zákazníkem a péče o zákazníka 4 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
i32._.0001 ekonomika podnikatelského subjektu obecně 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
j22._.0011 práce s textovým editorem, zvládání administrativy pomocí počítače 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51._.0002 zásady vedení pracovního kolektivu 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0023 klientela a potenciální klientela, péče o ni 4 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 3
b02 Způsobilost k řízení osobního automobilu 0
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 2
b05 Právní povědomí 2
b06 Jazyková způsobilost v češtině 3
b07 Jazyková způsobilost v angličtině 2
b08 Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce 0

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 4
2.6 Kompetence k vedení lidí 4
3.3 Kompetence k objevování a orientaci v informacích 3
1.4 Kompetence ke zvládání stresu a zátěže 4
4.1 Kompetence k aktivnímu přístupu 4
1.1 Kompetence k celoživotnímu vzdělávání 3
4.2 Kompetence k plánování a organizování práce 4
4.4 Kompetence k řešení problémů 4
4.5 Kompetence k samostatnosti 4
4.6 Kompetence k výkonnosti 4
2.3 Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb 4
1.2 Kompetence k flexibilitě 4
1.3 Kompetence ke kreativitě 3
2.2 Kompetence ke kooperaci 4
2.4 Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních 3

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf

Zdravotní podmínky

Onemocnění omezující výkon povolání

  • Duševní poruchy
  • Poruchy chování
  • Závažná psychosomatická onemocnění

Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.