Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.2 102753

Specialista merchandisingu

Specialista merchandisingu zajišťuje komplexní činnosti pro prezentaci zboží nebo služby, jejichž cílem je zviditelnění a propagace zboží nebo služby konkrétní firmy či organizce a následná maximalizace prodeje.

Odborný směr: Obchod a marketing
Odborný podsměr: nezařazeno do odborného podsměru
Kvalifikační úroveň: Střední vzdělání s maturitní zkouškou; Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou
Alternativní názvy: Manažer merchandisingu, Merchandiser, Koordinátor merchandisingu, Pracovník merchandisingu
Nadřízené povolání: Manažer prodeje
Příbuzné specializace: Administrátor a koordinátor elektronického katalogu zboží, Pracovník obchodního úseku, Pracovník cenotvorby
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Návrh a zpracování optimální merchandisingové strategie.
  • Komunikace s marketingovým oddělením obchodního partnera.
  • Tvorba plánogramů části nebo celé obchodní jednotky.
  • Péče o vizuální stránku provozovny včetně uspořádání, rozmístění a vystavení zboží.
  • Péče o zboží a podpora jeho prodeje.
  • Popis základních identifikačních údajů vybraného výrobku.
  • Podpora prodeje pomocí merchandisingových aktivit.
  • Sledování rotace zboží a optimálního stavu zásob.
  • Analýza, vyhodnocení a reporting merchandisingových aktivit.
  • Získání tržních informací od konkurence a zákazníků.
  • Spolupráce na prezentačních a letákových akcích.
  • Komunikace s obchodním partnerem.

CZ-ISCO

  • 24311 - Specialisté v oblasti marketingu
  • 2431 - Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu

Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2020

Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu (CZ-ISCO 2431)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 34 795 Kč 53 979 Kč 115 787 Kč - - -
Středočeský kraj 29 679 Kč 52 358 Kč 109 905 Kč - - -
Jihočeský kraj 31 158 Kč 50 913 Kč 102 010 Kč - - -
Královéhradecký kraj 26 646 Kč 32 330 Kč 76 222 Kč - - -
Pardubický kraj 26 982 Kč 37 353 Kč 65 519 Kč - - -
Jihomoravský kraj 23 870 Kč 39 934 Kč 74 377 Kč - - -
Olomoucký kraj 34 082 Kč 46 390 Kč 62 383 Kč - - -
Zlínský kraj 25 705 Kč 41 669 Kč 78 174 Kč - - -
Moravskoslezský kraj 27 265 Kč 44 780 Kč 100 076 Kč - - -

Hrubé měsíční mzdy v roce 2020 celkem

Medián za ČR celkem
CZ-ISCO Mzdová sféra Platová sféra
2431 Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu 51 009 Kč 40 209 Kč
24311 Specialisté v oblasti marketingu 52 216 Kč 41 353 Kč

ESCO

Kód podskupiny Název podskupiny v ESCO URL - podskupiny v ESCO
2431 Specialisté v oblasti reklamy a marketingu http://data.europa.eu/esco/isco/C2431

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Zraková zátěž x x
Celková fyzická zátěž x x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x x
Duševní zátěž x x
Pracovní doba, směnnost x x
Zátěž teplem x
Zátěž chladem x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
RVP Ekonomika a podnikání 63-41-M/01
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou v oboru propagace 6642L

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
RVP Ekonomika a administrativa 63-xx-M/xx
RVP Obchodní akademie 63-41-M/02
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) ve skupině oborů obchod 66xxM
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru propagace 6642M
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru ekonomika a management 6208T
KKOVTypeEnum.1 Vyšší odborné vzdělání ve skupině oborů obchod 66xxN
KKOVTypeEnum.1 Bakalářský studijní program v oboru systémové inženýrství a informatika 6209R

Další vzdělání

Profesní kvalifikace

  • Specialista/specialistka pro merchandising (66-039-N)

Legislativní požadavky

  • QualificationRequirementGravityEnum.2 - Řízení osobních automobilů - řidičský průkaz sk. B podle vyhlášky č. 31/2001 Sb., o řidičských průkazech a o registru řidičů

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h12.D.2124 Využítí merchandisingu v obchodě, ve sportu a v médiích 3 CompetenceSuitabilityEnum.1
h13.D.1033 Aplikování merchandisingu při vystavování zboží 5 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.8064 Vedení požadovaných evidencí v oblasti marketingu 4 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11.D.2193 Spolupráce při plánování reklamních kampaní 4 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11.D.9192 Provádění marketingových aktivit 4 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11.D.9194 Orientace v základních principech marketingu 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.9195 Orientace v obchodní činnosti 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.9196 Orientace v marketingovém mixu 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.9197 Využití znalostí o marketingovém prostředí 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.9199 Orientace v marketingových strategiích 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13.A.4092 Aranžování zboží v obchodně provozní jednotce 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.1032 Vytváření plánogramu rozmístění zboží v provozní jednotce 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.1030 Orientace v zásadách tvorby plánogramu podle pravidel merchandisingu 5 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11._.0001 marketing obecně 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0006 marketing a marketingová komunikace 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0011 reklama, její hlavní zásady 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0013 prostředky a formy reklamy 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13._.0020 psychologie prodeje 6 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13._.0021 předváděcí techniky 6 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0007 zásady merchandisingu 6 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 2
b02 Způsobilost k řízení osobního automobilu 2
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 2
b05 Právní povědomí 1
b06 Jazyková způsobilost v češtině 2
b07 Jazyková způsobilost v angličtině 1
b08 Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce 0

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 3
2.2 Kompetence ke kooperaci 3
1.3 Kompetence ke kreativitě 4
2.3 Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb 4
2.4 Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních 4

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf

Zdravotní podmínky

Onemocnění omezující výkon povolání

  • Poruchy vidění
  • Duševní poruchy
  • Poruchy chování
  • Závažná psychosomatická onemocnění

Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.