Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.1 30426

Inspektor energetické inspekce specialista

Inspektor energetické inspekce specialista metodický řídí, koordinuje a zajišťuje státní odborný dozor v energetických odvětvích.

Odborný směr: Povolání vyřazená z kategorického třídění pro svoji neaktuálnost
Odborný podsměr: státní správa
Kvalifikační úroveň: Magisterský studijní program
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Koordinace inspekčních činností a zpracování plánů inspekcí.
  • Tvorba celostátní koncepce inspekce v energetice.
  • Komplexní výkon státní inspekce a dozoru nad dodržováním zákona v příslušném oboru energetiky s celostátní působností.
  • Metodické usměrňování a zajišťování informační metodické pomoci nižším správním úřadům.
  • Provádění analýz kontrolní činnosti, příprava podkladů a rozborová činnost.
  • Zajišťování nápravy nesprávných a nezákonných rozhodnutí vydaných správními úřady nižšího stupně, prošetřování stížností, podání a petic.
  • Koordinace specializovaných kontrol a cenové kontroly v příslušném oboru energetiky s celostátní působností a to včetně kontroly a vyhodnocování nákladů na tvorbu cen regulovaných komodit kontrolovaných osob.
  • Zajišťování správních řízení vedených v rámci působnosti Státní energetické inspekce.
  • Kontrola a vyhodnocování dosažených výsledků činnosti jednotlivých inspektorátů na úseku správního řízení a zpracování souhrnných zpráv.
  • Vedení příslušné dokumentace.

CZ-ISCO

  • 21515 - Inženýři elektrotechnici a energetici kontroly a řízení kvality
  • 2151 - Inženýři elektrotechnici a energetici

Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2023

Inženýři elektrotechnici a energetici (CZ-ISCO 2151)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 48 951 Kč 70 150 Kč 117 050 Kč - - -
Středočeský kraj 47 717 Kč 74 788 Kč 109 470 Kč - - -
Jihočeský kraj 51 545 Kč 82 173 Kč 139 495 Kč - - -
Plzeňský kraj 47 493 Kč 66 270 Kč 97 580 Kč - - -
Karlovarský kraj 47 738 Kč 58 526 Kč 100 857 Kč - - -
Ústecký kraj 52 979 Kč 85 990 Kč 124 433 Kč - - -
Liberecký kraj 42 898 Kč 60 255 Kč 87 516 Kč - - -
Královéhradecký kraj 46 553 Kč 63 674 Kč 96 316 Kč - - -
Pardubický kraj 36 570 Kč 63 075 Kč 89 383 Kč - - -
Kraj Vysočina 58 495 Kč 89 057 Kč 152 651 Kč - - -
Jihomoravský kraj 43 482 Kč 63 742 Kč 103 142 Kč - - -
Olomoucký kraj 41 489 Kč 51 577 Kč 78 440 Kč - - -
Zlínský kraj 45 322 Kč 62 576 Kč 102 067 Kč - - -
Moravskoslezský kraj 45 355 Kč 60 235 Kč 92 260 Kč - - -

Hrubé měsíční mzdy v roce 2023 celkem

Medián za ČR celkem
CZ-ISCO Mzdová sféra Platová sféra
2151 Inženýři elektrotechnici a energetici 67 156 Kč 47 721 Kč
21515 Inženýři elektrotechnici a energetici kontroly a řízení kvality 69 929 Kč -

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Zátěž teplem x
Zátěž chladem x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Zraková zátěž x
Celková fyzická zátěž x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Duševní zátěž x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x
Pracovní doba, směnnost x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru energetika 3907T

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru elektrotechnika se zaměřením na ekonomiku a řízení 2608T
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru silnoproudá elektrotechnika 2642T
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program ve skupině oborů ekonomie 62xxT
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program ve skupině oborů elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika 26xxT
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru stroje a zařízení 2302T

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
i21.D.2331 Zpracovávání celostátní koncepce Státní energetické inspekce a plánů inspekcí 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i21.D.3334 Posuzování a prošetřování stížností, podání a petic, v rámci kontrolní činnosti státního odborného dozoru v energetických odvětvích 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i21.D.3336 Kontrola dodržování zákonů v příslušném oboru energetiky, v rámci působnosti Státní energetické inspekce 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i21.D.3337 Kontrola a posuzování dosažených výsledků činnosti jednotlivých inspektorátů na úseku správního řízení a zpracovávání souhrnných zpráv v rámci zajišťování státního odborného dozoru v energetických odvětvích 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i21.D.3338 Posuzování nesprávných a nezákonných rozhodnutí vydaných správními úřady nižšího stupně a zajišťování nápravy v rámci státního odborného dozoru v energetických odvětvích 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i21.D.6331 Analyzování kontrolní činnosti prováděné v rámci státního odborného dozoru v energetických odvětvích a provádění rozborové činnosti 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i21.D.8331 Vedení příslušné dokumentace o státním odborném dozoru a vykonávání kontrol v rámci Státní energetické inspekce 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i21.C.1331 Poskytování informační a metodické pomoci nižším správním úřadům, vyšším územně samosprávným celkům a obcím v příslušném oboru energetiky, v rámci zajišťování státního odborného dozoru v energetických odvětvích 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i21.Z.4331 Zajišťování správních řízení vedených v rámci působnosti inspektorátu Státní energetické inspekce 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i21.Z.2331 Koordinování inspekčních činností a metodické řízení státního odborného dozoru v energetických odvětvích 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i21.Z.2332 Koordinování specializovaných kontrol a cenové kontroly v příslušném oboru energetiky s celostátní působností, v rámci působnosti inspektorátu Státní energetické inspekce 7 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
i21._.0033 státní odborný dozor v oblasti energetiky 7 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Zdravotní podmínky

Onemocnění omezující výkon povolání

  • Poruchy vidění
  • Závrať jakékoliv etiologie
  • Duševní poruchy
  • Poruchy chování
  • Závažná psychosomatická onemocnění

Onemocnění vylučující výkon povolání

  • Záchvatovité a kolapsové stavy
  • Závažné duševní poruchy, těžké poruchy chování

Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.