Typ JP | ID |
---|---|
WorkUnitTypeEnum.2 | 101256 |
Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel odborných předmětů střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost při vyučování odborných předmětů v oboru vzdělání Potravinářství a potravinářská chemie, směřující k získávání vědomostí a dovedností žáků na střední škole, popřípadě ve třídách a na středních školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Odborný směr: | Věda, vzdělávání, sport |
Odborný podsměr: | základní, střední a vyšší vzdělávání |
Kvalifikační úroveň: | Magisterský studijní program |
Alternativní názvy: | Pedagog, Učitel |
Nadřízené povolání: | Učitel odborných předmětů střední školy |
Příbuzné specializace: | |
Regulovaná jednotka práce: | Ne |
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do |
Hlavní město Praha | 35 003 Kč | 53 857 Kč | 78 853 Kč | 42 365 Kč | 52 950 Kč | 66 580 Kč |
Středočeský kraj | - | - | - | 40 633 Kč | 49 424 Kč | 62 026 Kč |
Jihočeský kraj | 29 902 Kč | 51 429 Kč | 66 874 Kč | 41 241 Kč | 49 192 Kč | 60 232 Kč |
Plzeňský kraj | - | - | - | 42 145 Kč | 50 381 Kč | 61 681 Kč |
Karlovarský kraj | - | - | - | 41 504 Kč | 49 686 Kč | 62 665 Kč |
Ústecký kraj | 36 920 Kč | 42 507 Kč | 69 710 Kč | 40 019 Kč | 47 228 Kč | 60 148 Kč |
Liberecký kraj | - | - | - | 41 298 Kč | 48 796 Kč | 60 602 Kč |
Královéhradecký kraj | 22 421 Kč | 22 421 Kč | 51 376 Kč | 39 349 Kč | 47 979 Kč | 61 299 Kč |
Pardubický kraj | - | - | - | 39 830 Kč | 47 313 Kč | 59 123 Kč |
Kraj Vysočina | - | - | - | 41 616 Kč | 49 160 Kč | 62 156 Kč |
Jihomoravský kraj | 36 609 Kč | 48 924 Kč | 64 228 Kč | 40 294 Kč | 48 898 Kč | 61 557 Kč |
Olomoucký kraj | - | - | - | 39 648 Kč | 48 116 Kč | 60 129 Kč |
Zlínský kraj | - | - | - | 41 588 Kč | 50 061 Kč | 61 280 Kč |
Moravskoslezský kraj | - | - | - | 40 901 Kč | 50 049 Kč | 62 899 Kč |
Medián za ČR celkem | |||
---|---|---|---|
CZ-ISCO | Mzdová sféra | Platová sféra | |
2320 | Učitelé odborných předmětů, praktického vyučování, odborného výcviku (kromě pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami) a lektoři dalšího vzdělávání | 43 728 Kč | 48 923 Kč |
23201 | Učitelé odborných předmětů (kromě pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami) | - | 52 884 Kč |
Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
Duševní zátěž | x | |||
Zátěž teplem | x | |||
Zátěž chladem | x | |||
Zátěž hlukem | x | |||
Zátěž vibracemi | x | |||
Zátěž prachem | x | |||
Zátěž chemickými látkami | x | |||
Zátěž invazivními alergeny | x | |||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
Zraková zátěž | x | |||
Celková fyzická zátěž | x | |||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | |||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x | |||
Práce ve výškách | x | |||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | |||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | x | |||
Pracovní doba, směnnost | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOVTypeEnum.1 | Magisterský studijní program ve skupině oborů potravinářství a potravinářská chemie | 29xxT |
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód |
Odborné dovednosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j41.Z.5231 | Spolupráce s výchovným poradcem | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.Z.5221 | Vedení třídních schůzek a další spolupráce a komunikace s rodiči | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
e11.C.6150 | Pedagogická činnost v oblasti výroby potravin | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6212 | Vyučování formou příkladů, problémových situací, vedení k vlastnímu objevování, organizace samostatné činnosti žáků (studentů) | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.2211 | Rozložení učebních osnov a vzdělávacích cílů do jednotlivých témat a úkonů | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.2212 | Rozpracování vyučovacích témat a úkonů do příprav pro jednotlivé vyučovací hodiny | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.7211 | Úpravy obsahu učiva podle změn ve vývoji vědy a techniky, podle zaměření podniků v místě školy, apod. | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6211 | Provádění výkladu nové látky a její přizpůsobení schopnostem žáků | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6221 | Motivování k zájmu o učivo, samostatné činnosti a podpora zvídavosti a spolupráce | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6311 | Zjišťování, jak žáci (studenti) pochopili učivo | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6312 | Ústní a písemné zkoušení | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6321 | Příprava písemných prací žáků (studentů) | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6322 | Zadávání, opravování a hodnocení písemných a domácích prací žáků (studentů) | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6411 | Řízení diskuzí | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6511 | Řešení kázeňských přestupků | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6521 | Vykonávání služeb v rámci provozu školy | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6911 | Třídnictví a vedení školní administrativy, výkaznictví | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6218 | Vedení výuky se zřetelem na speciální vzdělávací potřeby žáků (studentů) | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1201 | Orientace v učebních plánech, osnovách a dalších učebních dokumentech | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j41._.0001 | obecná pedagogika | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0013 | vzdělávání a výchova ve středním školství | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0015 | výuka odborných disciplin | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0021 | řešení výchovných problémů | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0022 | řešení studijních problémů | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0001 | didaktika vyučovaného oboru | 7 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-3 |
b01 | Počítačová způsobilost | 3 |
b02 | Způsobilost k řízení osobního automobilu | 0 |
b03 | Numerická způsobilost | 3 |
b04 | Ekonomické povědomí | 2 |
b05 | Právní povědomí | 2 |
b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 3 |
b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 2 |
b08 | Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce | 1 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-5 |
2.1 | Kompetence k efektivní komunikaci | 5 |
2.6 | Kompetence k vedení lidí | 4 |
3.3 | Kompetence k objevování a orientaci v informacích | 4 |
1.4 | Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | 4 |
4.1 | Kompetence k aktivnímu přístupu | 5 |
1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 4 |
4.2 | Kompetence k plánování a organizování práce | 4 |
4.4 | Kompetence k řešení problémů | 5 |
4.5 | Kompetence k samostatnosti | 5 |
4.6 | Kompetence k výkonnosti | 4 |
2.3 | Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | 4 |
1.2 | Kompetence k flexibilitě | 4 |
1.3 | Kompetence ke kreativitě | 3 |
2.2 | Kompetence ke kooperaci | 4 |
2.4 | Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | 4 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.