Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.2 101894

Pracovník klientského centra pojišťovny

Pracovník klientského centra pojišťovny poskytuje po telefonu komplexní podporu klientům.

Odborný směr: Bankovnictví, finance a pojišťovnictví
Odborný podsměr: pojišťovnictví
Kvalifikační úroveň: Střední vzdělání s maturitní zkouškou; Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou
Alternativní názvy: Telefonní operátor zákaznického servisu, Pracovník call centra
Nadřízené povolání: Klientský pracovník v pojišťovnictví
Příbuzné specializace: Pojišťovací poradce, Pojišťovací poradce na přepážce,
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Poskytování informací klientům.
  • Příjem hlášení pojistných událostí a podávání informací o stavu jejich vyřizování.
  • Nabídka služeb pojišťovny.
  • Provádění obchodní činnosti v rozsahu nabídky pojišťovny.
  • Přijem technických změn.
  • Přijem stížností.

CZ-ISCO

  • 42220 - Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech
  • 4222 - Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech

Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2023

Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech (CZ-ISCO 4222)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 30 761 Kč 42 292 Kč 63 781 Kč - - -
Středočeský kraj 28 823 Kč 38 373 Kč 53 360 Kč - - -
Jihočeský kraj 28 806 Kč 36 021 Kč 52 332 Kč - - -
Plzeňský kraj 34 478 Kč 50 359 Kč 62 941 Kč - - -
Ústecký kraj 26 200 Kč 34 785 Kč 48 194 Kč - - -
Liberecký kraj 23 460 Kč 30 285 Kč 45 291 Kč - - -
Královéhradecký kraj 24 730 Kč 33 616 Kč 46 176 Kč - - -
Pardubický kraj 26 121 Kč 34 077 Kč 43 178 Kč - - -
Kraj Vysočina 26 880 Kč 36 266 Kč 54 022 Kč - - -
Jihomoravský kraj 24 796 Kč 35 578 Kč 55 441 Kč - - -
Zlínský kraj 22 658 Kč 32 050 Kč 51 175 Kč - - -
Moravskoslezský kraj 25 114 Kč 32 731 Kč 46 120 Kč - - -

Hrubé měsíční mzdy v roce 2023 celkem

Medián za ČR celkem
CZ-ISCO Mzdová sféra Platová sféra
4222 Pracovníci v zákaznických kontaktních centrech 37 027 Kč 35 778 Kč

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Duševní zátěž x x
Pracovní doba, směnnost x x
Zátěž teplem x
Zátěž chladem x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Zraková zátěž x
Celková fyzická zátěž x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
RVP Logistické a finanční služby 37-42-M/01

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou xxxxK
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou xxxxL

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
i12.D.1714 Využívání právních a ostatních předpisů souvisejících s pojištěním a pojišťovnictvím 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
i12.D.1715 Znalost základních pojmů z oblasti pojištění 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
i12.D.1007 Orientace v pojistných produktech 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
i12.C.2901 Vedení efektivní komunikace v rámci poskytovaných služeb pojišťovny. 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
i12.C.3007 Aktivní prodej služeb po telefonu. 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
i12.C.2902 Rozlišení charakteru požadavků klientů a jejich provádění. 4 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
i12._.0057 postupy a psychologie prodeje pojistných produktů 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
i12._.0071 pojišťovací legislativa včetně pojistných podmínek 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
i12._.0052 produkty v pojišťovnictví 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
i12._.0056 postupy při pojišťování a uzavírání pojistných smluv 4 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 2
b02 Způsobilost k řízení osobního automobilu 0
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 2
b05 Právní povědomí 2
b06 Jazyková způsobilost v češtině 2
b07 Jazyková způsobilost v angličtině 1
b08 Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce 0

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 3
2.6 Kompetence k vedení lidí 0
3.3 Kompetence k objevování a orientaci v informacích 3
1.4 Kompetence ke zvládání stresu a zátěže 3
4.1 Kompetence k aktivnímu přístupu 3
1.1 Kompetence k celoživotnímu vzdělávání 3
4.2 Kompetence k plánování a organizování práce 3
4.4 Kompetence k řešení problémů 3
4.5 Kompetence k samostatnosti 3
4.6 Kompetence k výkonnosti 3
2.3 Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb 3
1.2 Kompetence k flexibilitě 3
1.3 Kompetence ke kreativitě 3
2.2 Kompetence ke kooperaci 3
2.4 Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních 3

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf