Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.1 103348

Specialista marketingu

Specialista marketingu zajišťuje marketingové aktivity vycházející ze strategického plánu organizace, jejichž cílem je zviditelnění a propagace společnosti, produktů nebo konkrétní značky. Komplexně zajišťuje aktivity spojené s průzkumem trhu, spolupracuje s reklamními, marketingovými a PR agenturami a obchodním oddělením společnosti.

Odborný směr: Obchod a marketing
Odborný podsměr: marketing
Kvalifikační úroveň: Pomaturitní krátkodobé vzdělání
Alternativní názvy: Marketingový specialista
Podřízené specializace: Specialista pro podporu prodeje a tvorbu letákových akcí, Produktový specialista
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Realizace marketingových aktivit.
  • Spolupráce na tvorbě marketingového a obchodního plánu.
  • Analýza prodeje a trhů a monitoring trhu.
  • Vyhodnocování efektivity marketingových činností.
  • Komunikace s médii, distribuce tiskových zpráv, realizace Public Relations.
  • Komunikace s marketingovými odděleními obchodních partnerů.
  • Podpora prodejců - obchodních zástupců.
  • Analýza vnějších a vnitřních činitelů (SWOT analýza).
  • Vyhledávání příležitostí na trhu.
  • Vytváření optimální marketingové strategie.
  • Získávání informací o potenciálu trhu, konkurenci, požadavcích zákazníků a produktech.
  • Příprava a realizace aktivit pro zvýšení prodeje.
  • Spolupráce při tvorbě, zajišťování a aktualizaci webových stránek a informačních a propagačních materiálů.
  • Prezentace firmy nebo organizace na internetu a aktualizace uveřejňovaných informací.

CZ-ISCO

  • 24311 - Specialisté v oblasti marketingu
  • 2431 - Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu

Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2023

Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu (CZ-ISCO 2431)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 43 610 Kč 67 119 Kč 131 322 Kč - - -
Středočeský kraj 35 635 Kč 59 372 Kč 105 848 Kč - - -
Jihočeský kraj 39 607 Kč 55 898 Kč 90 090 Kč - - -
Plzeňský kraj 38 729 Kč 59 320 Kč 93 334 Kč - - -
Ústecký kraj 34 512 Kč 55 227 Kč 92 635 Kč - - -
Královéhradecký kraj 42 713 Kč 63 548 Kč 125 054 Kč - - -
Pardubický kraj 31 889 Kč 50 277 Kč 86 458 Kč - - -
Jihomoravský kraj 34 291 Kč 58 522 Kč 121 640 Kč - - -
Olomoucký kraj 34 798 Kč 53 172 Kč 90 445 Kč - - -
Zlínský kraj 33 414 Kč 47 877 Kč 101 161 Kč - - -
Moravskoslezský kraj 33 071 Kč 51 447 Kč 89 254 Kč - - -

Hrubé měsíční mzdy v roce 2023 celkem

Medián za ČR celkem
CZ-ISCO Mzdová sféra Platová sféra
2431 Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu 62 540 Kč 45 594 Kč
24311 Specialisté v oblasti marketingu 63 005 Kč 47 156 Kč

ESCO

Kód podskupiny Název podskupiny v ESCO URL - podskupiny v ESCO
2431 Specialisté v oblasti reklamy a marketingu http://data.europa.eu/esco/isco/C2431

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Zraková zátěž x x
Celková fyzická zátěž x x
Duševní zátěž x x
Pracovní doba, směnnost x x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
RVP Obchodní akademie 63-41-M/02
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru ekonomika a podnikání 6341M

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
RVP Ekonomika a podnikání 63-41-M/01
RVP Ekonomika a administrativa 63-xx-M/xx
RVP Informační technologie 18-20-M/01
RVP Informatické obory 18-xx-M/xx
KKOVTypeEnum.1 Vyšší odborné vzdělání ve skupině oborů ekonomika a administrativa 63xxN
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) ve skupině oborů obchod 66xxM
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) ve skupině oborů ekonomika a administrativa 63xxM

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11.D.5152 Vyhodnocování názorů veřejnosti na vybraná témata (vedení statistik, přehledů apod.) 5 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.8153 Získávání a třídění různorodých informací od veřejnosti a z médií, popř. informací o dané organizaci či úřadě 4 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11.D.2021 Stanovování koncepcí obchodního zaměření organizace a zpracovávání marketingových strategií 6 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.6021 Provádění analýz marketingu, vývoje trhu, mezinárodních obchodních vztahů a obchodní činnosti 6 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.8011 Příprava podkladů pro tvorbu plánů, strategií a analýz 5 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.1031 Příprava podkladů pro marketingový výzkum 5 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.5031 Zpracovávání údajů zjištěných při marketingovém výzkumu 6 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.2014 Zpracovávání marketingové strategie podniku (podle velikosti a charakteru podniku, podle charakteru výrobků, podle zákazníka, podle značky apod.) 5 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11.D.6022 Analyzování a monitoring trhu, vývojových trendů a odbytových příležitostí organizace 4 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11.C.2226 Reprezentace zájmů organizace na jednáních s obchodními partnery a dalšími subjekty 6 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.2001 Zpracování plánů pro rozvoj a implementaci marketingové strategie organizace 5 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.1034 Provádění analýz, vyhodnocení a výběr vhodných médií pro reklamní kampaně 4 CompetenceSuitabilityEnum.1

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
i51._.0001 management obecně 5 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11._.0001 marketing obecně 6 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0002 trh, jeho subjekty a chování 5 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0003 průzkum trhu 6 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0004 marketingové plánování 5 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0012 reklamní cíle a strategie 5 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0023 klientela a potenciální klientela, péče o ni 4 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11._.0006 marketing a marketingová komunikace 6 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 2
b02 Způsobilost k řízení osobního automobilu 2
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 2
b05 Právní povědomí 1
b06 Jazyková způsobilost v češtině 3
b07 Jazyková způsobilost v angličtině 2
b08 Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce 0

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Digitální kompetence

Kód Název Úroveň 1-4
1.1 Prohlížení, vyhledávání a filtrování dat, informací a digitálního obsahu 3
5.3 Kreativní využívání digitálních technologií 4
5.2 Identifikace potřeb a výběr vhodných technologií 2
5.1 Řešení technických problémů 2
4.4 Ochrana životního prostředí 3
4.3 Ochrana zdraví a duševní pohody 3
4.2 Ochrana osobních dat a soukromí 3
4.1 Ochrana zařízení 3
3.3 Autorská práva a licence 3
3.2 Integrace a přepracování digitálního obsahu 4
3.1 Tvorba digitálního obsahu 4
2.4 Netiketa 2
2.3 Spolupráce prostřednictvím digitálních technologií 3
2.2 Sdílení prostřednictvím digitálních technologií 3
2.1 Interakce prostřednictvím digitálních technologií 2
1.3 Správa dat, informací a digitálního obsahu 3
1.2 Hodnocení dat, informací a digitálního obsahu 3
5.4 Identifikace nedostatků v digitálních kompetencích 3

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c15_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 5
2.2 Kompetence ke kooperaci 4
1.3 Kompetence ke kreativitě 5
1.2 Kompetence k flexibilitě 3
4.1 Kompetence k aktivnímu přístupu 3
2.4 Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních 3

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf

Zdravotní podmínky

Onemocnění omezující výkon povolání

  • Závažná endokrinní onemocnění
  • Poruchy vidění
  • Onemocnění oběhové soustavy s funkčním omezením
  • Chronická onemocnění dýchacích cest a plic s těžší poruchou funkce
  • Duševní poruchy
  • Poruchy chování
  • Závažná psychosomatická onemocnění
  • Epilepsie a jiná záchvatová onemocnění
  • Závažná nervová onemocnění

Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.