Typ JP | ID |
---|---|
WorkUnitTypeEnum.2 | 101300 |
Jednotka práce bude aktualizována v souladu s platnou legislativou v průběhu roku 2013 – 2014. Učitel praktického vyučování střední školy provádí vzdělávací a výchovnou činnost v praktickém vyučování žáků střední školy v oboru vzdělání Stavebnictví, geodézie a kartografie.
Odborný směr: | Věda, vzdělávání, sport |
Odborný podsměr: | základní, střední a vyšší vzdělávání |
Kvalifikační úroveň: | Bakalářský studijní program; Vyšší odborné vzdělání |
Alternativní názvy: | Pedagog, Učitel, Practical training teacher |
Nadřízené povolání: | Učitel praktického vyučování střední školy |
Příbuzné specializace: | Učitel praktického vyučování SŠ potravinářství, Učitel praktického vyučování SŠ dřevařské, Učitel praktického vyučování SŠ elektrotechnika, Učitel praktického vyučování SŠ textilní, Učitel praktického vyučování SŠ obuvnictví, Učitel praktického vyučování SŠ papírenské, Učitel praktického vyučování SŠ strojírenství, Učitel praktického vyučování SŠ zemědělství a lesy, Učitel praktického vyučování SŠ hutnictví |
Regulovaná jednotka práce: | Ne |
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Do | Od | Medián | Do |
Hlavní město Praha | - | - | - | 38 712 Kč | 46 315 Kč | 55 773 Kč |
Středočeský kraj | - | - | - | 35 874 Kč | 43 206 Kč | 52 037 Kč |
Jihočeský kraj | - | - | - | 36 966 Kč | 44 018 Kč | 52 185 Kč |
Plzeňský kraj | - | - | - | 37 611 Kč | 44 872 Kč | 53 494 Kč |
Karlovarský kraj | - | - | - | 37 464 Kč | 43 542 Kč | 52 009 Kč |
Ústecký kraj | - | - | - | 35 537 Kč | 41 384 Kč | 51 157 Kč |
Liberecký kraj | - | - | - | 36 325 Kč | 42 561 Kč | 52 161 Kč |
Královéhradecký kraj | - | - | - | 36 206 Kč | 42 797 Kč | 51 111 Kč |
Pardubický kraj | - | - | - | 36 196 Kč | 42 203 Kč | 50 502 Kč |
Kraj Vysočina | - | - | - | 36 599 Kč | 44 971 Kč | 58 170 Kč |
Jihomoravský kraj | - | - | - | 36 116 Kč | 42 662 Kč | 51 487 Kč |
Olomoucký kraj | - | - | - | 35 450 Kč | 42 090 Kč | 50 508 Kč |
Zlínský kraj | - | - | - | 37 371 Kč | 44 645 Kč | 54 112 Kč |
Moravskoslezský kraj | - | - | - | 36 613 Kč | 44 316 Kč | 53 682 Kč |
Medián za ČR celkem | |||
---|---|---|---|
CZ-ISCO | Mzdová sféra | Platová sféra | |
2320 | Učitelé odborných předmětů, praktického vyučování, odborného výcviku (kromě pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami) a lektoři dalšího vzdělávání | 38 910 Kč | 43 370 Kč |
23202 | Učitelé praktického vyučování (kromě pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami) | - | 41 951 Kč |
Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
Duševní zátěž | x | x | ||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
Zraková zátěž | x | |||
Celková fyzická zátěž | x | |||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | |||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x | |||
Práce ve výškách | x | |||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | |||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | x | |||
Pracovní doba, směnnost | x | |||
Zátěž teplem | x | |||
Zátěž chladem | x | |||
Zátěž hlukem | x | |||
Zátěž vibracemi | x | |||
Zátěž prachem | x | |||
Zátěž chemickými látkami | x | |||
Zátěž invazivními alergeny | x | |||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | |||
Zátěž ionizujícím zářením | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
RVP | Stavebnictví, geodézie a kartografie | 36-xx-M/xx | ||
KKOVTypeEnum.1 | Vyšší odborné vzdělání ve skupině oborů stavebnictví, geodézie a kartografie | 36xxN | ||
KKOVTypeEnum.1 | Doktorský studijní program ve skupině oborů stavebnictví, geodézie a kartografie | 36xxV |
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s maturitní zkouškou | xxxxL | ||
KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) | xxxxM |
Odborné dovednosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j41.C.6212 | Vyučování formou příkladů, problémových situací, vedení k vlastnímu objevování, organizace samostatné činnosti žáků (studentů) | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.2211 | Rozložení učebních osnov a vzdělávacích cílů do jednotlivých témat a úkonů | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.2212 | Rozpracování vyučovacích témat a úkonů do příprav pro jednotlivé vyučovací hodiny | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.7211 | Úpravy obsahu učiva podle změn ve vývoji vědy a techniky, podle zaměření podniků v místě školy, apod. | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6221 | Motivování k zájmu o učivo | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6311 | Zjišťování, jak žáci (studenti) pochopili učivo | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6312 | Ústní zkoušení žáků (studentů) | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6218 | Vedení výuky se zřetelem na speciální vzdělávací potřeby žáků (studentů) | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6611 | Předvádění praktických činností | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.C.6612 | Vedení žáků (studentů) při provádění praktických činností | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.Z.5211 | Organizace činnosti na pracovišti praktického vyučování nebo odb. výcviku | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41.D.1201 | Orientace v učebních plánech, osnovách a dalších učebních dokumentech | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
g15.C.6001 | Pedagogická činnost v oblasti stavebnictví, geodézie a kartografie | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
j41._.0001 | obecná pedagogika | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0013 | vzdělávání a výchova ve středním školství | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0015 | výuka odborných disciplin | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j41._.0017 | vedení odborného výcviku a praktického vyučování | 6 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
j42._.0001 | didaktika a didaktická technika | 4 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-3 |
b01 | Počítačová způsobilost | 3 |
b02 | Způsobilost k řízení osobního automobilu | 0 |
b03 | Numerická způsobilost | 3 |
b04 | Ekonomické povědomí | 2 |
b05 | Právní povědomí | 2 |
b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 3 |
b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 2 |
b08 | Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce | 0 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-5 |
2.1 | Kompetence k efektivní komunikaci | 5 |
2.6 | Kompetence k vedení lidí | 4 |
3.3 | Kompetence k objevování a orientaci v informacích | 4 |
1.4 | Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | 4 |
4.1 | Kompetence k aktivnímu přístupu | 5 |
1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 4 |
4.2 | Kompetence k plánování a organizování práce | 4 |
4.4 | Kompetence k řešení problémů | 5 |
4.5 | Kompetence k samostatnosti | 5 |
4.6 | Kompetence k výkonnosti | 4 |
2.3 | Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | 4 |
1.2 | Kompetence k flexibilitě | 4 |
1.3 | Kompetence ke kreativitě | 3 |
2.2 | Kompetence ke kooperaci | 4 |
2.4 | Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | 4 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.