Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.1 102562

Manažer marketingu

Manažer marketingu řídí marketingové aktivity firmy. Řídí, koordinuje a podílí se na marketingovém výzkumu, plánování výrobků a trhů, tvorbě cen, distribuční politice, podpoře prodeje a plánování služeb zákazníkům.

Odborný směr: Obchod a marketing
Odborný podsměr: marketing
Kvalifikační úroveň: Magisterský studijní program
Alternativní názvy: Marketingový manažer, Marketing Manager
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Vedení oddělení marketingu.
  • Příprava a koordinace marketingových strategií.
  • Tvorba marketingového mixu (produkt, cena, distribuce, propagace).
  • Vyhodnocování efektivity marketingových činností.
  • Analyzování prodeje a trhů včetně pravidelného monitorování.
  • Vyhledávání a vyhodnocování příležitostí na trhu.
  • Komunikace s médii, distribuce tiskových zpráv, public relations.
  • Rozhodování o vzhledu a náplni propagačních materiálů.
  • Zabezpečování efektivní distribuce marketingových materiálů.
  • Sestavování a vyhodnocování SWOT analýzy.
  • Získávání informací o potenciálu trhu, konkurenci, požadavcích zákazníků a produktech.
  • Řízení marketingových průzkumů.
  • Reprezentování organizace na veletrzích, výstavách, jednáních s obchodními partnery, klíčovými zákazníky a dalšími subjekty.
  • Komunikace s dalšími odděleními organizace a koordinace marketingových aktivit napříč organizací.

CZ-ISCO

  • 12213 - Řídící pracovníci v oblasti marketingu
  • 24311 - Specialisté v oblasti marketingu
  • 1221 - Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech
  • 2431 - Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu

Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2024

Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech (CZ-ISCO 1221)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 59 555 Kč 128 116 Kč 295 074 Kč 52 259 Kč 70 523 Kč 106 495 Kč
Středočeský kraj 49 827 Kč 106 351 Kč 217 207 Kč - - -
Jihočeský kraj 51 699 Kč 97 052 Kč 203 737 Kč - - -
Plzeňský kraj 30 189 Kč 83 956 Kč 164 502 Kč - - -
Karlovarský kraj 51 848 Kč 99 231 Kč 228 176 Kč - - -
Ústecký kraj 50 119 Kč 99 536 Kč 230 815 Kč - - -
Liberecký kraj 32 462 Kč 74 189 Kč 174 325 Kč - - -
Královéhradecký kraj 43 987 Kč 71 776 Kč 155 332 Kč - - -
Pardubický kraj 30 376 Kč 84 897 Kč 180 169 Kč - - -
Kraj Vysočina 40 361 Kč 79 244 Kč 156 770 Kč - - -
Jihomoravský kraj 41 238 Kč 89 583 Kč 197 184 Kč - - -
Olomoucký kraj 42 793 Kč 82 691 Kč 155 519 Kč - - -
Zlínský kraj 45 475 Kč 98 853 Kč 194 486 Kč - - -
Moravskoslezský kraj 51 289 Kč 96 416 Kč 188 868 Kč - - -

Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu (CZ-ISCO 2431)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 47 251 Kč 75 063 Kč 145 197 Kč - - -
Středočeský kraj 41 546 Kč 67 657 Kč 123 179 Kč - - -
Jihočeský kraj 37 375 Kč 55 328 Kč 92 641 Kč - - -
Plzeňský kraj 42 268 Kč 64 208 Kč 104 357 Kč - - -
Ústecký kraj 39 853 Kč 60 935 Kč 97 219 Kč - - -
Liberecký kraj 37 400 Kč 55 829 Kč 98 444 Kč - - -
Královéhradecký kraj 41 018 Kč 66 403 Kč 128 146 Kč - - -
Pardubický kraj 31 499 Kč 52 893 Kč 90 538 Kč - - -
Kraj Vysočina 40 551 Kč 62 580 Kč 97 193 Kč - - -
Jihomoravský kraj 33 423 Kč 55 033 Kč 105 438 Kč - - -
Olomoucký kraj 37 525 Kč 55 336 Kč 95 250 Kč - - -
Zlínský kraj 32 907 Kč 51 055 Kč 91 124 Kč - - -
Moravskoslezský kraj 32 945 Kč 54 673 Kč 84 687 Kč - - -

Hrubé měsíční mzdy v roce 2024 celkem

Medián za ČR celkem
CZ-ISCO Mzdová sféra Platová sféra
1221 Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech 100 786 Kč 65 668 Kč
2431 Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu 68 497 Kč 46 541 Kč
12213 Řídící pracovníci v oblasti marketingu 109 510 Kč -
24311 Specialisté v oblasti marketingu 69 031 Kč 48 443 Kč

ESCO

Kód podskupiny Název podskupiny v ESCO URL - podskupiny v ESCO
2431 Specialisté v oblasti reklamy a marketingu http://data.europa.eu/esco/isco/C2431

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Duševní zátěž x
Pracovní doba, směnnost x
Zátěž teplem x
Zátěž chladem x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Zraková zátěž x
Celková fyzická zátěž x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru ekonomika a management 6208T

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program ve skupině oborů ekonomie 62xxT
KKOVTypeEnum.1 Bakalářský studijní program v oboru ekonomika a management 6208R

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11.C.2226 Reprezentace zájmů organizace na jednáních s obchodními partnery a dalšími subjekty 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.5152 Vyhodnocování názorů veřejnosti na vybraná témata (vedení statistik, přehledů apod.) 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.6021 Provádění analýz marketingu, vývoje trhu, mezinárodních obchodních vztahů a obchodní činnosti 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.Z.2191 Koordinace všech způsobů reklamy i propagace ve firmě, a to i koordinace propagačních činností s ostatními úseky firmy (např. s obchodním, ekonomickým, výrobním, provozním apod.) 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.2066 Určování zásad marketingového výzkumu včetně jednotlivých analýz (např. výrobkové analýzy, analýzy zákazníka, konkurence distribuce, makroprostředí apod.) 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.Z.2041 Koordinování a tvorba marketingové politiky 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.2014 Zpracovávání marketingové strategie podniku (podle velikosti a charakteru podniku, podle charakteru výrobků, podle zákazníka, podle značky apod.) 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.3011 Zpracovávání marketingových auditů 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11.D.2151 Zpracovávání mediální politiky a koncepce mediálních strategií organizace, státních úřadů, orgánů územně samosprávních celků, vlády, prezidenta republiky, parlamentu apod. 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11.D.6022 Analyzování a monitoring trhu, vývojových trendů a odbytových příležitostí organizace 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
i51.C.5132 Reprezentace organizace na jednáních s obchodními partnery a dalšími subjekty 7 CompetenceSuitabilityEnum.1

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11._.0001 marketing obecně 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0002 trh, jeho subjekty a chování 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0003 průzkum trhu 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0004 marketingové plánování 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0006 marketing a marketingová komunikace 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51._.0001 management obecně 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51._.0013 management pro střední manažery 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11._.0022 obchodní vyjednávání 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
i51._.0002 zásady vedení pracovního kolektivu 6 CompetenceSuitabilityEnum.1

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 3
b02 Způsobilost k řízení osobního automobilu 2
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 2
b05 Právní povědomí 2
b06 Jazyková způsobilost v češtině 3
b07 Jazyková způsobilost v angličtině 2
b08 Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce 0

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 4
2.6 Kompetence k vedení lidí 4
3.3 Kompetence k objevování a orientaci v informacích 4
1.4 Kompetence ke zvládání stresu a zátěže 4
4.1 Kompetence k aktivnímu přístupu 4
1.1 Kompetence k celoživotnímu vzdělávání 4
4.2 Kompetence k plánování a organizování práce 5
4.4 Kompetence k řešení problémů 5
4.5 Kompetence k samostatnosti 5
4.6 Kompetence k výkonnosti 5
2.3 Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb 4
1.2 Kompetence k flexibilitě 5
1.3 Kompetence ke kreativitě 4
2.2 Kompetence ke kooperaci 4
2.4 Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních 4

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf

Zdravotní podmínky

Onemocnění omezující výkon povolání

  • Duševní poruchy a poruchy chování

Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.