Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.1 102562

Manažer marketingu

Manažer marketingu řídí marketingové aktivity firmy. Řídí, koordinuje a podílí se na marketingovém výzkumu, plánování výrobků a trhů, tvorbě cen, distribuční politice, podpoře prodeje a plánování služeb zákazníkům.

Odborný směr: Obchod a marketing
Odborný podsměr: marketing
Kvalifikační úroveň: Magisterský studijní program
Alternativní názvy: Marketingový manažer, Marketing Manager
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Vedení oddělení marketingu.
  • Příprava a koordinace marketingových strategií.
  • Tvorba marketingového mixu (produkt, cena, distribuce, propagace).
  • Vyhodnocování efektivity marketingových činností.
  • Analyzování prodeje a trhů včetně pravidelného monitorování.
  • Vyhledávání a vyhodnocování příležitostí na trhu.
  • Komunikace s médii, distribuce tiskových zpráv, public relations.
  • Rozhodování o vzhledu a náplni propagačních materiálů.
  • Zabezpečování efektivní distribuce marketingových materiálů.
  • Sestavování a vyhodnocování SWOT analýzy.
  • Získávání informací o potenciálu trhu, konkurenci, požadavcích zákazníků a produktech.
  • Řízení marketingových průzkumů.
  • Reprezentování organizace na veletrzích, výstavách, jednáních s obchodními partnery, klíčovými zákazníky a dalšími subjekty.
  • Komunikace s dalšími odděleními organizace a koordinace marketingových aktivit napříč organizací.

CZ-ISCO

  • 12213 - Řídící pracovníci v oblasti marketingu
  • 24311 - Specialisté v oblasti marketingu
  • 1221 - Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech
  • 2431 - Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu

Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2023

Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech (CZ-ISCO 1221)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 54 392 Kč 124 869 Kč 274 020 Kč 49 009 Kč 66 612 Kč 95 490 Kč
Středočeský kraj 52 560 Kč 109 678 Kč 203 953 Kč - - -
Jihočeský kraj 47 692 Kč 100 112 Kč 213 485 Kč - - -
Plzeňský kraj 36 512 Kč 88 562 Kč 165 993 Kč - - -
Karlovarský kraj 46 554 Kč 99 666 Kč 201 661 Kč - - -
Ústecký kraj 40 916 Kč 99 117 Kč 219 772 Kč - - -
Liberecký kraj 32 806 Kč 69 289 Kč 168 848 Kč - - -
Královéhradecký kraj 39 682 Kč 75 039 Kč 151 416 Kč - - -
Pardubický kraj 30 427 Kč 72 034 Kč 164 899 Kč - - -
Kraj Vysočina 43 126 Kč 81 219 Kč 156 966 Kč - - -
Jihomoravský kraj 38 745 Kč 89 102 Kč 186 663 Kč - - -
Olomoucký kraj 33 870 Kč 74 248 Kč 147 601 Kč - - -
Zlínský kraj 35 688 Kč 87 601 Kč 165 442 Kč - - -
Moravskoslezský kraj 46 585 Kč 84 472 Kč 204 136 Kč - - -

Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu (CZ-ISCO 2431)

Mzdová sféra Platová sféra
Kraj Od Medián Do Od Medián Do
Hlavní město Praha 43 610 Kč 67 119 Kč 131 322 Kč - - -
Středočeský kraj 35 635 Kč 59 372 Kč 105 848 Kč - - -
Jihočeský kraj 39 607 Kč 55 898 Kč 90 090 Kč - - -
Plzeňský kraj 38 729 Kč 59 320 Kč 93 334 Kč - - -
Ústecký kraj 34 512 Kč 55 227 Kč 92 635 Kč - - -
Královéhradecký kraj 42 713 Kč 63 548 Kč 125 054 Kč - - -
Pardubický kraj 31 889 Kč 50 277 Kč 86 458 Kč - - -
Jihomoravský kraj 34 291 Kč 58 522 Kč 121 640 Kč - - -
Olomoucký kraj 34 798 Kč 53 172 Kč 90 445 Kč - - -
Zlínský kraj 33 414 Kč 47 877 Kč 101 161 Kč - - -
Moravskoslezský kraj 33 071 Kč 51 447 Kč 89 254 Kč - - -

Hrubé měsíční mzdy v roce 2023 celkem

Medián za ČR celkem
CZ-ISCO Mzdová sféra Platová sféra
1221 Řídící pracovníci v oblasti obchodu, marketingu a v příbuzných oblastech 99 616 Kč 64 150 Kč
2431 Specialisté v oblasti reklamy a marketingu, průzkumu trhu 62 540 Kč 45 594 Kč
12213 Řídící pracovníci v oblasti marketingu 97 497 Kč -
24311 Specialisté v oblasti marketingu 63 005 Kč 47 156 Kč

ESCO

Kód podskupiny Název podskupiny v ESCO URL - podskupiny v ESCO
2431 Specialisté v oblasti reklamy a marketingu http://data.europa.eu/esco/isco/C2431

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Duševní zátěž x
Pracovní doba, směnnost x
Zátěž teplem x
Zátěž chladem x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Zraková zátěž x
Celková fyzická zátěž x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program v oboru ekonomika a management 6208T

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Magisterský studijní program ve skupině oborů ekonomie 62xxT
KKOVTypeEnum.1 Bakalářský studijní program v oboru ekonomika a management 6208R

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11.C.2226 Reprezentace zájmů organizace na jednáních s obchodními partnery a dalšími subjekty 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.5152 Vyhodnocování názorů veřejnosti na vybraná témata (vedení statistik, přehledů apod.) 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.6021 Provádění analýz marketingu, vývoje trhu, mezinárodních obchodních vztahů a obchodní činnosti 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.Z.2191 Koordinace všech způsobů reklamy i propagace ve firmě, a to i koordinace propagačních činností s ostatními úseky firmy (např. s obchodním, ekonomickým, výrobním, provozním apod.) 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.2066 Určování zásad marketingového výzkumu včetně jednotlivých analýz (např. výrobkové analýzy, analýzy zákazníka, konkurence distribuce, makroprostředí apod.) 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.Z.2041 Koordinování a tvorba marketingové politiky 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.2014 Zpracovávání marketingové strategie podniku (podle velikosti a charakteru podniku, podle charakteru výrobků, podle zákazníka, podle značky apod.) 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.3011 Zpracovávání marketingových auditů 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11.D.2151 Zpracovávání mediální politiky a koncepce mediálních strategií organizace, státních úřadů, orgánů územně samosprávních celků, vlády, prezidenta republiky, parlamentu apod. 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11.D.6022 Analyzování a monitoring trhu, vývojových trendů a odbytových příležitostí organizace 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
i51.C.5132 Reprezentace organizace na jednáních s obchodními partnery a dalšími subjekty 7 CompetenceSuitabilityEnum.1

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h11._.0001 marketing obecně 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0002 trh, jeho subjekty a chování 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0003 průzkum trhu 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0004 marketingové plánování 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0006 marketing a marketingová komunikace 8 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51._.0001 management obecně 7 CompetenceSuitabilityEnum.2
i51._.0013 management pro střední manažery 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
h11._.0022 obchodní vyjednávání 7 CompetenceSuitabilityEnum.1
i51._.0002 zásady vedení pracovního kolektivu 6 CompetenceSuitabilityEnum.1

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 3
b02 Způsobilost k řízení osobního automobilu 2
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 2
b05 Právní povědomí 2
b06 Jazyková způsobilost v češtině 3
b07 Jazyková způsobilost v angličtině 2
b08 Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce 0

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 4
2.6 Kompetence k vedení lidí 4
3.3 Kompetence k objevování a orientaci v informacích 4
1.4 Kompetence ke zvládání stresu a zátěže 4
4.1 Kompetence k aktivnímu přístupu 4
1.1 Kompetence k celoživotnímu vzdělávání 4
4.2 Kompetence k plánování a organizování práce 5
4.4 Kompetence k řešení problémů 5
4.5 Kompetence k samostatnosti 5
4.6 Kompetence k výkonnosti 5
2.3 Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb 4
1.2 Kompetence k flexibilitě 5
1.3 Kompetence ke kreativitě 4
2.2 Kompetence ke kooperaci 4
2.4 Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních 4

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf

Zdravotní podmínky

Onemocnění omezující výkon povolání

  • Duševní poruchy
  • Poruchy chování
  • Závažná psychosomatická onemocnění

Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.