Typ JP | ID |
---|---|
WorkUnitTypeEnum.2 | 6 |
Včelař vykonává komplexním způsobem činnosti náležející k chovu včel.
Odborný směr: | Zemědělství a veterinární péče |
Odborný podsměr: | živočišná výroba |
Kvalifikační úroveň: | Střední vzdělání s výučním listem tříleté |
Alternativní názvy: | Apiarist, Beekeeper, Chovatel včel |
Nadřízené povolání: | Chovatel včel, zpracovatel včelích produktů |
Příbuzné specializace: | Chovatel včel, Zpracovatel včelích produktů |
Regulovaná jednotka práce: | Ne |
Kód podskupiny | Název podskupiny v ESCO | URL - podskupiny v ESCO |
---|---|---|
6123 | Včelaři a chovatelé bource morušového | http://data.europa.eu/esco/isco/C6123 |
Název | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | x | x | ||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | x | x | ||
Zátěž invazivními alergeny | x | x | ||
Zátěž chemickými látkami | x | x | ||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | x | |||
Pracovní doba, směnnost | x | |||
Duševní zátěž | x | |||
Práce ve výškách | x | |||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | x | |||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | x | |||
Lokální zátěž jemné motoriky | x | |||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | x | |||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | x | |||
Celková fyzická zátěž | x | |||
Zraková zátěž | x | |||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | x | |||
Zátěž ionizujícím zářením | x | |||
Zátěž prachem | x | |||
Zátěž vibracemi | x | |||
Zátěž hlukem | x | |||
Zátěž chladem | x | |||
Zátěž teplem | x |
Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
RVP | Včelař | 41-51-H/02 | ||
KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s výučním listem v oboru zemědělec, zemědělské práce | 4151H |
Vhodnou školní přípravu poskytují také obory: |
||||
---|---|---|---|---|
Typ | Název | Kód | ||
KKOVTypeEnum.1 | Vzdělání nižší než středoškolské, které neposkytuje ani výuční list | xxxxC | ||
KKOVTypeEnum.1 | Střední vzdělání s výučním listem v oboru zahradník, zahradnické práce | 4152H |
Odborné dovednosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
c14.D.3931 | Odborná identifikace chorob a škůdců včel a jejich praktické léčení | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
c11.A.8082 | Spojování a rozšiřování včelstev | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
c11.A.8081 | Péče o včelstvo v průběhu celého včelařského roku | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
c11.A.8083 | Chov, výměna a značení včelích matek | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
c11.D.4081 | Vyšetřování vzorků včel v laboratoři | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.1 |
c11.A.6081 | Získávání včelích produktů, jejich úprava, skladování a příprava pro prodej | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
c11.D.3981 | Posuzování stavu a kvality včelstva a včelích produktů | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
c11.A.8084 | Doprava a usazování úlů do vhodných lokalit | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
c11.A.5081 | Údržba včelařských zařízení a dalšího vybavení | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
c14.D.8991 | Vedení včelařské evidence | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Odborné znalosti |
|||
---|---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 1-8 | Vhodnost |
c11._.0045 | zásady chovu včel a získávání včelích produktů | 3 | CompetenceSuitabilityEnum.2 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf
Obecné dovednosti |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-3 |
b01 | Počítačová způsobilost | 2 |
b02 | Způsobilost k řízení osobního automobilu | 2 |
b03 | Numerická způsobilost | 1 |
b04 | Ekonomické povědomí | 1 |
b05 | Právní povědomí | 1 |
b06 | Jazyková způsobilost v češtině | 1 |
b07 | Jazyková způsobilost v angličtině | 0 |
b08 | Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce | 0 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf
Měkké kompetence |
||
---|---|---|
Kód | Název | Úroveň 0-5 |
2.1 | Kompetence k efektivní komunikaci | 3 |
2.6 | Kompetence k vedení lidí | 3 |
3.3 | Kompetence k objevování a orientaci v informacích | 2 |
1.4 | Kompetence ke zvládání stresu a zátěže | 3 |
4.1 | Kompetence k aktivnímu přístupu | 3 |
1.1 | Kompetence k celoživotnímu vzdělávání | 3 |
4.2 | Kompetence k plánování a organizování práce | 3 |
4.4 | Kompetence k řešení problémů | 4 |
4.5 | Kompetence k samostatnosti | 3 |
4.6 | Kompetence k výkonnosti | 3 |
2.3 | Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb | 0 |
1.2 | Kompetence k flexibilitě | 3 |
1.3 | Kompetence ke kreativitě | 3 |
2.2 | Kompetence ke kooperaci | 3 |
2.4 | Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních | 3 |
Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf
Přesné posouzení zdravotního stavu s následným doporučením nebo nedoporučením výkonu tohoto povolání je možné pouze po konzultaci s lékařem.