povolání
Samostatný pracovník regionální rady
Odborný směr: |
Povolání vyřazená z kategorického třídění pro svoji neaktuálnost |
Odborný podsměr: |
územně samosprávní celky |
Kvalifikační úroveň: |
Bakalářský studijní program; Vyšší odborné vzdělání (NSP 6) |
Platové rozmezí: |
27 000 Kč - 61 000 Kč |
Alternativní názvy
Úředník, Referent samosprávy, Administrativní pracovník
Regulované povolání
Ne
ID jednotky práce
30328
Datum zveřejnění
31. 10. 2006
Datum poslední aktualizace
22. 11. 2017
Charakteristika
Pracovní činnosti
- Zajišťování činností spojených s implementací Společného regionálního operačního programu České republiky na území kraje.
- Příprava podkladů a zpracovávání materiálů pro orgány kraje.
- Studium informačních vývojových trendů, zpracování návrhů jejich využití pro potřebu kraje.
- Poskytování poradenství potencionálním žadatelům.
- Zajišťování hodnocení a bodování projektů.
- Spolupráce na přípravě návrhu smluv s příjemci podpory poskytnuté ze strukturálních fondů pro vybrané projekty.
- Vkládání dat o projektech do monitorovacího systému MSSF.
- Zajišťování komunikace s předkladateli projektů a partnery v systému implementace.
- Komunikace s dalšími regiony.
- Sběr informací týkajících se předstrukturálních (PHARE) a strukturálních fondů a iniciativ EU (INTERREG), navrhování možností čerpání finančních prostředků z EU.
- Vedení příslušné dokumentace.
Příklady činností ze veřejného sektoru
Příklady činností a jejich stupeň hodnocení vycházejí převážně z nařízení vlády č.222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách a správě, popřípadě podle nařízení vlády č. 302/2014 Sb., o katalogu správních činností, a jsou zařazeny do 16 stupňů platových tříd. Výjimku tvoří zatřídění prací v oblastech regulovaných samostatnou legislativou, které se řídí vždy dle její platné verze (např. Policie ČR, Hasičský záchranný sbor, Armáda ČR apod.). V těchto oblastech je zatřídění prací uvedené v NSP pouze orientační.
Text příkladu | Platová třída |
---|---|
Provádění konzultační a poradenské činnosti v oboru působnosti územního správního úřadu nebo v oboru působnosti územního samosprávného celku. | 0 |
Kvalifikace k výkonu povolání
Školní vzdělání
Školní vzdělání definuje stupeň a obor vzdělání (prostřednictvím KKOV a RVP), který je nejvhodnějším nebo vhodným vzdělanostním základem pro výkon příslušného povolání/specializace povolání.
Název oboru | Typ číselníku KKOV/RVP | Kód | Vhodnost |
---|---|---|---|
Bakalářský studijní program v oboru hospodářská politika a správa | KKOV | 6202R | nejvhodnější |
Bakalářský studijní program ve skupině oborů ekonomie | KKOV | 62xxR | vhodná |
Vyšší odborné vzdělání ve skupině oborů ekonomika a administrativa | KKOV | 63xxN | vhodná |
Bakalářský studijní program | KKOV | xxxxR | vhodná |
Bakalářský studijní program ve skupině oborů právo, právní a veřejnosprávní činnost | KKOV | 68xxR | vhodná |
Vyšší odborné vzdělání | KKOV | xxxxN | vhodná |
Kompetenční požadavky k výkonu povolání
Seznam odborných znalostí a odborných dovedností klíčových pro výkon povolání.
Odborné dovednosti
Odborné dovednosti označují schopnost vykonávat určitou pracovní činnost nebo soubor pracovních činností. Jedná se tedy o schopnost aplikovat teoretické vědomosti v praxi.
Odborné dovednosti jsou vybrány z Centrální databáze kompetencí (CDK)
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Zajišťování organizačních činností, spojených s implementací Společného regionálního operačního programu ČR na území kraje, v rámci zajišťování odborných činností spadajících do náplně práce regionální rady pro rozvoj kraje | ||||||||
Koordinování komunikace s předkladateli projektů a partnery v systému implementace, v rámci zajišťování odborných činností spadajících do náplně práce regionální rady pro rozvoj kraje | ||||||||
Posuzování, hodnocení a bodování projektů, v rámci zajišťování odborných činností spadajících do náplně práce regionální rady pro rozvoj kraje | ||||||||
Vkládání dat o projektech do monitorovacího systému MSSF, v rámci zajišťování odborných činností spadajících do náplně práce regionální rady pro rozvoj kraje | ||||||||
Sběr a evidování informací týkajících se předstrukturálních (PHARE) a strukturálních fondů a iniciativ EU (INTERREG), v rámci zajišťování odborných činností spadajících do náplně práce regionální rady pro rozvoj kraje | ||||||||
Vedení příslušné dokumentace v rámci zajišťování odborných činností spadajících do náplně práce regionální rady pro rozvoj kraje | ||||||||
Zpracovávání návrhů využití vývojových trendů pro potřebu kraje, v rámci zajišťování odborných činností spadajících do náplně práce regionální rady pro rozvoj kraje | ||||||||
Zpracovávání materiálů a příprava podkladů pro orgány kraje, v rámci zajišťování odborných činností spadajících do náplně práce regionální rady pro rozvoj kraje | ||||||||
Zpracovávání návrhů smluv s příjemci podpory poskytnuté ze strukturálních fondů pro vybrané projekty, v rámci zajišťování odborných činností spadajících do náplně práce regionální rady pro rozvoj kraje | ||||||||
Zpracovávání návrhů možností čerpání finančních prostředků z EU, v rámci zajišťování odborných činností spadajících do náplně práce regionální rady pro rozvoj kraje | ||||||||
Poskytování konzultací a poradenství v rámci zajišťování odborných činností spadajících do náplně práce regionální rady pro rozvoj kraje |
Odborné znalosti
Odborné znalosti označují teoretické vědomosti požadované pro výkon povolání. Odborné znalosti jsou vybrány z Centrální databáze kompetencí (CDK).
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
státní správa v oblasti poradenství a podpory regionálního rozvoje |
Obecné dovednosti
Odborné kompetence obecné (průřezové) jsou souborem odborných požadavků potřebných pro výkon práce, které zcela výhradně nesouvisí s určitou profesí. Mají průřezový charakter a jsou uplatnitelné napříč obory (např. práce na PC).
Pro toto povolání nejsou odborné znalosti dosud zpracovány.
Digitální kompetence
Digitální kompetence jsou souborem teoretických znalostí, praktických dovedností, schopností a postojů člověka nezbytných pro používání informačních a komunikačních technologií a digitálních médií k plnění pracovních úkolů.
Pro toto povolání nejsou digitální kompetence dosud zpracovány.
Měkké kompetence
Měkké kompetence (soft skills) jsou souborem požadavků potřebných pro kvalitní výkon práce nezávislých na konkrétní odbornosti, ale na komplexních schopnostech člověka. Jsou napříč obory přenositelné a uplatnitelné (např. tvořivé myšlení, komunikace, vedení lidí).
Pro toto povolání nejsou měkké kompetence dosud zpracovány.
Zátěže a rizika výkonu povolání
Vymezují obvykle se vyskytující druhy zátěže vyplývající z konkrétních pracovních podmínek.
Přehled druhů zátěže a vymezení stupňů zátěže používaný v NSP vychází ze základních zákonných
norem (tj. nařízení vlády č. 361/2007 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví při práci,
zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů,
zákoníku práce a k nim prováděcích předpisů).
Nastavené zátěže a rizika jsou pouze orientační a vždy je nutno přihlédnout k podmínkám, které
se vztahují ke konkrétnímu zaměstnavateli, tudíž se mohou u různých zaměstnavatelů lišit.
1 | 2 | 3 | 4 | |
---|---|---|---|---|
Duševní zátěž | ||||
Zátěž teplem | ||||
Zátěž chladem | ||||
Zátěž hlukem | ||||
Zátěž vibracemi | ||||
Zátěž prachem | ||||
Zátěž chemickými látkami | ||||
Zátěž invazivními alergeny | ||||
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění | ||||
Zátěž ionizujícím zářením | ||||
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů | ||||
Zraková zátěž | ||||
Celková fyzická zátěž | ||||
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) | ||||
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin | ||||
Lokální zátěž jemné motoriky | ||||
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru | ||||
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách | ||||
Práce ve výškách | ||||
Zvýšené riziko úrazu pracovníka | ||||
Zvýšené riziko obecného ohrožení | ||||
Pracovní doba, směnnost |
Legenda:
- 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný. - 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka. - 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků. - 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.
Zdravotní způsobilost k výkonu povolání
Posuzování zdravotní způsobilosti osoby ucházející se o zaměstnání je upraveno zákonem č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách a vyhláškou č. 79/2013 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách. Vyhláška upravuje organizaci, obsah a rozsah pracovnělékařských služeb, posuzování zdravotní způsobilosti, s výjimkou posuzování zdravotní způsobilosti ke sportu a tělesné výchově a stanovuje rizikové faktory a nemoci, které při výskytu těchto faktorů vylučují nebo omezují zdravotní způsobilost k práci, rozsah odborných vyšetření a četnost lékařských prohlídek.
Zdravotní způsobilost k výkonu povolání nebo specializace povolání je vždy závislá na přesném posouzení aktuálního zdravotního stavu. Při určování zdravotních podmínek se vychází z pracovních činností, pracovních podmínek a dalších kritérií výkonu povolání nebo specializace povolání. Zdravotní způsobilost konkrétního zaměstnance pro konkrétního zaměstnavatele určuje dle platné legislativy poskytovatel pracovnělékařských služeb.
Podmínky zdravotní způsobilosti pro vstup a samotný výkon povolání či oboru nebo skupiny povolání, které podléhá oborové legislativní regulaci (např. lékař, veterinář, učitel, advokát, policista, voják apod.) jsou upraveny specifickou legislativou a nesplnění požadavků definovaných touto legislativou je důvodem k vyloučení nebo k následnému pozbytí pravomoci tuto činnost/povolání vykonávat.
Uvedený výčet zdravotních způsobilostí omezujících nebo vylučujících výkon povolání je pouze orientační.
Onemocnění omezující výkon povolání/specializace povolání
- Duševní poruchy
- Poruchy chování
- Závažná psychosomatická onemocnění
Onemocnění vylučující výkon povolání/specializace povolání
- Závažné duševní poruchy, těžké poruchy chování
CZ - ISCO a mzdy
Klasifikace CZ-ISCO je národní statistická klasifikace vypracována na základě mezinárodního standardu International Standard Classification of Occupations (ISCO -08), jehož tvůrcem je Mezinárodní organizace práce (ILO). Pro pomoc se zařazením do klasifikace zaměstnání CZ-ISCO můžete kontaktovat metodické centrum pro klasifikaci zaměstnání CZ-ISCO https://www.ispv.cz/cz/Metodicke-centrum-CZ-ISCO.aspx na emailové adrese mcISCO@ispv.cz .
CZ-ISCO je statistickou klasifikací, pomocí níž můžeme sledovat např. mzdovou úroveň jednotlivých zaměstnání nebo strukturu zaměstnanosti. Výhodou klasifikace pro statistická zjišťování je její stálost a tudíž možnost srovnání zaměstnání na různých místech a v různém čase.
Hrubé měsíční mzdy v roce 2020 celkem
Odborní pracovníci v administrativě a správě organizace (CZ-ISCO 3343)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 35 237 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 21 974 Kč do 57 505 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 36 463 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 28 235 Kč do 52 327 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Odborní asistenti v administrativě (CZ-ISCO 33431)
Střední hodnota mzdy v podnikatelské sféře byla 34 688 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 22 735 Kč do 54 390 Kč
Mzdová sféra zahrnuje oblasti soukromého sektoru, kde je zaměstnancům vyplácena mzda.
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 35 499 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 28 311 Kč do 46 775 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Odborní pracovníci zahraničních vztahů a služeb, vnitřních věcí státu a regionálního rozvoje (CZ-ISCO 33436)
Střední hodnota platu ve státní nebo veřejné organizaci byla 37 342 Kč a obvykle se pohybovala v rozmezí od 27 098 Kč do 60 717 Kč
Platová sféra zahrnuje oblasti, kde zaměstnancům náleží plat jako odměna za práci. Zaměstnavatelem jsou zákonem určené instituce - stát, obec, kraj, státní fond, příspěvková organizace nebo školská právnická osoba.
Hrubé měsíční mzdy podle krajů v roce 2020
Odborní pracovníci v administrativě a správě organizace (CZ-ISCO 3343)
Mzdová sféra | Platová sféra | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kraj | Od | Medián | Průměr | Do | Od | Medián | Průměr | Do |
Hlavní město Praha | 24 816 Kč | 38 735 Kč | 42 262 Kč | 61 760 Kč | 28 426 Kč | 39 739 Kč | 41 890 Kč | 57 604 Kč |
Středočeský kraj | 21 505 Kč | 36 474 Kč | 39 266 Kč | 59 451 Kč | 28 864 Kč | 35 795 Kč | 37 564 Kč | 49 058 Kč |
Jihočeský kraj | 20 623 Kč | 28 970 Kč | 31 443 Kč | 43 447 Kč | 28 449 Kč | 35 661 Kč | 36 776 Kč | 46 191 Kč |
Plzeňský kraj | - | - | - | - | 28 948 Kč | 37 231 Kč | 38 502 Kč | 49 280 Kč |
Karlovarský kraj | 19 403 Kč | 27 318 Kč | 33 117 Kč | 50 272 Kč | 27 404 Kč | 33 325 Kč | 35 404 Kč | 46 470 Kč |
Ústecký kraj | 23 103 Kč | 34 937 Kč | 38 969 Kč | 59 387 Kč | 28 295 Kč | 35 714 Kč | 38 096 Kč | 52 672 Kč |
Liberecký kraj | 23 897 Kč | 31 813 Kč | 35 742 Kč | 50 301 Kč | 27 365 Kč | 34 529 Kč | 36 737 Kč | 47 303 Kč |
Královéhradecký kraj | 22 915 Kč | 34 955 Kč | 38 334 Kč | 59 218 Kč | 28 738 Kč | 35 167 Kč | 36 878 Kč | 47 447 Kč |
Pardubický kraj | 16 779 Kč | 32 131 Kč | 34 662 Kč | 51 973 Kč | 28 198 Kč | 35 242 Kč | 36 996 Kč | 48 837 Kč |
Kraj Vysočina | - | - | - | - | 27 666 Kč | 35 105 Kč | 37 530 Kč | 51 401 Kč |
Jihomoravský kraj | 20 841 Kč | 34 640 Kč | 37 462 Kč | 53 663 Kč | 27 904 Kč | 35 216 Kč | 36 770 Kč | 46 570 Kč |
Olomoucký kraj | 20 703 Kč | 32 291 Kč | 34 672 Kč | 48 622 Kč | 28 189 Kč | 36 304 Kč | 38 141 Kč | 51 840 Kč |
Zlínský kraj | 15 423 Kč | 29 878 Kč | 33 014 Kč | 46 432 Kč | 28 416 Kč | 36 383 Kč | 38 118 Kč | 49 433 Kč |
Moravskoslezský kraj | 19 326 Kč | 32 140 Kč | 35 290 Kč | 52 388 Kč | 27 841 Kč | 35 279 Kč | 37 224 Kč | 49 697 Kč |
Volná místa
Informace o volných pracovních místech jsou čerpána z portálu MPSV ČR.