Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.2 102097

Místní zástupce cestovní kanceláře

Místní zástupce cestovní kanceláře je pověřeným zástupcem cestovní kanceláře (touroperátora), který poskytuje cestujícím klientům praktickou pomoc, vyřizuje administrativní záležitosti, zabezpečuje informační servis a animační aktivity pro klienty.

Odborný směr: Pohostinství a cestovní ruch
Odborný podsměr: cestovní ruch
Kvalifikační úroveň: Střední vzdělání s maturitní zkouškou; Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou
Alternativní názvy: Delegát cestovní kanceláře
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Kontrola připravenosti ubytovacích kapacit a dalších plánovaných služeb před příjezdem klientů.
  • Doprovod klientů cestovní kanceláře na místo určení (transfer z letiště do hotelu atp.).
  • Zajištění informačních, poradenských a organizačních služeb v místě destinace.
  • Prodej a organizační zajištění fakultativních výletů, případně dalších služeb pořádaných cestovní kanceláří.
  • Pomoc při řešení krizových situací klientů.
  • Komunikace se zahraničními partnery cestovní kanceláře.
  • Vedení pracovní agendy místního zástupce cestovní kanceláře.
  • Organizační zajištění sportovních a společenských aktivit a organizace zábavy pro děti i dospělé.

CZ-ISCO

  • 42212 - Úředníci cestovních kanceláří a agentur
  • 4221 - Pracovníci cestovního ruchu (kromě průvodců)

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Zátěž teplem x x
Zátěž chladem x x
Celková fyzická zátěž x x
Duševní zátěž x x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x x
Pracovní doba, směnnost x x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Zraková zátěž x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
RVP Cestovní ruch 65-42-M/02
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru cestovní ruch 6543M

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru hotelnictví a turismus 6542M

Další vzdělání

Profesní kvalifikace

  • Místní zástupce/zástupkyně cestovní kanceláře (65-026-M)

Legislativní požadavky

  • QualificationRequirementGravityEnum.2 - Řízení osobních automobilů - řidičský průkaz sk. B podle vyhlášky č. 31/2001 Sb., o řidičských průkazech a o registru řidičů

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h33.D.1002 Prokázat znalost světových dějin a dějin kultury ve vztahu k cestovnímu ruchu 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h33.D.1004 Využívání znalostí zeměpisu Evropy a ostatních světadílů ve vztahu k cestovnímu ruchu 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h33.C.6001 Vedení skupiny 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h33.C.6005 Uplatňování profesního jednání a komunikace 5 CompetenceSuitabilityEnum.2
h33.C.6101 Zohledňování osob se speciálními potřebami při výkonu práce v cestovním ruchu 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h33.D.1018 Uplatňování právních a ekonomických aspektů při práci v cestovním ruchu 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h33.C.2009 Poskytování klientského servisu - informačních, poradenských a organizačních služeb v místě destinace 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h33.C.2115 Zabezpečování a organizace sportovních a společenských aktivit a organizace zábavy pro děti i dospělé 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h33.C.6007 Ústní komunikace v cizím jazyce při výkonu práce v cestovním ruchu 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h33.D.9002 Písemná komunikace v cizím jazyce při výkonu práce v cestovním ruchu 4 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h33._.0012 pobytové zájezdy a jejich náplně, poskytované služby a jejich pravidla, příprava, zajištění 4 CompetenceSuitabilityEnum.1
h33._.0031 druhy, formy cestovního pojištění, jejich výhody a rizika 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h33._.0021 úřední formality pro vstup a pobyt v různých zemích 4 CompetenceSuitabilityEnum.1

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 2
b02 Způsobilost k řízení osobního automobilu 2
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 1
b05 Právní povědomí 1
b06 Jazyková způsobilost v češtině 3
b07 Jazyková způsobilost v angličtině 3
b08 Jazyková způsobilost v dalším cizím jazyce 2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 4
2.6 Kompetence k vedení lidí 2
3.3 Kompetence k objevování a orientaci v informacích 3
1.4 Kompetence ke zvládání stresu a zátěže 4
4.1 Kompetence k aktivnímu přístupu 4
1.1 Kompetence k celoživotnímu vzdělávání 3
4.2 Kompetence k plánování a organizování práce 4
4.4 Kompetence k řešení problémů 4
4.5 Kompetence k samostatnosti 4
4.6 Kompetence k výkonnosti 3
2.3 Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb 4
1.2 Kompetence k flexibilitě 3
1.3 Kompetence ke kreativitě 4
2.2 Kompetence ke kooperaci 4
2.4 Kompetence k ovlivňování a rozvíjení ostatních 3

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf