Typ JP ID
WorkUnitTypeEnum.2 102842

Pracovník internetového obchodu

Pracovník internetového obchodu zajišťuje širokou škálu činností spjatých s fungováním elektronického internetového obchodu.

Odborný směr: Obchod a marketing
Odborný podsměr: nákup a prodej zboží, služeb a nemovitostí
Kvalifikační úroveň: Střední vzdělání s maturitní zkouškou; Střední vzdělání s výučním listem i maturitní zkouškou
Alternativní názvy: Pracovník e-shopu
Nadřízené povolání: Obchodník
Příbuzné specializace: Knihkupec, Starožitník, Zastavárník, Aukcionář, dražebník, Obchodní zástupce, Pracovník internetového obchodu
Regulovaná jednotka práce: Ne

Pracovní činnosti

  • Vedení elektronických evidencí.
  • Tvorba různých analýz a reportů (návštěvnost stránek, prodejnost produktů apod.).
  • Vystavování faktur za dodávané zboží.
  • Inventarizace zboží.
  • Vyřizování reklamací.
  • Poskytování kvalifikované poradenské činnosti a komplexnějších informací zákazníkovi.
  • Spoluvytváření a správa (aktualizace) webových stránek internetového obchodu.
  • Kontrola plateb za zboží.
  • Elektronická komunikace se zákazníkem, poskytování informací.
  • Nákup a prodej zboží a služeb přes internet.
  • Přijímání objednávek zákazníků a jejich vyřizování.
  • Komunikace se skladovými pracovníky ohledně výdeje zboží.
  • Přejímka, kontrola, skladování, ošetřování a dohlížení na zboží.

Pracovní podmínky

Název 1 2 3 4
Duševní zátěž x x
Pracovní doba, směnnost x x
Zátěž teplem x
Zátěž chladem x
Zátěž hlukem x
Zátěž vibracemi x
Zátěž prachem x
Zátěž chemickými látkami x
Zátěž invazivními alergeny x
Zátěž biologickými činiteli způsobujícími onemocnění x
Zátěž ionizujícím zářením x
Zátěž neionizujícím zářením a elektromagnetickým polem včetně laserů x
Zraková zátěž x
Celková fyzická zátěž x
Zátěž trupu a páteře s převahou statické práce (manipulace s břemeny) x
Lokální zátěž - zátěž malých svalových skupin x
Lokální zátěž jemné motoriky x
Zátěž prací v omezeném nebo uzavřeném prostoru x
Zátěž prací v nevhodných pracovních polohách x
Práce ve výškách x
Zvýšené riziko úrazu pracovníka x
Zvýšené riziko obecného ohrožení x
Legenda:
  • 1. Stupeň zátěže (minimální zdravotní riziko)
    Faktor se při výkonu práce nevyskytuje nebo je zátěž faktorem minimální, vliv faktoru je ze zdravotního hlediska nevýznamný.
  • 2. Stupeň zátěže (únosná míra zdravotního rizika)
    Ze zdravotního hlediska je míra zátěže faktorem únosná, nepřekračuje limity stanovené předpisy, vliv faktoru je akceptovatelný pro zdravého člověka.
  • 3. Stupeň zátěže (významná míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže překračuje stanovené limitní hodnoty expozice (zátěže), na pracovištích je nutná realizace náhradních technických a organizačních opatření, nelze vyloučit negativní vliv na zdraví pracovníků.
  • 4. Stupeň zátěže (vysoká míra zdravotního rizika)
    Úroveň zátěže vysoce překračuje stanovené limitní hodnoty expozice, na pracovištích musí být dodržován soubor preventivních opatření, častěji dochází k poškození zdraví.

Kvalifikace k výkonu povolání

Školní vzdělání

Nejvhodnější školní přípravu poskytují obory:

Typ Název Kód
RVP Ekonomika a podnikání 63-41-M/01
RVP Obchodní akademie 63-41-M/02
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru ekonomika a podnikání 6341M
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) v oboru provoz obchodu 6641M

Vhodnou školní přípravu poskytují také obory:

Typ Název Kód
RVP Ekonomika a administrativa 63-xx-M/xx
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou (bez vyučení) ve skupině oborů ekonomika a administrativa 63xxM
KKOVTypeEnum.1 Střední vzdělání s maturitní zkouškou v oboru gymnázium 7941K

Kompetenční požadavky

Odborné dovednosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h13.D.3012 Posuzování kvality zboží (při přejímce, při reklamacích zákazníků) 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13.C.2013 Vyřizování stížností a reklamací na prodávané zboží v souladu s platnou legislativou 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13.D.8011 Vyplňování prodejní dokumentace, příprava příslušných dokumentů v obchodně provozní jednotce 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13.D.3311 Kontrola věcné správnosti průvodních dokladů (dodací listy, faktury ) k expedovaným zásilkám 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13.D.8311 Vedení požadovaných evidencí (dokumentace a podklady pro účetnictví, pro přepravce apod.) 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h14.C.3001 Nákup vymezeného sortimentu zboží a materiálů 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13.D.1311 Kompletace a vybavování zásilek průvodní dokumentací pro odběratele, přepravce a celní a jiné orgány 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h14.C.2992 Vyřizování stížností a reklamací 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13.B.4013 Práce s informačními a komunikačními technologiemi 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11.D.2022 Volba a aplikace vhodné techniky obchodního vyjednávání 4 CompetenceSuitabilityEnum.1
h13.D.1022 Zpracování statistik odbytů a prodejů výrobků, zboží či služeb organizace realizovaných prostřednictvím elektronického katalogu zboží 4 CompetenceSuitabilityEnum.1
h13.D.1023 Administrace elektronického katalogu zboží 4 CompetenceSuitabilityEnum.2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Odborné znalosti

Kód Název Úroveň 1-8 Vhodnost
h13._.0024 postupy při reklamacích, práva spotřebitele 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13._.0031 skladování a ochrana zboží 4 CompetenceSuitabilityEnum.1
j22._.0042 práce s internetem 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0001 marketing obecně 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h11._.0006 marketing a marketingová komunikace 4 CompetenceSuitabilityEnum.1
h14._.0001 zbožíznalství obecně 4 CompetenceSuitabilityEnum.2
h13._.0020 psychologie prodeje 4 CompetenceSuitabilityEnum.1

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c2_manualu.pdf

Obecné dovednosti

Kód Název Úroveň 0-3
b01 Počítačová způsobilost 2
b03 Numerická způsobilost 2
b04 Ekonomické povědomí 3
b05 Právní povědomí 2
b06 Jazyková způsobilost v češtině 2

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c10_manualu.pdf

Měkké kompetence

Kód Název Úroveň 0-5
2.1 Kompetence k efektivní komunikaci 4
1.3 Kompetence ke kreativitě 3
2.3 Kompetence k orientaci na zákazníka a uspokojování zákaznických potřeb 5
4.6 Kompetence k výkonnosti 3
4.5 Kompetence k samostatnosti 4
4.2 Kompetence k plánování a organizování práce 4
4.1 Kompetence k aktivnímu přístupu 4

Popisy úrovní naleznete zde: https://nsp.cz/downloads/Priloha_c9_manualu.pdf